dc.contributor.author | Paszkowska, Martyna | |
dc.contributor.editor | Kocot, Monika | |
dc.contributor.editor | Szafranec, Kamil | |
dc.date.accessioned | 2017-09-20T05:58:30Z | |
dc.date.available | 2017-09-20T05:58:30Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Paszkowska M., „Poker face”, czyli hiperboliczna (auto)kreacja, czy kreacja hiperboli? – o twórczości Lady Gagi w dyskursie kultury popularnej, [w:] Kocot M., Szafraniec K., (red.), Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. [167]-177, doi: 10.18778/8088-061-0.16 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-061-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22655 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kocot M., Szafraniec K., (red.), Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Lady Gaga | pl_PL |
dc.subject | popkultura | pl_PL |
dc.subject | muzyka | pl_PL |
dc.title | „Poker face”, czyli hiperboliczna (auto)kreacja, czy kreacja hiperboli? – o twórczości Lady Gagi w dyskursie kultury popularnej | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [167]-177 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-062-7 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Martyna Paszkowska – absolwentka filologii angielskiej oraz
kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. W 2013 roku obroniła
dwie prace magisterskie (specjalizacja twórcze pisanie; kultura literacka)
poświęcone zagadnieniu liberatury oraz antropologicznej analizie
motywów jedzenia w kulturze. | pl_PL |
dc.references | Adorno T. [1994], Teoria estetyczna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bieńko M. [2010], Sposoby posługiwania się tożsamością seksualną w kulturze popularnej, [w:] Kultura popularna konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe, Melosik A., Melosik Z. (red.) Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Czerner A., Nieroba E., Szczepański M. [2010], Flirty tradycji z popkulturą. Dziedzictwo kulturowe w później nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Goffman E. [2005], Człowiek w teatrze życie codziennego, [w:] Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów, Kolankowski L. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gromkowska-Melosik A. [2010], Power Girl i kontrowersje wokół wokół (pop) kulturowych emancypacji kobiet współczesnych, [w:] Kultura popularna konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kazimierska-Jerzyk W. [2000], Artysta postmodernistyczny – demaskator pozornych diagnoz kiczu, [w:] Kicz, tandeta, jarmarczność w kulturze masowej XX wieku, Rożek L. (red.), Wydawnictwo Naukowe WSP, Częstochowa. | pl_PL |
dc.references | Kuźmirz K., Nożyński Sz. [2012], Kultura remiksu a zmiany w muzyce, [w:] Dyskursy kultury popularnej w społeczeństwie współczesnym, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Krajewski M. [2003], Kultury kultury popularnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Melosik Z. [2010], Ciało jako przedmiot studiów kulturowych, [w:] Kultura popularna konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe, Melosik A., Melosik Z. (red.) Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Olszańska K., Roter A. [2010], Metamorfozy tożsamości jako skutek percepcji kultury makeover, [w:] Kultura popularna konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe, Melosik A., Melosik Z. (red.) Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Opieczyńska A. [2011], Porno chic, czyli seksualność jako narzędzie komunikacji, [w:] Kultura mediów, ciało i tożsamość – konteksty socjalizacyjne i edukacyjne, Jakubowski W., Jaskulska S. (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | http://www.allvoices.com/contributed-news/5400517-welcome-lady-gaga-the-mistress-of-death-to-the-postmodern; [dostęp 8.09.2012]. | pl_PL |
dc.references | Oficjalna strona wokalistki: http://www.ladygaga.com/lyrics; [dostęp 27.10.2012]. | pl_PL |
dc.references | Autor nieznany [2012], Tworzę bezduszny pop. Lady Gaga krytycznie o swojej muzyce, http://www.eska.pl/hotplota/news/tworze_bezduszny_pop_lady_gaga/40090; [dostęp 27.10.2012]. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-061-0.16 | |