Show simple item record

dc.contributor.authorNapierała, Tomasz
dc.date.accessioned2018-12-17T09:42:40Z
dc.date.available2018-12-17T09:42:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0208-4589
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26364
dc.description.abstractPrzestrzenna koncentracja różnorodnych przedsiębiorstw hotelowych jest istotnym czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej. Ustalono, że wraz ze zmniejszeniem odległości między hotelem a najbliższymi obiektami o różnym standardzie, możliwym jest stosowanie relatywnie wyższych cen. Korzystna jest zatem lokalizacja w obszarach koncentracji hoteli, przy czym preferowany jest brak obecności w bliskim sąsiedztwie obiektów świadczących usługi o tym samym standardzie.pl_PL
dc.description.abstractSpatial clusters of different hotel enterprises is considered as substantial determinant of competitive advantage. This paper confirms that the as the distance between the hotel and nearest competing enterprises representing different standard decreases, the revenue managers are becoming more allowed to increase the room rates. Thus, spatial concentration of different hotel enterprises might be profitable. However, lack of services of similar standard in investigated hotel clusters is preferred.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace i Studia Geograficzne;63
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecthotelpl_PL
dc.subjectróżnorodnośćpl_PL
dc.subjectlokalizacjapl_PL
dc.subjectprzewaga konkurencyjnapl_PL
dc.subjectvarietypl_PL
dc.subjectlocationpl_PL
dc.subjectcompetitive advantagepl_PL
dc.titlePrzestrzenna różnorodność jako czynnik konkurencyjności hotelipl_PL
dc.title.alternativeSpatial variety as a determinant of competitive advantage in a hotel industrypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderWydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiegopl_PL
dc.page.number89-101pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznychpl_PL
dc.identifier.eissn2543-7313
dc.referencesBaum, J.A.C. i Mezias, S.J., 1992, Localized Competition and Organizational Failure in the Manhattan Hotel Industry, 1898-1990, Administrative Science Quarterly, 37(4), ss.580–604pl_PL
dc.referencesCapozza, B.D.R. i in., 1978, A Generalized Model of Spatial Competition, The American Economic Review, 68(5), ss.896–908pl_PL
dc.referencesChamberlin, E., 1933, The Theory of Monopolistic Competition, Cambridge: Harvard University Presspl_PL
dc.referencesClark, J.M., 1955, Competition: Static Models and Dynamic Aspects, The American Economic Review, 45(2), ss.450–462pl_PL
dc.referencesDonnenfeld, S. i White, L.J., 1988, Product Variety and the Inefficiency of Monopoly, Economica, 55(219), ss.393–401pl_PL
dc.referencesFunke, M. i Strulik, H., 2000, On endogenous growth with physical capital, human capital and product variety, European Economic Review, 44(3), ss.491–515pl_PL
dc.referencesHayes, D.K. i Miller, A.A., 2011, Revenue Management for the Hospitality Industry, Hoboken: John Wiley & Sonspl_PL
dc.referencesHunt, S.D., 2000, A General Theory of Competition: Resources, Competences, Productivity, Economic Growth, Thousand Oaks - London - New Delhi: Sage Publications Inc.pl_PL
dc.referencesKalnins, A. i Chung, W., 2004, Resource-Seeking Agglomeration: A Study of Market Entry in the Lodging Industry, Strategic Management Journal, 25(7), ss.689–699pl_PL
dc.referencesKomppula, R., 2014, The Role of Individual Entrepreneurs in the Development of Competitiveness for a Rural Tourism Destination - A Case Study, Tourism Management, 40, ss.361–371pl_PL
dc.referencesKowalczyk, A., 2001, Geografia hotelarstwa, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesKrugman, P., 1997, Development, Geography, and Economic Theory, Cambridge: The MIT Presspl_PL
dc.referencesLösch, A., 1961, Gospodarka przestrzenna: Teoria lokalizacji, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomicznepl_PL
dc.referencesMinisterstwo Sportu i Turystyki, 2016, Centralny Wykaz Obiektów Hotelarskich, Available at: https://turystyka.gov.pl/cwoh/index [Udostępniono sierpień 10, 2016]pl_PL
dc.referencesMorrill, R.L., 1974, The Spatial Organization of Society, Pacific Grove: Duxbury Presspl_PL
dc.referencesNapierała, T., 2017a, Internetization of selling hotel rooms in metropolitan area of Łódź (Poland), Journal of Geography, Politics and Society, 7(3), ss.19–30pl_PL
dc.referencesNapierała, T., 2017b, Przestrzenne konteksty konkurencji w sektorze usług hotelowych, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 27, ss.153–186pl_PL
dc.referencesNapierała, T., 2013, Przestrzenne zróżnicowanie cen usług hotelowych w Polsce, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesNapierała, T. i Adamiak, M., 2014, Odległość od centrum miasta jako determinanta cen usług hotelowych, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2(3), ss.41–54pl_PL
dc.referencesNapierała, T. i Leśniewska, K., 2015, Location-Based Determinants of Accommodation Prices, W M. Kozak i N. Kozak, red. Tourism Economics, Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, ss. 124–139pl_PL
dc.referencesNiewiadomski, P., 2013, Towards an Economic-Geographical Approach to the Globalisation of the Hotel Industry, Tourism Geographies: An International Journal of Tourism Space, Place and Environment, 16(1), ss.48–67pl_PL
dc.referencesOppewal, H., Huybers, T. i Crouch, G.I., 2015, Tourist destination and experience choice: A choice experimental analysis of decision sequence effects, Tourism Management, 48, ss.467–476pl_PL
dc.referencesPapatheodorou, A., 2004, Exploring the Evolution of Tourism Resorts, Annals of Tourism Research, 31(1), ss.219–237pl_PL
dc.referencesPawlicz, A. i Napierała, T., 2017, The determinants of hotel room rates: an analysis of the hotel industry in Warsaw, Poland, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(1)pl_PL
dc.referencesPenrose, E., 2011, The Theory of the Growth of the Firm, Oxford: Oxford University Presspl_PL
dc.referencesSchumpeter, J.A., 2009, Kapitalizm, socjalizm, demokracja, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesSohrabi, B. i in., 2012, An exploratory analysis of hotel selection factors: A comprehensive survey of Tehran hotels, International Journal of Hospitality Management, 31(1), ss.96–106pl_PL
dc.referencesŚleszyński, P., 2004, Kształtowanie się zachodniej części centrum Warszawy, Warszawa: Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Naukpl_PL
dc.referencesUrry, J., 2003, Social Networks, Travel and Talk, The British Journal of Sociology, 54(2), ss.155–175pl_PL
dc.referencesUrtasun, A. i Gutiérrez, I., 2006, Hotel Location in Tourism Cities: Madrid 1936-1998, Annals of Tourism Research, 33(2), ss.382–402pl_PL
dc.contributor.authorEmailtomasz.napierala@geo.uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume3pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska