Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGillian, Edward
dc.contributor.authorFerensztajn, Bogna
dc.contributor.authorFranków-Czerwonko, Bożena
dc.contributor.authorParadowska, Urszula
dc.contributor.editorSalski, Łukasz
dc.contributor.editorSzubko-Sitarek, Weronika
dc.date.accessioned2019-07-12T07:17:48Z
dc.date.available2019-07-12T07:17:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGillian E., Ferensztajn B., Franków-Czerwonko B., Paradowska U., Emergent literacy and numeracy - preparation for reading, writing and mathematics, [w:] Perspectives on Foreign Language Learning, Salski Ł., Szubko-Sitarek W. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 315-327, doi: 10.18778/7969-032-9.22pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-032-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29372
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSalski Ł., Szubko-Sitarek W. (red.), Perspectives on Foreign Language Learning, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectliteracypl_PL
dc.subjectnumeracypl_PL
dc.subjectreadingpl_PL
dc.subjectwritingpl_PL
dc.subjectmathematicspl_PL
dc.titleEmergent literacy and numeracy - preparation for reading, writing and mathematicspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number315-327pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationHigher Vocational State School in Gorzow Wielkopolski, Gorzow Wielkopolski, Polandpl_PL
dc.referencesBishop, D.V M., Adams, C. 1990. A prospective study of the relationship between specific language impairment, phonological disorders, and reading retardation. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 31: 1027-1050.pl_PL
dc.referencesCatts, H.W. 1993. The relationship between speech-language impairments and reading disabilities. Journal of Speech and Hearing Research, 36: 948-958.pl_PL
dc.referencesCatts, H.W., Fey, M.E., Tomblin, J.B., Zhang, X. 2002. A longitudinal investigation of reading outcomes in children with language impairments. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 45: 1142-1157.pl_PL
dc.referencesCentral Statistical Office. 2012. Statistical Yearbook of the Republic of Poland. Accessed November 25, 2012. http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/rs_rocznik_statystyczny_rp_2011.pdfpl_PL
dc.referencesCichomski, B. 2003. Artykuł w dziale edukacja. Biuletyn Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (wydania archiwalne). http://www.sprawynauki.waw.pl/?section=article&art_id=418. Accessed November 25, 2012.pl_PL
dc.referencesDickinson, D.K., Anastasopoulos, L., McCabe, A., Peisner-Feinberg, E.S., & Poe, M.D. 2003. The comprehensive language approach to early literacy: The interrelationships among vocabulary, phonological sensitivity, and print knowledge among preschool-aged children. Journal of Educational Psychology, 95(3): 465-481.pl_PL
dc.referencesFleer, M., Ridgway, A., Clarke, B., Kennedy, A., Robbins, J., May, W., & Surman, L. 2006. Catch the future: Literacy and numeracy pathways for preschool children. http://www.dest.gov.au/literacynumeracy/innovativeprojects/pdf/fleer_catch_future.pdf. Accessed August 19, 2007.pl_PL
dc.referencesGillian, E., Williamson, S. 2009. Oral Language Basic Concepts Programme: An example of collaborative service provision in Victoria. ACQuiring Knowledge in Speech, Language and Hearing, 11(2): 97-99.pl_PL
dc.referencesGillian, E., Ferensztajn, B., Franków-Czerwonko, B., Paradowska, U. (in press). Phonological awareness in Polish and Australian preschool children. Proceedings of the 1st International Scientific Conference: State and perspectives of language learning in the light of European educational requirements.pl_PL
dc.referencesGillon, G.T. 2005. Phonological Awareness: Effecting Change Through the Integration of Research Findings. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 36: 346-349.pl_PL
dc.referencesGruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. 1997. Dziecięca matematyka, Warszawa, WSiP.pl_PL
dc.referencesHogan T.P., Catts, H.W., Little T.D. 2005. The relationship between phonological awareness and reading: Implications for the assessment of phonological awareness. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 36: 285-293.pl_PL
dc.referencesJustice, L.M., Kaderavek, J.N., Fan, X., Sofka, A., Hunt, A. 2009. Accelerating preschoolers’ early literacy development through classroom-based teacher-child storybook reading and explicit print referencing. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 40(1): 67-85.pl_PL
dc.referencesJaniszewska, B. 2008. Ocena dojrzałości szkolnej, Warszawa, Wyd. Seventh Sea.pl_PL
dc.referencesJustice, L.M., Invernizzi, M.A., & Meier, J.D. 2002. Designing and implementing an early literacy screening protocol: Suggestions for the speech-language pathologist. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 33(2): 84-101.pl_PL
dc.referencesKopik, A. (Ed.) 2007. Sześciolatki w Polsce: raport 2006: diagnoza badanych sfer rozwoju. Kielce–Bydgoszcz: Wydawnictwo Tekst.pl_PL
dc.referencesLouden, B. 2010. Index of Community socio-educational advantage [ICSEA]. Paper presented at Socioeconomic Status and Higher Education Students Symposium, University of Technology of Sydney, Sydney, 12 April 2010.pl_PL
dc.referencesMatczak, A. 2003. Zarys psychologii rozwoju. Podręcznika dla nauczycieli, Warszawa, Wydawnictwo Żak.pl_PL
dc.referencesOffice of the President of the Republic of Poland. 2011. Potencjal Obszarów Wiejskich Szansa Rozwoju: Spotkanie drugie: Szanse edukacyjne na obszarach wiejskich. http://www.prezydent.pl/dialog/fdp/potencjal-obszarow-wiejskich-szansa-rozwoju-/materialy/ Accessed November 25, 2012.pl_PL
dc.referencesOwens Jr., R.E, 2008. Language Development: An Introduction (7th Edition). Allyn & Bacon. Boston, MS.pl_PL
dc.referencesPasnak, R., MacCubbin, E., Ferral-Like, M. 2007. Using developmental principles to assist preschoolers in developing numeracy and literacy. Perceptual and Motor Skills, 105: 163-176.pl_PL
dc.referencesPoznań Regional Examination Board. 2012. Średnie wyniki sprawdzianu w szkole podstawowej z podziałem na umiejętności (arkusze S1, S4, S5, S6) — układ terytorialny. http://www.oke.poznan.pl/admin/cms,1868,wyniki_gmin_powiatow_wojewodztw.htm. Accessed November 25, 2012.pl_PL
dc.referencesTorgesen, J., Wagner, R., Raschotte, C. 1994. Longitudinal studies of phonological processing and reading. Journal of Learning Disabilities. 27: 276-286.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-032-9.22


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe