Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFutera, Agnieszka
dc.date.accessioned2016-04-07T07:06:02Z
dc.date.available2016-04-07T07:06:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationA. Futera, Pollyanna uczy polskiego – dobry, dobrze, zły i źle w niektórych podręcznikach do języka polskiego jako obcego, [w:] Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 48–55.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-034-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17711
dc.descriptionRecenzowany tom jest pokłosiem konferencji zorganizowanej w dniach 24–25 października przez Koło Naukowe Glottodydaktyków, działające przy Katedrze Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej UŁ. Organizatorzy konferencji zaproponowali bardzo atrakcyjny i ważny temat, który zainspirował jej uczestników do przygotowania artykułów skupionych wokół trzech grup zagadnień: dydaktyki języka, lingwistyki kulturowej i dialektologii. Ogromnie cieszy zainteresowanie młodych naukowców tematyką dydaktyczną i glottodydaktyczną oraz kulturową. Zamieszczone w tomie artykuły pokazują poszukiwania nowych metod nauczania, przy znajomości dotychczasowych osiągnięć w tej dziedzinie, w oparciu o wiedzę językoznawczą i z wykorzystaniem technologii informacyjnych. Cykliczne organizowanie takich konferencji jest ważną i cenną inicjatywą młodych językoznawców, dydaktyków i kulturoznawców.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.subjectpodręczniki do nauki JPJOpl_PL
dc.subjectdobrypl_PL
dc.subjectzłypl_PL
dc.subjectmetodykapl_PL
dc.subjectefekt Pollyannypl_PL
dc.subjectbadania korpusowepl_PL
dc.titlePollyanna uczy polskiego – dobry, dobrze, zły i źle w niektórych podręcznikach do języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Agnieszka Futera, Łódź 2015; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[48]–55pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatolicki Uniwersytet Lubelski.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-035-1
dc.referencesBoucher J., Osgood Ch., 1969, The Pollyanna Hypothesis, „Journal of Verbal Learning and Verbal Behaviour”, nr 1, s. 1–8.pl_PL
dc.referencesKrzeszowski T., 1999, O znaczeniu przymiotników „dobry” i „zły” [w:] Tenże, Aksjologiczne aspekty semantyki językowej, Toruń, s. 41–60.pl_PL
dc.referencesKurcz I., Lewicki A., Sambor J., Woronczak J., 1976, Słownictwo współczesnego języka polskiego. Listy frekwencyjne, t. 4: Proza artystyczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPisarek W., 2007, Pollyanna pisze do prasy [w:] Tenże, O mediach i języku, Kraków, s. 340–347, (wyd. I: „Prace Filologiczne” 1985, s. 259–264).pl_PL
dc.referencesPuzynina J., 1992, Język wartości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesReszka J., 2001, Predykaty mówienia implikujące pojęcie zła, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzałkiewicz Ł., Przepiórkowski A., 2012, Adnotacja morfosyntaktyczna [w:] Narodowy Korpus Języka Polskiego, J. Cierkońska (red.), Warszawa, http://nkjp.pl/settings/papers/NKJP_ksiazka.pdf, [dostęp: 17.08.2014].pl_PL
dc.referencesUniwersalny słownik języka polskiego, 2003, pod red. S. Dubisza, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-034-4.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord