Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według tytułu
Wyświetlanie pozycji 332-351 z 674
-
Postrzeganie księgowości i zawodu księgowego na przestrzeni lat – kierunki zmian
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Potrzeba przynależności – elementarna czy rzędu wyższego?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The essence of the article is to present the results of studies that have been conducted on a sample of 47 employees and 127 students. The purpose was to investigate whether the need to belong is an important factor for ... -
Potrzeby informacyjne menedżerów i pracowników jednostek sektora publicznego w kontekście New Public Management
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Praktyka zarządzania zasobami ludzkimi z perspektywy krytycznych studiów zarządzania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Artykuł przedstawia konsekwencje dehumanizacji we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi z perspektywy nurtu krytycznego w zarządzaniu. Opisuje jeden z możliwych wariantów ujawniania się groźnego dla kondycji człowieka ... -
Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy ... -
Prezentacja i analiza wymogów interpretacji 13 Komitetu ds. Interpretacji Międzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej „Programy lojalnościowe klientów”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Rozdział przedstawia nową Interpretację 13 KIMSF „Programy lojalnościowe klientów”. Omawia i wyjaśnia zawarte w niej wytyczne, ilustrując je przykładami liczbowymi. Autor ocenia podejście przyjęte przez KIMSF w świetle ... -
Prezentacja sprawozdań finansowych w internecie w świetle oczekiwań inwestorów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Sposób przekazywania informacji wraz z rozwojem komputerów, internetu i innych technologii informacyjnych (np. telefonów komórkowych) zmienia się. Zwłaszcza internet i interaktywne strony internetowe, które reagują na ... -
Problematyka bezpieczeństwa w gospodarce magazynowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Problemy konceptualizacji i operacjonalizacji pojęcia sukcesu zawodowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem rozdziału jest ukazanie metodologicznej złożoności badania pojęcia sukcesu zawodowego w polskim kontekście kulturowym. Złożoność ta przejawia się zarówno w procesie konceptualizacji badanego pojęcia, jak i jego ... -
Proces komunikowania się biegłego rewidenta z osobami sprawującymi nadzór w świetle regulacji Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Niniejszy rozdział poświęcony jest przedstawieniu procesu porozumiewania się biegłego rewidenta z osobami sprawującymi nadzór, określonymi przez wymagania Międzynarodowego Standardu Rewizji Finansowej 260, w świetle nauki ... -
Proces upadku małych firm – przyczyny i symptomy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Proces zakupów na rynku B2B, ukierunkowany na zrównoważony rozwój Rola wytycznych ISO 20400
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem artykułu było przybliżenie problematyki zrównoważonego rozwoju w procesie zakupów. Przedsiębiorstwa coraz częściej poszukują rozwiązań, które pozwolą im na godzenie interesów biznesowych z oczekiwaniami społecznymi ... -
Proces zdobywania kluczowych kompetencji wspierających wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostaw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Praktyczne wdrożenie koncepcji zrównoważonego łańcucha dostaw oznacza dla firmy podjęcie wielu działań związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i monitorowaniem planowanych przedsięwzięć. Wiąże się to z koniecznością ... -
Profesor Bogdan Gregor - naukowiec i nauczyciel akademicki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Promocja miasta na przykładzie Łodzi – założenia, realizacja, efekty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Propozycja nowej formuły sprawozdawczej IASB/FASB w warunkach kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)Rozdział poświęcony jest nowej formule sprawozdawczej opracowanej przez IASB/FASB. Skoncentrowano się głównie na przydatności nowego wzoru bilansu dla podejmowania decyzji dotyczących sytuacji finansowej podmiotu. Starano ... -
Propozycja wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania na przykładzie lodów Augusto
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Przedmiotem zainteresowania autorów opracowania jest marka lodów Augusto, której producentem jest firma Kilargo. Jeszcze w latach 90. lody Augusto posiadały 10% rynku i były najchętniej kupowanymi lodami polskiej produkcji, ... -
Przedsiębiorczość w social mediach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Rozdział podejmuje problematykę dotyczącą znaczenia mediów społecznościowych dla współczesnego przedsiębiorcy, a także prezentuje zalety i wady zastosowania social mediów w prowadzeniu działalności biznesowej. Opracowanie ... -
Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The research on international expansion of the family and non-family, young businesses from Alternative Stock Exchange seems to be the first in the world. Theoretically, the results contribute to the discussion on natural ... -
Przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego. Analiza statystyczna na przykładzie Polski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł, na podstawie wybranych danych statystycznych przedstawia krótką charakterystykę przedsiębiorstw z udziałem kapitału zagranicznego działających na terenie Polski, podejmuje również próbę oceny wpływu podmiotów ...