Wybrane elementy kultury czytelniczej polskich dwunastolatków i brytyjskich jedenastolatków. Analiza porównawcza badań prowadzonych w Łodzi i nepalskim Katmandu
Streszczenie
W artykule zaprezentowano i omówiono wyniki badań dotyczących kultury czytelniczej 11- i 12-latkow w Polsce i w brytyjskiej szkole w Nepalu. Uczniowie wypowiadali się m.in. na temat: swojego stosunku do czytania, preferencji czytelniczych, księgozbiorów domowych, ale również udziału rodziców i innych osób w kształtowaniu ich kultury czytelniczej. Te same pytania, w nieco zmienionej formie, zostały zadane dzieciom i ich rodzicom. Celem przedsięwzięcia było poznanie i opisanie kultury czytelniczej wybranej grupy wiekowej nastolatków, ocena skali zarejestrowanych zjawisk, ale również porównanie deklaracji uczniów z wiedzą rodziców na temat kultury czytelniczej potomstwa. The authors of the paper have decided to conduct their quantitative research on 11-and 12 year-olds in Poland (Łódź) and in Nepal (Katmandu), making use of a survey questionnaire. Students make express their opinions about: their attitude to reading; reading preferences; their home library as well as the role of parents and other people in shaping their reading habits (culture) etc. Their parents were asked the same questions, however, in a slightly changed form. The aim of the research was verifying the knowledge of parents of the certain elements of their children’s reading culture by comparing it with the actual state of affairs i.e. 11- and 12-year olds’ opinions on the same issues.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: