Search
Now showing items 1-10 of 539
Badanie jakościowe w instytucjach dwujęzycznych – studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora bankowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
Social sciences witness a steady interest in cross-cultural studies. Therefore, awareness of limitations and consequences of use of different languages in scientific research is crucial to its implementation. This paper ...
Socjologiczna historia polskiej transformacji. Wybór tekstów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Ocena skuteczności modelu Beneisha w wykrywaniu manipulacji w sprawozdaniach finansowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
The aim of this study is to verify whether Beneish M‑Score model can be useful in detecting Polish companies involved in earning management practices that lead to adverse or disclaimer of auditors’ opinion. The sample ...
Nadzór nad rynkiem finansowym w Polsce a ochrona konsumenta
(Wydział Ekonomiczno Socjologiczny, 2019)
Celem niniejszego artykułu jest analiza nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce, porównanie możliwych koncepcji oraz odniesienie ich do ochrony konsumenta. Autor postanowił za pomocą przeglądu literatury i aktów prawnych ...
Porównywalność sprawozdań ze zmian w kapitale własnym na przykładzie spółek notowanych na GPW w Warszawie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
The aim of the paper is to assess the comparability of the structure and content of statements of changes in equity of listed companies and to propose some solutions to increase this comparability. Two research methods ...
Zmiany w liczbie i pojemności hoteli w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
Celem autora artykułu jest identyfikacja zmian zachodzących w liczbie, kierunku, tempie, intensywności, strukturze i pojemności hoteli w Polsce w latach 1990–2015 według ich kategorii i województw oraz wpływu atrakcyjności ...
Działania proekologiczne w ocenie gości hoteli
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
Celem autorek artykułu było zbadanie, czy działania proekologiczne podejmowane w hotelach są istotne dla ich gości. Aby móc odpowiedzieć na to pytanie zastosowano badania ankietowe, w których wzięło udział 274 respondentów ...
Price dispersion and online markets maturity in Poland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
This paper is dedicated to the issue of persistent price dispersion in real markets in the context of Polish online market development. The two channels of retail (online and offline) are observed and compared with regard ...
Usługi w polskiej literaturze przedmiotu. Ujęcie chronologiczno-tematyczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
In Polish works from the fields of geography of services one can rarely find attempts of holistic approaches to its achievements from various points of view, formulated opinions, or updated information on its achievements. ...