Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKmieciński, Jerzy
dc.contributor.editorDubicki, Andrzej
dc.contributor.editorRekść, Magdalena
dc.contributor.editorSepkowski, Andrzej
dc.date.accessioned2019-07-25T13:06:14Z
dc.date.available2019-07-25T13:06:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKmieciński J., Podmiotowość istoty ludzkiej w procesie rozwoju i transformacji – refleksja historiozoficzna, [w:] W kręgu wyobrażeń zbiorowych. Polityka, władza, społeczeństwo, Dubicki A., Rekść M., Sepkowski A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019, s. 95-105, doi: 10.18778/8088-950-7.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-950-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29689
dc.description.abstractThe article deals with one of the most important questions in the history of humanity: why we are here. The author provides a wide overview of the evolution of human thought around the issue of our origins. We continuously have been asking ourselves the same question throughout our history, but it lead us to different conclusions. The essence of life is inseparably linked with the reason of our existence. The effect of which is visible not only in philosophy or sociology, but also in arts. While philosophy tries to describe this essence by thought, art tries to describe it by form and shape. While there is no philosophy without relation to the genesis of humanity, there is no art without emotions. This is why the humans are so curious to discover the past both by thought and form. We simply try to answer this one particular prehistoric question.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDubicki A., Rekść M., Sepkowski A. (red.), W kręgu wyobrażeń zbiorowych. Polityka, władza, społeczeństwo, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthuman originspl_PL
dc.subjectphilosophypl_PL
dc.subjectabstract artpl_PL
dc.subjectvaluespl_PL
dc.subjecthuman subjectivitypl_PL
dc.subjectpodmiotowośćpl_PL
dc.subjectfilozofiapl_PL
dc.subjectwartościpl_PL
dc.subjectsztuka abstrakcyjnapl_PL
dc.titlePodmiotowość istoty ludzkiej w procesie rozwoju i transformacji – refleksja historiozoficznapl_PL
dc.title.alternativeThe Subjectivity of the Human Being in the Process of Development and Transformation – a Historiosophical Reflectionpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number95-105pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych, Katedra Systemów Politycznychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-951-4
dc.referencesBaczko B., Rousseau – samotność i wspólnota, Warszawa 1964.pl_PL
dc.referencesBiałostocki J., Sztuka cenniejsza niż złoto, Warszawa 1974.pl_PL
dc.referencesBibby G., Faustkeil und Bronzeschwert, Hamburg 1957.pl_PL
dc.referencesBiblia Święta, to jest Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesBopp F., Über das Coniugationssystem der Sanskritssprache in Vergleichung mit jenem der griechischen, lateinischen, persischen und germanischen Sprache, Frankfurt am Main 1816.pl_PL
dc.referencesBrezillon M., Encyklopedia kultur pradziejowych, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesBukowski Z., Dąbrowski K., Świt kultury europejskiej, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesChilde V.G., The Dawn of European Civilization, London 1950.pl_PL
dc.referencesColin R., Archeologia i język, Warszawa–Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesCollins D. (red.), The Origins of Europe, London 1975.pl_PL
dc.referencesDiakonow I., Opowieść o Gilgameszu, [w:] Wschód Starożytny, W.W. Struwe (red.), Warszawa 1956, s. 133–138.pl_PL
dc.referencesDomański J., Erazm i filozofia, Wrocław 1973.pl_PL
dc.referencesHaeckel E., Die Anthropogenie, 1874.pl_PL
dc.referencesHamann R., Geschichte der Kunst, t. 2, Berlin 1955.pl_PL
dc.referencesHezjod, Prace i dnie, Wrocław 1952.pl_PL
dc.referencesHuntington S.P., Zderzenie cywilizacji i nowy kształt ładu światowego, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesHuxley Th.H., Stanowisko człowieka w przyrodzie, Kraków 1874.pl_PL
dc.referencesJaspers K.Th., Vom Ursprung und Ziel der Geschichte, Basel 1949.pl_PL
dc.referencesKleibl J., Skąd przychodzisz, Adamie?, Katowice 1981.pl_PL
dc.referencesKosidowski Z., Gdy Słońce było Bogiem, Warszawa 1956.pl_PL
dc.referencesLysen A., Hugo Grotius: Essays on His Life and Works, Leyden 1925.pl_PL
dc.referencesMelanchton Ph., Epitome doctrinae christianae, Wittenberge 1524.pl_PL
dc.referencesMeyer E., Geschichte des alten Aegyptens, Berlin 1887.pl_PL
dc.referencesMilewski T., Z zagadnień językoznawstwa ogólnego i historycznego, Warszawa 1969.pl_PL
dc.referencesMoore R., Skamieniałymi śladami człowieka, Warszawa 1966.pl_PL
dc.referencesPlaton, Państwo prawa, Kęty 1999.pl_PL
dc.referencesPorcelana, [w:] Encyklopedia Britannica. Edycja polska, t. 34, Poznań 2003.pl_PL
dc.referencesPorębski M., Dzieje sztuki w zarysie, t. 1: Od paleolitu po wieki średnie, Warszawa 1976.pl_PL
dc.referencesPozdniejewa L., Mity Chińczyków starożytnych, [w:] Wschód Starożytny, W.W. Struwe (red.), Warszawa 1956, s. 208–214.pl_PL
dc.referencesRokoko, [w:] Encyklopedia Powszechna PWN (Nowa), t. 5, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesRoth H., Kunst und Handwerk in frühen Mittelalter, Stuttgart 1986.pl_PL
dc.referencesRousseau J.-J., Rozprawa o pochodzeniu i podstawach nierówności, Warszawa 1956.pl_PL
dc.referencesSchiller F., Etwas über die erste Menschengesellschaft, Jena 1790.pl_PL
dc.referencesSwieżawski S., U źródeł konfliktu nowożytnego przyrodoznawstwa z filozofią scholastyczną, Lublin 1948.pl_PL
dc.referencesTönnies F., Tomasz Hobbes, Warszawa 1903.pl_PL
dc.referencesWeremiej F., Śladami zagubionych ogniw, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesWergiliusz, Bukoliki. Georgiki, Wrocław 1953.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-950-7.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe