Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorIzdebska-Długosz, Dominika
dc.date.accessioned2016-04-07T08:05:44Z
dc.date.available2016-04-07T08:05:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationD. Izdebska-Długosz, Szwecjarzy i kanarzy – o trudnościach w zastosowaniu rodzaju męskoosobowego u studentów ukraińskojęzycznych, [w:] Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 66–76.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-034-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17725
dc.descriptionRecenzowany tom jest pokłosiem konferencji zorganizowanej w dniach 24–25 października przez Koło Naukowe Glottodydaktyków, działające przy Katedrze Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej UŁ. Organizatorzy konferencji zaproponowali bardzo atrakcyjny i ważny temat, który zainspirował jej uczestników do przygotowania artykułów skupionych wokół trzech grup zagadnień: dydaktyki języka, lingwistyki kulturowej i dialektologii. Ogromnie cieszy zainteresowanie młodych naukowców tematyką dydaktyczną i glottodydaktyczną oraz kulturową. Zamieszczone w tomie artykuły pokazują poszukiwania nowych metod nauczania, przy znajomości dotychczasowych osiągnięć w tej dziedzinie, w oparciu o wiedzę językoznawczą i z wykorzystaniem technologii informacyjnych. Cykliczne organizowanie takich konferencji jest ważną i cenną inicjatywą młodych językoznawców, dydaktyków i kulturoznawców.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.subjectnazwy mieszkańcówpl_PL
dc.subjectrodzaj męskoosobowypl_PL
dc.subjectbłędy gramatycznepl_PL
dc.subjectinterferencjapl_PL
dc.subjecttransferpl_PL
dc.subjectjęzyk ukraińskipl_PL
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl_PL
dc.titleSzwecjarzy i kanarzy – o trudnościach w zastosowaniu rodzaju męskoosobowego u studentów ukraińskojęzycznychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Dominika Izdebska-Długosz, Łódź 2015; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[66]–76pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Rzeszowski.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-035-1
dc.referencesArabski J., 1980, Warunki i sposoby występowania interferencji [w:] Wybrane metody glottodydaktyki, J. Arabski (red.), Katowice, s. 9–19.pl_PL
dc.referencesCzochralski J. A., 1979, O interferencji językowej [w:] Polska myśl glottodydaktyczna 1945–1975. Wybór artykułów z zakresu glottodydaktyki ogólnej, F. Grucza (red.), Warszawa, s. 521–536.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., 2002, Kreatywność formacji słowotwórczych cudzoziemców uczących się języka polskiego [w:] O trudnym łatwo, W. Miodunka, M. Zaśko-Zielińska (red.), Wrocław, s. 211–221.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., 2004, Najczęstsze błędy popełniane przez cudzoziemców uczących się języka polskiego jako obcego [w:] Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości języka polskiego jako obcego, A. Seretny, W. Martyniuk (red.), Kraków, s. 105–136.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., 2005, Koncepcja ujęcia haseł rzeczownikowych w „Przewodniku po trudnych miejscach polszczyzny” [w:] Nauczanie języka polskiego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej, P. Garncarek (red.), Warszawa, s. 358–364.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., Dobesz U., Pasieka M., 2010, Co warto wiedzieć. Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na Wschodzie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDomagalski S., 2008, Wielki słownik polsko-ukraiński, ukraińsko-polski, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzegorczykowa R., Laskowski H. (red.), 1998, Gramatyka współczesnego języka polskiego. Morfologia, t. 2, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHarczuk Z., 1972, Interferencja języka polskiego w procesie nauczania języka rosyjskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIwan K., 1995, Działanie transferu międzyjęzykowego w zakresie opanowania ortografii rosyjskiej w środowisku polskojęzycznym, Szczecin.pl_PL
dc.referencesIzdebska-Długosz D., 2014, Najczęstsze błędy gramatyczne w pracach pisemnych ukraińskojęzycznych studentów, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna. Glottodydaktyka 6”, nr 83, s. 144–155.pl_PL
dc.referencesKarolczuk M., 2006, Грамматическая интерференция в процессе обучения русской речи польских студентов-филологов, Białystok.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 1975, Nauczanie gramatyki języka obcego a interferencja, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrawczuk A., 2005, Trudne miejsca w gramatyce polskiej dla Ukraińców (w związku z przygotowywaniem podręcznika „Polska fleksja z ćwiczeniami dla Ukraińców”) [w:] Nauczanie języka polskiego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej, P. Garncarek (red.), s. 489–497.pl_PL
dc.referencesKrawczuk A., 2010, Błędy gramatyczne studentów polonistyki lwowskiej spowodowane interferencją polsko-ukraińską [w:] Język polski dawnych Kresów Wschodnich, t. 4., J. Rieger, D. A. Kowalska (red.), Warszawa, s. 351–365.pl_PL
dc.referencesKrawczuk A., 2011, Leksykologia i kultura języka polskiego. Kultura języka, t. 2, Kijów.pl_PL
dc.referencesMazur J., 1994, Metodyka kształcenia języka polskiego w aspekcie specyfiki potrzeb Polaków ze Wschodu [w:] Tegoż (red.), Metodyka kształcenia językowego Polaków ze Wschodu, Lublin, s. 13–21.pl_PL
dc.referencesOdlin T., 1989, Language Transfer. Cross-linguistic influence in language learning, New York.pl_PL
dc.referencesPrzechodzka G., 1994, Z problematyki interferencji językowej w nauczaniu języka polskiego Polaków ze Wschodu [w:] Metodyka kształcenia językowego Polaków ze Wschodu, J. Mazur (red.), Lublin, s. 39–48.pl_PL
dc.referencesSłownik poprawnej polszczyzny PWN, 1998, pod red. W. Doroszewskiego, H. Kurkowskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzulc A., 1984, Podręczny słownik językoznawstwa stosowanego. Dydaktyka języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWeinreich U., 1979, Languages in Contact. Findings and Problems, New York.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski W., 1982, Glottodydaktyka w świetle zjawiska bilingwizmu naturalnego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesZielińska M., 2010, Nauczanie języka polskiego w polskich szkołach sobotnioniedzielnych na Ukrainie [w:] Kształcenie językowe w dobie kultury masowej, polisensorycznej, U. Kopeć, Z. Sibiga (red.), Rzeszów, s. 173–181.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-034-4.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord