Show simple item record

dc.contributor.authorRóżalska, Aleksandra
dc.contributor.editorBurska, Katarzyna
dc.contributor.editorCieśla, Bartłomiej
dc.date.accessioned2019-04-05T07:14:12Z
dc.date.available2019-04-05T07:14:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationRóżalska A., „Czy z tej bajki będzie złoto?” – kreatywne wykorzystanie modyfikacji frazeologizmów i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach „Przeglądu Sportowego”, [w:] Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej , Red. Burska K., Cieśla B., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 59-69, doi: 10.18778/7969-405-1.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-405-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27431
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBurska K., Cieśla B. (red.), Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprzestrzeń medialnapl_PL
dc.subjectmody językowepl_PL
dc.subjectkreatywność językowapl_PL
dc.subjectnamingpl_PL
dc.subjectkomizm językowypl_PL
dc.subjectjęzyk w siecipl_PL
dc.title„Czy z tej bajki będzie złoto?” – kreatywne wykorzystanie modyfikacji frazeologizmów i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach „Przeglądu Sportowego”pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number59-69pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-518-8
dc.referencesBąba S. [1986], Twardy orzech do zgryzienia czyli o poprawności frazeologicznej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.pl_PL
dc.referencesFrankowski S. [1977], Frazeologia i metaforyka potoczna w nagłówkach prasowych, „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Filologia Polska”, t. XII.pl_PL
dc.referencesGajda S. [1987], Społeczne determinacje nazw własnych tekstów (tytułów), „Socjolingwistyka”, nr 6.pl_PL
dc.referencesLewicki A. M., Pajdzińska A. [2001], Frazeologia, [w:] Współczesny język polski, Bartmiński J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesMajkowska G. [1996], O języku polskiej prasy, [w:] O zagrożeniach i bogactwie polszczyzny, Miodek J. (red.), Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPałuszyńska E. [2006], Nagłówki w „Gazecie Wyborczej”, Wydawnictwo „Piktor”, Łódź.pl_PL
dc.referencesSkorupka S. [2002], Słownik frazeologiczny języka polskiego, Państwowe Wydawnictwo Wiedza Powszechna, wyd. X, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWielki słowik frazeologiczny PWN z przysłowiami [2011], red. Kłosińska A., Sobol E., Stankiewicz A., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-405-1.05


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe