• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe / Scientific Journals
  • Turyzm/Tourism
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe / Scientific Journals
  • Turyzm/Tourism
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorStasiak, Andrzej (3)Brusokas, Andrius (2)Cieślikowski, Krzysztof (2)Kołodziejczyk, Krzysztof (2)Włodarczyk, Bogdan (2)Bończak, Bartosz (1)Chylińska, Dagmara (1)KACZMAREK, JACEK (1)Niezgoda, Agnieszka (1)Prylińska, Monika (1)... View MoreSubject
produkt turystyczny (15)
tourist product (7)tourism product (3)linie turystyczne (2)produkt systemowy (2)zabytki techniki (2)actual image (1)aquaparki (1)aquaparks (1)atrakcje turystyczne (1)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (5)2010 - 2019 (5)2001 - 2009 (5)Has File(s)Yes (15)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 15

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Creating a Tourist Image for Poland for the European Union 

Prylińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
The main aim of the article is to define the tourist image of Poland, stress its complexity and attempt to identify the stages which have led to the present image of foreign tourists. Three types of stereotypical image ...
Thumbnail

Recent Developments in Alpine Tourism: A Life Cycle Approach 

Tuppen, John (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2002)
The article presents recent trends in the tourist economy in the Alpine region. With reference to the development cycle of the tourist product, proposed by Butler, the author claims that the Alpine tourist centres have ...
Thumbnail

Military Sites from the Second World War in Lower Silesia as a Tourism Product: Current Use and Opportunities for Development 

Chylińska, Dagmara (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)
Lower Silesia has the potential to become a destination region for military tourism in Poland because of its significant collection of military sites from the Second World War. Some of them, like the 'Riese' underground ...
Thumbnail

Wykorzystanie koncepcji produktu w analizie związków turystyki i kultury fizycznej 

Szczechowicz, Bartosz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
Celem artykułu jest prezentacja możliwości prowadzenia badań zmierzających do ukazania wspólnej płaszczyzny turystyki i kultury fizycznej z wykorzystaniem podejść oraz metod wypracowanych i stosowanych na gruncie nauk ...
Thumbnail

Multisensoryczność krajobrazu jako inspiracja w kreowaniu produktu turystycznego 

Rogowski, Mateusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Coraz większa konkurencja na rynku turystycznym pobudza do ciągłego udoskonalenia oferty sprawiając, że jej twórcy sięgają po coraz bardziej wyrafinowane środki. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na coraz częściej ...
Thumbnail

Rola działań proekologicznych w kształtowaniu produktu turystycznego 

Niezgoda, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
The article looks at environmental activities undertaken by the various stakeholders engaged in the development of a tourism product. Special attention is given to the impact of tourists’ behaviour on tourist destination ...
Thumbnail

Bitwa Łódzka z 1914 roku jako szansa na rozwój militarnej turystyki kulturowej w metropolitalnym regionie turystycznym Łodzi 

Bończak, Bartosz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Wars were and still are an intrinsic element in the history of mankind. They bring glory to the victorious, the bitterness of failure to the defeated, and always destruction and suffering to ordinary people, but at the ...
Thumbnail

Ocena wpływu nowych produktów turystycznych na ożywienie gospodarcze obszarów wiejskich w świetle badań empirycznych wybranych gmin województwa lubelskiego 

Szczęsna, Joanna; Wesołowska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
W opracowaniu zaprezentowano przykłady kilku oryginalnych produktów turystycznych, dostępnych na obszarach wiejskich województwa lubelskiego, które w świetle przeprowadzonych badań empirycznych przyczyniły się do rozwoju ...
Thumbnail

Między elitarnością i egalitaryzmem – w poszukiwaniu właściwego charakteru produktu turystycznego Zabytkowej Linii Tramwajowej we Wrocławiu 

Kołodziejczyk, Krzysztof (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
Zabytkowa Linia Tramwajowa jest jedną z atrakcji turystycznych Wrocławia. Stanowi formę wykorzystania dużej i różnorodnej kolekcji wiekowych tramwajów, które obrazują rozwój komunikacji miejskiej w stolicy Dolnego Śląska ...
Thumbnail

Wybrane czynniki atrakcyjności konferencji naukowych jako produktów systemowych na międzynarodowym rynku turystycznym 

Cieślikowski, Krzysztof; Brusokas, Andrius (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
W pracy wskazano wybrane determinanty atrakcyjności międzynarodowych konferencji naukowych jako produktów systemowych na współczesnym międzynarodowym rynku turystycznym, zwłaszcza na rynku turystyki biznesowej. Aby osiągnąć ...
  • 1
  • 2

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback