Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
Okropni czy wspaniali? Nauczanie języka polskiego jako obcego a negocjowanie znaczeń (na podstawie tekstów podręcznikowych)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
W artykule zwrócono uwagę na zjawisko negocjowania znaczeń podczas nauczania
języka obcego. Zaakcentowana została rola podręczników do nauczania języka polskiego
jako obcego w procesie glottodydaktycznym. Omówiono trudności ...
W jaki sposób i z jakiej okazji świętują podręcznikowi i prawdziwi Polacy? Negocjowanie ważności świąt
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
The article presents the results of a study of Polish as a foreign language textbooks
to teach (levels A1–C2) focused on the content of information about how Poles celebrate holidays.
The material allowed to answer the ...
Porównanie polskich i słoweńskich frazeologizmów z komponentem wybranych zwierząt domowych (byka, wołu, krowy i cielęcia)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
The article is devoted to comparative phraseology. The author compares Polish and
Slovene phraseological units which include the words byk – bik, wół – vol, krowa – krava, cielę –
tele. She analyses their usage and ...
Wobec polskości. Z doświadczenia nauczyciela języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
W artykule podjęto zagadnienie polskości jako pojęcia homonimicznego. Ukazano
złożoność odniesień do polskości zarówno nauczycieli, jak i słuchaczy kursów JPJO mających
polskie pochodzenie. Poszukiwano odpowiedzi na ...