dc.contributor.author | Dembowski, Witold | |
dc.date.accessioned | 2017-09-08T10:24:18Z | |
dc.date.available | 2017-09-08T10:24:18Z | |
dc.date.issued | 1969 | |
dc.identifier.other | Rps1616 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22531 | |
dc.description | Intencją autora było pokazanie procesu wprowadzania powszechności nauczania, w powiązaniu ze stosunkami społeczno-politycznymi i gospodarczymi, z aspiracjami łódzkiego społeczeństwa, a przede wszystkim klasy robotniczej w latach 1917-1921, ponieważ sukcesy szkolnictwa łódzkiego
w pierwszych latach niepodległości mają swoje źródło w
tym właśnie okresie. W roku szkolnym 1921-22 Łódź zabezpieczyła miejsca w szkole wszystkim dzieciom w wieku szkolnym. Była pierwszym miastem na ziemiach dawnego Królestwa Kongresowego, które wprowadziło powszechne, bezpłatne i obowiązkowe nauczanie. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | Łódź | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo | pl_PL |
dc.subject | powszechne nauczanie w Łodzi w latach 1919-1921 | pl_PL |
dc.subject | przymus szkolny | pl_PL |
dc.title | Sprawa powszechnego nauczania w Łodzi w latach 1917-1921 | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 213 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny | pl_PL |
dc.dissertation.director | Podgórska, Eugenia | |
dc.dissertation.director | Truchim, Stefan | |
dc.date.defence | 1969 | |