Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStachurska, Sylwia
dc.date.accessioned2015-12-03T12:33:15Z
dc.date.available2015-12-03T12:33:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationS. Stachurska, Exploiting storytelling in a young learners’ classroom, [w:] PLEJ_2 czyli PsychoLingwistyczne Eksploracje Językowe”, red. O. Majchrzak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 165-182.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-036-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14961
dc.description.abstractThe article presents the results of action research on the effective usage of storytelling in the very young learners’ classroom. As a young teacher who works with several groups of very young learners, the author faced many problems concerning efficient application of storytelling. The difficulties she had to confront led her to exploit further advantages of the storytelling technique as one that particularly engages students. The results of the study indicate that children become more involved during story sessions on condition that a variety of pre- and post-story activities is employed. Additionally, diversity of activities is an important prerequisite to organization and student’s discipline. The author directs the readers’ attention to the fact that, in order to be a professional storyteller, the teacher has to experiment with different methods, techniques, and styles of telling stories.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„PLEJ_2 czyli PsychoLingwistyczne Eksploracje Językowe”, red. O. Majchrzak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.subjectyoung learnerspl_PL
dc.subjectstorytellingpl_PL
dc.subjectaction researchpl_PL
dc.titleExploiting storytelling in a young learners’ classroompl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number[165]-182pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationJan Długosz University, Czestochowapl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteSylwia Stachurska jest absolwentką filologii angielskiej Uniwersytetu Opolskiego. Od 5 lat zajmuje się nauczaniem języka angielskiego. Jej doświadczenie obejmuje pracę zarówno w szkołach państwowych i prywatnych, poczynając od nauczania przedszkolnego aż po grupy uniwersyteckie. Obecnie pracuje na stanowisku lektora języka angielskiego na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. W 2012 rozpoczęła studia doktoranckie na Wydziale Filologicznym na Uniwersytecie Opolskim. Jej głównymi zainteresowaniami badawczymi są metodyka nauczania języka angielskiego, nauczanie języka obcego wspomagane komputerowo oraz użycie dramy w nauczaniu wczesnoszkolnym.pl_PL
dc.referencesCraig, S., Hull, K., Haggart, A. G. & Crowder, E. 2001. Storytelling: Addressing the Literacy Needs of Diverse Learners. Teaching Exceptional Children, 33(5): 46–51.pl_PL
dc.referencesDavies, A. 2005. Storytelling in the Classroom. Birmingham: Questions Publishing.pl_PL
dc.referencesEllis, G. & Brewster, J. 1991. The Storytelling Handbook — A Guide for Primary Teachers of English. London: Penguin Group.pl_PL
dc.referencesFlately, J. & Rutland, A. 1986. Using Wordless Picture Books to Teach Linguistically and Cultural Different Students. The Reading Teachers, 40(3): 276–281.pl_PL
dc.referencesGreene, E. 1996. Storytelling: Art and technique. USA: Libraries Unlimited.pl_PL
dc.referencesHu, R. & Commeyras, M. 2008. A case study: emergent biliteracy in English and Chinese of a 5–year-old Chinese child with wordless picture books. Reading Psychology, 29(1): 1–30.pl_PL
dc.referencesLipman, D. 1999. Improving your storytelling: beyond the basics for all who tell stories in work or play. Arkansas: August House.pl_PL
dc.referencesMusiol, M. & Villarroel, M. 2005. My first English Adventure 2. Edinburgh: Pearson Education.pl_PL
dc.referencesPowell, R. 1997. Who’s there? London: Treehouse.pl_PL
dc.referencesRoberts, P., & Pennsylvania State Dept. of Education, H. G. 1989. Growing Together. Early Childhood Education in Pennsylvania.pl_PL
dc.referencesSenechal, M., Thomas, E. & Monker, J. 1995. Individual differences in 4–year-old children’s acquisition of vocabulary during storybook reading. Journal of Educational Psychology, 87(2): 218–29.pl_PL
dc.referencesWallace, M.J. 1998. Action research for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesWright, A. 1992. Storytelling with children. Oxford: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesZaro, J. J. & Salaberri, S. 1995. Storytelling. Oxford: Macmillan.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord