Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 22
Teaching for Creativity: Mini-c, Little-c and Experiential Learning in College Classroom
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
The wave of changes in teaching approaches due to the introduction of the 21 century skills – including creativity and problem solving – has affected not only K through 12 classrooms, but also colleges and universities. ...
Doniosłość codzienności w filozofii wychowania Janusza Korczaka
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Aktualność myśli Janusza Korczaka polega na jej otwartości na niewiedzę. To nie nasza
wiedza o dziecku, lecz filozoficzna niewiedza pozwala otworzyć się na wspólny
z nim dialog. Nawiązywanie do filozoficznej niewiedzy ...
Sztuka (nie)dojrzewania. Wychowanie do płci i seksualności – o dwóch wierszach Izabeli Filipiak
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
W wierszach Izabeli Filipiak proces wychowania jest zawsze tym, co inicjuje, prowadzi
i kończy rodzic, jest to więc proces jednostronny i narzucony, polega w istocie
na „przeszkadzaniu” w dojrzewaniu do pełnej, własnej, ...
Education Component in Creation of Entrepreneurship Society
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Entrepreneurship as a style and way of thinking and working has century’s long history in the human society. Thanks to creative and open-minded people in the past and today, the human societies ensured rapid growth and ...
Nowe wyzwania dla badań w naukach o wychowaniu: perspektywa działania/aktywności
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W tekście przyjmuje się przypuszczenie, że w związku ze zmianami ekonomicznymi
i społecznymi zarówno edukacja, jak też kształcenie, ujmowane jako aktywności
profesjonalne, podobnie jak inne pola oddziaływania na Innego ...
Nauki o wychowaniu a pedagogika
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Punktem odniesienia do analizy relacji między naukami o wychowaniu a pedagogiką
jest niemiecka pedagogika, gdyż to w tym kraju nauki o wychowaniu stanowią odrębną
dziedzinę badań. Odwołuję się do genezy powstania nauki ...
Helena Radlińska w (o) międzywojennej Łodzi. Ludzie i miejsca
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-09-30)
The purpose of this paper is to attempt to re-create and present the relationships between Helena Radlińska and the historical generation of pre-war Łódź, i.e. the generation representing the scientific/academic, educational, ...
Wychowanie–tożsamość–ciało–płeć. Wprowadzenie w problematykę
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-07)
The article presents the content of the fourteenth issue of “Educational Sciences. Interdisciplinary Studies” which offers an interdisciplinary discussion about the relationships between the educating and socialising ...
Wiedza i postawy studentów – przyszłych nauczycieli – w zakresie interpłciowości i transpłciowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-07)
The research was conducted in 2015–2020 using the method of focus interviews with 78 pre-service teachers. The aim of the research was to diagnose how social transformations in the field of human gender identity shape ...
Meeting in Children's Literature Concerning Death – Finding Connections with Andrzej Nowicki’s Incontrology. With the Example of the Relationship with the Oldest Generation
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-24)
Philosophy in literature may also be found in children’s books, especially those concerning such serious subjects as death. The authors of these books often introduce the philosophy of life and the meaning of death by ...