Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKozielski, Robert
dc.date.accessioned2017-04-27T16:15:46Z
dc.date.available2017-04-27T16:15:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-83-922375-3-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21481
dc.description.abstractKnowledge and the ability to use become the key sources of competitive advantage in the contemporary business. Two processes connected with exploiting of the knowledge are noticeable. The first one is knowledge standardization process and the second is linked with knowledge exchange and updating. Institutions delivering professional qualifications in management, e.g. The Chartered Institute of Marketing, posses wide expertise in conducting these two processes. It seems that solutions used by these institutions are good benchmark for knowledge creation, updating, disseminating and transferring. Based on the Chartered Institute of Marketing paper discusses the role of international professional qualifications in building competitive advantage of individuals, companies and countries in the light of knowledge transfer and protection of intellectual property. Based on the conclusions, new directions of strategic development of the Polish Universities are presented. Thanks to this, current weaknesses of the Polish Universities can be eliminated.pl_PL
dc.description.abstractWiedza i zdolność jej użycia stają się źródłami przewagi konkurencyjnej we współczesnym biznesie. Zauważalne są dwa procesy związane z wykorzystywaniem wiedzy. Z jednej strony dotyczy to standaryzacji wiedzy, z drugiej jej wymianą i aktualizacją. Instytucje, które dysponują dużym doświadczeniem w zakresie realizacji tych procesów to organizacje oferujące kwalifikacje profesjonalne w dziedzinie zarządzania, takie jak na przykład The Chartered Institute of Marketing w (CIM) Londynie. Jak się wydaje stworzone przez te instytucje rozwiązanie mogą być dobrym benchmarkiem tworzenia wiedzy i jej aktualizacji, jak i jej upowszechnia i przepływu między uczestnikami i stowarzyszonymi organizacjami. W artykule na przykładzie programów CIM omówiona została rola międzynarodowych kwalifikacji profesjonalnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej osób, przedsiębiorstw, krajów, ze szczególnym naciskiem na problematykę transferu wiedzy i ochrony własności intelektualnej. Zaprezentowane rozważania dotyczące doświadczeń The Chartered Institute of Marketing pozwalają wskazać na możliwy kierunek strategicznego rozwoju także polskich. Uczelni. Kierunek, który w pewnym stopniu jest już eksploatowany na rynku brytyjskim i pozwala wyeliminować słabości uczelni polskich. Słabości, które są efektem okresu dojrzewania polskich ośrodków akademickich przełomu wieków.pl_PL
dc.description.sponsorshipDruk materiałów sfinansowano ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherCentrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKomercjalizacja wiedzy i technologii a własność intelektualna / pod red. Dariusza Trzmielaka.;
dc.titleMiędzynarodowe kwalifikacje profesjonalne Standardy, problemy jakości i transferu wiedzypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Centrum Transferu Technologii UŁ, Łódź 2010pl_PL
dc.page.number125-141pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.referencesAhmad R., Buttle F., Customer Retention – A Potential Marketing Management Strategy, Journal of Strategic Marketing 2001, vol. 9, nr 1, March.pl_PL
dc.referencesBarney J. B., Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, Journal of Management 1991, vol. 14, January.pl_PL
dc.referencesBlois K., Dibb S., Market Segmentation; Oxford Textbook of Marketing; Oxford, 2000.pl_PL
dc.referencesBrady J., Davis I., Marketing’s Mid-Life Crisis, The McKinsey Quarterly 1993, nr 2.pl_PL
dc.referencesBush A. J., Smart D., Nicholas E. L., Pursuing the Concept of Marketing Productivity, Journal of Business Research 2002, vol. 55.pl_PL
dc.referencesCahill D. J., The Managerial Implications of the Learning Organization - A New Tool for Internal Marketing, Journal of Services Marketing 1995, vol. 9, nr 4.pl_PL
dc.referencesCares J., Battle of the Networks, Harvard Business Review 2006, vol. 84, nr2, February.pl_PL
dc.referencesDavis F. W., Manrodt Jr., K. B., Customer-Responsive Management – The Flexible Advantage, Blackwell Business, Cambridge 1996.pl_PL
dc.referencesDay G. S., Wensley R., Assessing Advantage – Framework for Diagnosing Competitive Superiority, Journal of Marketing 1988, vol. 52, April.pl_PL
dc.referencesDe Geus A. P., Planning as Learning, Harvard Business Review, vol. 66, March/April.pl_PL
dc.referencesDeshpande R., Using Market Knowledge, Sage Publication Inc, MIS, London 2001.pl_PL
dc.referencesDoyle P., Valuing Marketing’s Contribution, European Management Journal 2000, vol. 18, June.pl_PL
dc.referencesDretske F., Knowledge and the Flow of Information, MIT Press, Cambridge 1981.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F., The Age of Discontinuity – Guidelines to Our Changing Society, Harper & Row, New York 1968.pl_PL
dc.referencesEvans M., Nancarrow C., Napp A., Stone M., Future Marketers – Future Curriculum – Future Shock?, Journal of Marketing Management 2002, vol. 18.pl_PL
dc.referencesFitzgerald T. J., Understanding the Differences and Similarities Between Services and Products to Exploits your Competitive Advantage, Journal of Services Marketing 1988, vol. 2 nr 1, Winter.pl_PL
dc.referencesGreenwald B., All Strategy is Local, Harvard Business Review 2005, vol. 83, nr 9, September.pl_PL
dc.referencesGruber T. R., The Acquisition of Strategic Knowledge, Academic Press, San Diego, 1989.pl_PL
dc.referencesHeilbroner R. L., The Making of Economic Society, Prentice Hall, Upper Sadle River, 9 wyd. New Jersey, 1993.pl_PL
dc.referencesHope J., Hope T., Competing in the Third Wave, Harvard Business School Press, Boston 1997.pl_PL
dc.referencesJones J. Ph., The Double Jeopardy of Sales Promotions, Harvard Business Review 1990, vol. 68, nr 5, September/October.pl_PL
dc.referencesMachlup F., Mansfield U., The Study of Information, John Wiley; New York 1983.pl_PL
dc.referencesMascarenhas O. A., Customer Value-Chain Involvement for Co-Creating Customer Delight, Journal of Consumer Marketing 2004, vol. 21, nr 7.pl_PL
dc.referencesMokwa M. P., The Strategic Marketing Audit – An Adoption/Utilization Perspective, The Journal of Business Strategy 1986, Spring.pl_PL
dc.referencesMoller K., Anttila M., Marketing Capability – a Key Success Factor In Small Business?, Journal of Marketing Management 1987, vol. 3.pl_PL
dc.referencesR. Niestrój, Wizerunek marketingu w Polsce; Materiały ze Zjazdu Katedr Marketingu; PWE; Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesPiercy N., The Role and Function of the Chief Marketing Executive and the Marketing Department, 1986, vol. 1, nr 3, Spring.pl_PL
dc.referencesSheth J.N., Sisodia R.S., Feeling the heat, Marketing Management 1995, nr 4.pl_PL
dc.referencesSlater S. F., Narver J. C., Market Orientation, Customer Value, and Superior Performance, Business Horizons 1994, vol. 37, March/April.pl_PL
dc.referencesThomas M., Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesToffler A., The Third Wave, Pan Books, London, 1980.pl_PL
dc.referencesWebster F. E., A Perspective on the Evolution of Marketing Management, Journal of Public Policy and Marketing 2005, Spring.pl_PL
dc.referencesWebster F. E., Back Jr., To the Future – Integrating Marketing as a Tactics, Strategy, and Organizational Culture, Journal of Marketing 2005, vol. 69, October.pl_PL
dc.referencesWind Y., Robertson T., Marketing Strategy – New Directions for Theory and Research, Journal of Marketing 1983, vol. 47, Spring.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord