Search
Now showing items 1-10 of 15
Creating a Tourist Image for Poland for the European Union
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
The main aim of the article is to define the tourist image of Poland, stress its complexity and attempt to identify the stages which have led to the present image of foreign tourists. Three types of stereotypical image ...
Recent Developments in Alpine Tourism: A Life Cycle Approach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2002)
The article presents recent trends in the tourist economy in the Alpine region. With reference to the development cycle of the tourist product, proposed by Butler, the author claims that the Alpine tourist centres have ...
Military Sites from the Second World War in Lower Silesia as a Tourism Product: Current Use and Opportunities for Development
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)
Lower Silesia has the potential to become a destination region for military tourism in Poland because of its significant collection of military sites from the Second World War. Some of them, like the 'Riese' underground ...
Wykorzystanie koncepcji produktu w analizie związków turystyki i kultury fizycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
Celem artykułu jest prezentacja możliwości prowadzenia badań zmierzających do ukazania wspólnej płaszczyzny turystyki
i kultury fizycznej z wykorzystaniem podejść oraz metod wypracowanych i stosowanych na gruncie nauk ...
Multisensoryczność krajobrazu jako inspiracja w kreowaniu produktu turystycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Coraz większa konkurencja na rynku turystycznym pobudza do ciągłego udoskonalenia oferty sprawiając, że jej twórcy sięgają po coraz bardziej wyrafinowane środki. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na coraz częściej ...
Rola działań proekologicznych w kształtowaniu produktu turystycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
The article looks at environmental activities undertaken by the various stakeholders engaged in the development of a tourism product. Special attention is given to the impact of tourists’ behaviour on tourist destination ...
Bitwa Łódzka z 1914 roku jako szansa na rozwój militarnej turystyki kulturowej w metropolitalnym regionie turystycznym Łodzi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Wars were and still are an intrinsic element in the history of mankind. They bring glory to the victorious, the bitterness of failure to the defeated, and always destruction and suffering to ordinary people, but at the ...
Ocena wpływu nowych produktów turystycznych na ożywienie gospodarcze obszarów wiejskich w świetle badań empirycznych wybranych gmin województwa lubelskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
W opracowaniu zaprezentowano przykłady kilku oryginalnych produktów turystycznych, dostępnych na obszarach wiejskich województwa lubelskiego, które w świetle przeprowadzonych badań empirycznych przyczyniły się do rozwoju ...
Między elitarnością i egalitaryzmem – w poszukiwaniu właściwego charakteru produktu turystycznego Zabytkowej Linii Tramwajowej we Wrocławiu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
Zabytkowa Linia Tramwajowa jest jedną z atrakcji turystycznych Wrocławia. Stanowi formę wykorzystania dużej i różnorodnej kolekcji wiekowych tramwajów, które obrazują rozwój komunikacji miejskiej w stolicy Dolnego Śląska ...
Wybrane czynniki atrakcyjności konferencji naukowych jako produktów systemowych na międzynarodowym rynku turystycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
W pracy wskazano wybrane determinanty atrakcyjności międzynarodowych konferencji naukowych jako produktów systemowych na współczesnym międzynarodowym rynku turystycznym, zwłaszcza na rynku turystyki biznesowej. Aby osiągnąć ...