Techniki marketingu politycznego wykorzystane przez brytyjską Partię Konserwatywną w kampanii wyborczej w 2010 roku
Streszczenie
Celem niniejszego artykułu jest dogłębna analiza czynników marketingowych, które przyczyniły się do sukcesu Partii Konserwatywnej podczas wyborów w 2010 roku. Kampania ta znacząco różniła się od poprzednich i zastosowano w niej wiele technik marketingu politycznego, które dotąd w Wielkiej Brytanii w ogóle nie używano. Autorki zaprezentowały wszystkie formy promocji wykorzystane przez zwycięską partię – slogany, plakaty i billboardy, reklamy w Internecie, debaty telewizyjne oraz reklamy negatywne, wymierzone w głównego konkurenta Konserwatystów, czyli rządzącą wówczas Partię Pracy. Artykuł przedstawia kontrast między formami marketingowymi stosowanymi przez Partię Konserwatywną przed i po 2010 roku oraz analizuje, w jaki sposób wpłynęły one na zmianę wizerunku Torysów, który w oczach społeczeństwa brytyjskiego już od wielu lat pozostawał bardzo negatywny. The purpose of this essay is a thorough analysis of marketing factors that have con-tributed to the success of the Conservative Party in 2010 general election. The campaign was significantly different than those known before, and new techniques of political marketing that had not been used in United Kingdom until that time were introduced. The authors have presented all forms of promotion used by the winning party – slogans, posters and bill-boards, advertising on the Internet, television debates and negative advertising, targeting the main opponent of the Conservatives, that is the ruling Labour Party. The paper presents contrast between marketing tools used by the Conservative Party before and after 2010 as well as analyses their impact on the altered image of the Tories, that for many years have been negatively perceived in the British society.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: