Przeglądaj Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców według tytułu
Wyświetlanie pozycji 377-396 z 736
-
Pamiętniki jako źródło wiedzy o kształtowaniu się kompetencji leksykalnej (na przykładzie XVII-wiecznych Les anecdotes de Pologne… F. P. Dalairaca)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)The author analyzes the lexical competence of F.P. Dalairac as reflected in the diary Les anecdotes de Pologne… written in French in the 17th century. Dalairac, who was the subject of king John III Sobieski, had written a ... -
Percepcja reportażu radiowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Reportaż radiowy to gatunek ksenochtoniczny, przeniesiony z gruntu literatury, przystosowany do możliwości medium audialnego. Wielokrotnie szereg dyskusji budziła kwestia jego statusu i pogranicznego charakteru. Badacze ... -
Photovoice jako metoda badania potrzeb językowych i szkoleniowych. Studium przypadku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-30)PhotoVoice is a qualitative, participatory, community-based needs assessment method used in the social sciences. PhotoVoice can also be used in educational research as a tool for learning and language needs assessment and ... -
Piosenka jest dobra na wszystko?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Piosenka pomoże na wiele, czyli o alternatywnych sposobach kształtowania kompetencji gramatycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)The article presents the use of songs in Polish lessons as a part of ludicity strategy. The author shows the methods of introducing students to this way of learning grammar. She presents examples of exercises which can ... -
Piosenka popularna jako materiał dydaktyczny oraz możliwość jej wykorzystania na zajęciach lektoratowych z języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W artykule poruszana jest problematyka związana z nauczaniem języka polskiego za pomocą muzyki popularnej. Omawia się sposoby wykorzystania wybranych utworów na zajęciach językowych, zasady doboru odpowiedniego repertuaru ... -
Piotr Garncarek, Nie licz na liczebnik. Materiały do nauczania języka polskiego jako obcego, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009, ss. 191
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Plany i programy nauczania w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców w Łodzi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Po co amerykańskiemu logopedzie język i kultura polska? Kilka refleksji na marginesie projektu „Polska brzmi znajomo”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)The article collects and summarizes conclusions and reflections from the implementation of the project Poland Sounds Familiar. The project is an interesting example of the use of knowledge and skills in the field of Polish ... -
Po co i jak (nie) uczyć cudzoziemców fonetyki języka polskiego?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-20)Communicative language teaching does not focus its attention on phonetics, but it should be noted that student’s communicative efficiency also depends on his ability to reproduce the phonetic shapes of words correctly. The ... -
Pobór materiału językowego do nauczania obcokrajowców polskiego jezyka medycznego
(Uniwersytet Łódzki, 1989) -
Podbić oko czy serce, zdobyć pół Europy czy kobietę – jak mówimy o miłości po polsku?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Podejścia do błędów i ich poprawy we współczesnej glottodydaktyce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Błędy są nieodłącznym elementem procesu uczenia się języków, ale także kontrowersyjnym zagadnieniem, szeroko dyskutowanym w środowisku badaczy zajmujących się akwizycją oraz dydaktyką językową. Niniejszy artykuł omawia ... -
Podejście spontaniczne sterowane (na przykładzie daty i określeń czasu)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1998) -
Podejście zadaniowe a nauczanie terminologii specjalistycznej na studiach podyplomowych w zakresie translatoryki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Acquisition of new terminology in a foreign language is one of fundamental challenges encountered by all translators. Next to the lexical level it is necessary to learn a necessary scope of professional knowledge, enabling ... -
Podręcznik dla średnio zaawansowanych pt.: „Kiedyś wrócisz tu...". Sprawności w kursie ogólnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1998) -
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego jako reprezentacja gatunku dydaktycznego (kierunki analizy genologicznej i zapowiedź rozprawy doktorskiej)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)The article is an announcement of a PhD dissertation which will discuss the current genre pattern of a handbook for teaching Polish as a foreign language, a set of variants and paradoxes of this pattern and the direction ... -
Podręczniki do nauki języka polskiego dla Niemców w dwudziestoleciu międzywojennym. Problem doboru sytuacji i odpowiadających im struktur językowych, w szczególności słownictwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Jak podaje Nowoczesna Encyklopedia Ilustrowana M. Arcta, w 1931 r. Polska liczyła blisko 32 min ludności, z tego ponad 30% stanowiły tzw. mniejszości narodowe, do których należy zaliczyć przede wszystkim Ukraińców, Żydów, ... -
Podstawy etykiety językowej w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W artykule zostały przedstawione problemy z zakresu polsko-słoweńsko-słowackiego savoire vivrevu językowego. Autorka krótko przedstawia podstawowe sposoby zwracania się do osób drugich w trzech językach: polskim, słoweńskim ... -
Podstawy matematyki dla kandydatów ze Wschodu na studia pedagogiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1996)