dc.contributor.author | Gortat, Jakub | |
dc.contributor.editor | Kuczyński, Ernest | |
dc.contributor.editor | Tomczyk, Michał | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T08:29:17Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T08:29:17Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Gortat J., Niemcy jako ofiary II wojny światowej w kinematografii XXI wieku, [w:] Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Kuczyński E., Tomczyk M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 243-257, doi 10.18778/7525-958-2.17 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-958-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/28694 | |
dc.description.abstract | Der Artikel bespricht drei ausgewählten Filmtitel: ,,Die Gustloff” ,,Dresden”und ,,Anonyma – eine Frau in Berlin”, was selbstredend das umfangreiche Thema nicht erschöpft. Im Text werden die Hauptpunkte der Erzählung und anschließend die Rezeption anhand unterschiedlichen Presserezensionen dargestellt. Darüber hinaus wird im Artikel eine offene Frage aufgeworfen, inwieweit die neuesten Filme über deutsche Kriegsopfer das öffentliche und kollektive Gedächtnis beeinflussen sowie inwiefern das doppelte Täter-Opfer-Gedächtnis in der deutschen Kultur ausbalanciert bleibt. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kuczyński E., Tomczyk M. (red.), Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kinematografia niemiecka | pl_PL |
dc.subject | Vergangenheitsbewältigung | pl_PL |
dc.subject | Opfernarrative | pl_PL |
dc.subject | Niemcy jako ofiary II wojny światowej | pl_PL |
dc.title | Niemcy jako ofiary II wojny światowej w kinematografii XXI wieku | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 243-257 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Niemcoznawca, doktorant na Międzywydziałowych Interdyscyplinarnych Humanistycznych Studiach Doktoranckich na Uniwersytecie Łódzkim. Dziedziny badań: niemiecka pamięć zbiorowa i kulturowa, przezwyciężanie przeszłości, polityka historyczna Niemiec po 1945 r. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | jakub.gortat@gmail.com | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-958-2.17 | |