dc.contributor.author | Gonigroszek, Dorota | |
dc.contributor.editor | Gaze, Mateusz | |
dc.contributor.editor | Kubacka, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2018-10-24T09:25:10Z | |
dc.date.available | 2018-10-24T09:25:10Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Gonigroszek D., Dlaczego na lekcjach języka obcego warto uczyć etymologii wyrazów i zwrotów?, [w:] Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców 2, M. Gaze, K. Kubacka (red.), WUŁ, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-123.4.07. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-123-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26037 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców 2; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | etymologia | pl_PL |
dc.subject | języki obce | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka języków obcych | pl_PL |
dc.title | Dlaczego na lekcjach języka obcego warto uczyć etymologii wyrazów i zwrotów? | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 44-50 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-331-1 | |
dc.references | Ayto J., 2002, Oxford School Dictionary of Word Origins, Oxford University Press, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Brückner A., 1927, Słownik etymologiczny języka polskiego, Krakowska Spółka Wydawnicza, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Coste D. i in., 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, tłum. Martyniuk W., Wydawnictwo CODN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Crystal D., 2012, Spell It Out, The Singular Story of English Spelling, Profile Books, London. | pl_PL |
dc.references | Evans I. H. (red.), 1991, Brewer’s Dictionary of Phrase and Fable, Cassell Publisher Ltd., London. | pl_PL |
dc.references | Harmer J., 1991, The Practice of English Language Teaching, Longman, London. | pl_PL |
dc.references | Heinz A., 1979, Dzieje językoznawstwa w zarysie, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rees N., 1996, Cassell’s Dictionary of Word and Phrase Origins, Cassells and Co., London. | pl_PL |
dc.references | Room A., 1991, NTC’s Dictionary of Word Origins, National Textbook Company, Lincolnwood. | pl_PL |
dc.references | Room A., 2002, Cassell’s Dictionary of Word Histories, Cassell and Co., London. | pl_PL |
dc.references | Słownik języka polskiego PWN, 1983, pod red. Szymczak M., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Taylor J. R., 2007, Gramatyka kognitywna, tłum. Buchta M., Witaszka Ł., Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wilton D., 2004, Word Myths, Debunking Linguistic Urban Legends, Oxford University Press, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Words and Their Stories, VOA Special English (na publikację składają się zapisy audycji radiowych dotyczących etymologii, emitowanych przez Voice of America; w pracy brak nazwisk autorów, daty i miejsca wydania. Informacje uzyskane z portalu: http://learningenglish.voanews.com [dostęp 01.02.2013]). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-123.4.07 | |