Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Nauczyciel uczy się przez całe życie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
W artykule przedstawiono miejsce glottodydaktyki w obrębie dydaktyki i innych
nauk, a w ramach samej glottodydaktyki omówiono nauczanie JPJO: teorię – w części Badania
i lektury, i praktykę – w części Zachowania językowe ...
Moda językowa na frazeologizmy i idiomy w mediach jako „podtekst” glottodydaktyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
Kursy języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1998–2008
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
Wariacje na temat dialogu, czyli co można zrobić z tekstem w grupie średnio zaawansowanej językowo na zajęciach z języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Autorka artykułu koncentruje się na opisie metod wprowadzania niektórych zjawisk gramatycznych w procesie nauczania jpjo. Ilustruje je przykładami i ćwiczeniami opartymi na dialogu będącym jedną z ważniejszych form ...
Teksty-preteksty, czyli „poezja gramatyki i gramatyka poezji” na lekcjach języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Artykuł pokazuje, w jaki sposób utwory poetyckie polskich autorów mogą być wykorzystywane na zajęciach z jpjo. Omawiane teksty literackie stwarzają możliwość przekazania wiedzy zarówno kulturowej, jak i językowej. Zagadnienia ...