Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 74
Ethics education in Polish schools – a multicultural approach with a global view
(Rudolf Steiner University College & Alanus University of Arts and Social Science, 2015-12)
The aim of this paper is to highlight one of the issues which insufficiently deals with the relationship
between globalization, migration and multicultural education: teaching values. To engage this matter, I will
mobilize ...
Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły
(2015)
Niniejsza rozprawa doktorska poświęcona jest problematyce oceniania uczniów w perspektywie wspierania ich rozwoju, a także orientowania działalności edukacyjnej z właściwym wykorzystaniem ich możliwości i potencjału, co ...
Teaching Peace – The Need for Teacher Training in Poland to Promote Peace
(Wyższa Szkoła Pedagogiczna (Łódź), 2015)
The aim of the paper is to stimulate the discussion on peace education and the need of teacher training for peace and multicultural understanding.
This paper is organized in two sections: the first section presents the ...
Ewolucja podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce. Ku zmianie edukacyjnej
(Oficyna Wydawnicza NOVUM, 2015)
Celem artykułu jest przestawienie zagadnienia podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce, genezy powstania, funkcji i stanu obecnego. W pierwszej kolejności zarysowano cele i ideę obydwu podstaw programowych. Ponadto ...
Pomiędzy reformami. Edukacja początkowa w polskich reformach oświatowych w latach 1932-1961
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
A badge as a suggestion to build up positive social atmosphere on the example of MOW No 1 in Łódź
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
“Toolkit” helpful in developing the competences of an individual that are useful in building up positive social atmosphere of an organisation (e.g. MOW/MOS)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Guiding through the path of sport and Olympic values – it means to prevent excluding youth from educational system
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)