Show simple item record

dc.contributor.authorChomczyński, Piotr
dc.date.accessioned2012-11-14T14:41:06Z
dc.date.available2012-11-14T14:41:06Z
dc.date.issued2012-11-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/1083
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest prezentacja wyników badań skoncentrowanych wokół problematyki szeroko pojętych procesów wewnątrzgrupowych zachodzących w grupach dziewcząt i chłopców przebywających w czterech zakładach poprawczych typu półotwartego w Polsce oraz jednym zakładzie poprawczym o wzmożonym nadzorze wychowawczym dla chłopców. W głównej mierze przedstawione zostanie zagadnienie hierarchizacji oparte na procesach dominacji i podporządkowaniu, które cechują relacje badanej młodzieży, która deklaruje „wyznawanie zasad” tzw. „drugiego życia”. Przeanalizowane zostaną różnice pomiędzy działaniami i mechanizmami stosowanymi przez dziewczęta i chłopców, których celem jest utrzymanie bądź zmiana dotychczasowych relacji hierarchicznych. Badania zostały oparte na metodach jakościowych, wśród których posłużono się techniką jawnej obserwacji quasi-uczestniczącej, techniką wywiadu swobodnego zrealizowanego wśród kadry i wychowanków oraz analizą dokumentów wizualnych.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.subjectbadania jakościowepl_PL
dc.subjectwywiad swobodnypl_PL
dc.subjectobserwacja uczestniczącapl_PL
dc.subjectinstytucje totalnepl_PL
dc.subjectzakład poprawczypl_PL
dc.subjectprocesy grupowepl_PL
dc.titleProblem dominacji i podporządkowania wśród dziewcząt i chłopców w Zakładach Poprawczych typu półotwartego w Polscepl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record