dc.contributor.author | Futera, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2016-04-07T07:06:02Z | |
dc.date.available | 2016-04-07T07:06:02Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | A. Futera, Pollyanna uczy polskiego – dobry, dobrze, zły i źle w niektórych podręcznikach do języka polskiego jako obcego, [w:] Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 48–55. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-034-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/17711 | |
dc.description | Recenzowany tom jest pokłosiem konferencji zorganizowanej w dniach 24–25 października przez Koło Naukowe Glottodydaktyków, działające przy Katedrze Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej UŁ. Organizatorzy konferencji zaproponowali bardzo atrakcyjny i ważny temat, który zainspirował jej uczestników do przygotowania artykułów skupionych wokół trzech grup zagadnień: dydaktyki języka, lingwistyki kulturowej i dialektologii. Ogromnie cieszy zainteresowanie młodych naukowców tematyką dydaktyczną i glottodydaktyczną oraz kulturową. Zamieszczone w tomie artykuły pokazują poszukiwania nowych metod nauczania, przy znajomości dotychczasowych osiągnięć w tej dziedzinie, w oparciu o wiedzę językoznawczą i z wykorzystaniem technologii informacyjnych. Cykliczne organizowanie takich konferencji jest ważną i cenną inicjatywą młodych językoznawców, dydaktyków i kulturoznawców. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.subject | podręczniki do nauki JPJO | pl_PL |
dc.subject | dobry | pl_PL |
dc.subject | zły | pl_PL |
dc.subject | metodyka | pl_PL |
dc.subject | efekt Pollyanny | pl_PL |
dc.subject | badania korpusowe | pl_PL |
dc.title | Pollyanna uczy polskiego – dobry, dobrze, zły i źle w niektórych podręcznikach do języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Agnieszka Futera, Łódź 2015; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [48]–55 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Katolicki Uniwersytet Lubelski. | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-035-1 | |
dc.references | Boucher J., Osgood Ch., 1969, The Pollyanna Hypothesis, „Journal of Verbal Learning and Verbal Behaviour”, nr 1, s. 1–8. | pl_PL |
dc.references | Krzeszowski T., 1999, O znaczeniu przymiotników „dobry” i „zły” [w:] Tenże, Aksjologiczne aspekty semantyki językowej, Toruń, s. 41–60. | pl_PL |
dc.references | Kurcz I., Lewicki A., Sambor J., Woronczak J., 1976, Słownictwo współczesnego języka polskiego. Listy frekwencyjne, t. 4: Proza artystyczna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pisarek W., 2007, Pollyanna pisze do prasy [w:] Tenże, O mediach i języku, Kraków, s. 340–347, (wyd. I: „Prace Filologiczne” 1985, s. 259–264). | pl_PL |
dc.references | Puzynina J., 1992, Język wartości, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Reszka J., 2001, Predykaty mówienia implikujące pojęcie zła, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szałkiewicz Ł., Przepiórkowski A., 2012, Adnotacja morfosyntaktyczna [w:] Narodowy Korpus Języka Polskiego, J. Cierkońska (red.), Warszawa, http://nkjp.pl/settings/papers/NKJP_ksiazka.pdf, [dostęp: 17.08.2014]. | pl_PL |
dc.references | Uniwersalny słownik języka polskiego, 2003, pod red. S. Dubisza, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-034-4.05 | |