Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDembowski, Witold
dc.date.accessioned2017-09-08T10:24:18Z
dc.date.available2017-09-08T10:24:18Z
dc.date.issued1969
dc.identifier.otherRps1616
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22531
dc.descriptionIntencją autora było pokazanie procesu wprowadzania powszechności nauczania, w powiązaniu ze stosunkami społeczno-politycznymi i gospodarczymi, z aspiracjami łódzkiego społeczeństwa, a przede wszystkim klasy robotniczej w latach 1917-1921, ponieważ sukcesy szkolnictwa łódzkiego w pierwszych latach niepodległości mają swoje źródło w tym właśnie okresie. W roku szkolnym 1921-22 Łódź zabezpieczyła miejsca w szkole wszystkim dzieciom w wieku szkolnym. Była pierwszym miastem na ziemiach dawnego Królestwa Kongresowego, które wprowadziło powszechne, bezpłatne i obowiązkowe nauczanie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectszkolnictwopl_PL
dc.subjectpowszechne nauczanie w Łodzi w latach 1919-1921pl_PL
dc.subjectprzymus szkolnypl_PL
dc.titleSprawa powszechnego nauczania w Łodzi w latach 1917-1921pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number213pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historycznypl_PL
dc.dissertation.directorPodgórska, Eugenia
dc.dissertation.directorTruchim, Stefan
dc.date.defence1969


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord