Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalewski, Michał
dc.date.accessioned2016-03-21T11:10:20Z
dc.date.available2016-03-21T11:10:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17508
dc.description.abstractNiniejsza rozprawa doktorska poświęcona jest problematyce oceniania uczniów w perspektywie wspierania ich rozwoju, a także orientowania działalności edukacyjnej z właściwym wykorzystaniem ich możliwości i potencjału, co pozostaje jednym z wyznaczników jakości praktyki edukacyjnej, jaką realizuje współczesna szkoła. Część pierwsza pracy koncentruje się wokół teoretycznych podstaw poruszanej problematyki, stanowi próbę zdefiniowania pojęcia jakości w kontekście edukacji oraz realizowanej w szkole praktyki edukacyjnej wraz ze wskazaniem przeobrażeń, jakim poddany został system szkolnictwa i zarządzania oświaty oraz porusza problem oceny szkolnej, a także oceniania będącego składowym elementem szkolnego procesu edukacyjnego. Poza próbą określenia zakresu definicyjnego, przywołane zostały cele i założenia procesu oceniania, przedmiotowe zróżnicowanie oceny, omówione zostały również modele oceniania obecne we współczesnych systemach oświatowych, a także metodyka konstrukcji oceny. Końcową część rozważań teoretycznych stanowi próba przybliżenia elementarnych zagadnień związanych ze wspierającym wartościowaniem edukacyjnych osiągnieć uczniów. Część druga poświęcona została w całości metodologicznym podstawom niniejszej rozprawy. Omówiono ogólną problematykę badawczą, wraz ze składającymi się na nią problemami i pytaniami szczegółowymi, przybliżono sposób konstrukcji narzędzi badawczych, opisano także przebieg podjętych działań. Część trzecia, stanowiąca analizę wyników badań, składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich stanowi prezentację i omówienie wyników badań dotyczących procesu oceniania, jaki obecny jest w szkolnej praktyce edukacyjnej w kontekście modelowych założeń oceniania wspierającego. Kolejny rozdział rozszerza wspomnianą problematykę o element komparatystyczny – porównywane są wyniki badań przeprowadzonych w szkołach, w których jakość realizowanej praktyki edukacyjnej jest zróżnicowana. Ostatni z rozdziałów poświęcony jest analizie wyników procedury badawczej dotyczących modelu oceniania wspierającego i różnicowania poziomu jego realizacji przez dziedziny kształcenia.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpomiar dydaktycznypl_PL
dc.subjectocenianie uczniówpl_PL
dc.subjectocena szkolnapl_PL
dc.titleOcenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkołypl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderMichał Kowalewskipl_PL
dc.page.number369pl_PL
dc.contributor.authorEmailkowalewski-michal@wp.plpl_PL
dc.dissertation.directorPiekarski, Jacek
dc.dissertation.reviewerUrbaniak-Zając, Danuta
dc.dissertation.reviewerNowosad, Inetta


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska