dc.contributor.author | Durys, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Chudzicka-Dudzik, Patrycja | |
dc.contributor.editor | Durys, Elżbieta | |
dc.date.accessioned | 2019-10-07T13:17:05Z | |
dc.date.available | 2019-10-07T13:17:05Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Durys E., Joanna i Róża − subwersywny wymiar macierzyństwa a filmy pamięci narodowej, [w:] Konteksty feministyczne. Gender w życiu społecznym i kulturze, Chudzicka-Dudzik P., Durys E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 235-252, doi: 10.18778/7969-034-3.16 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-034-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30474 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Chudzicka-Dudzik P., Durys E. (red.), Konteksty feministyczne. Gender w życiu społecznym i kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Joanna | pl_PL |
dc.subject | Róża | pl_PL |
dc.subject | subwersywny wymiar macierzyństwa | pl_PL |
dc.subject | filmy pamięci narodowej, | pl_PL |
dc.title | Joanna i Róża − subwersywny wymiar macierzyństwa a filmy pamięci narodowej | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 235-252 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-182-1 | |
dc.references | Adamczak Marcin, „Katyń” i „Generał «Nil»” a (długi) zmierzch paradygmatu, „Kwartalnik Filmowy” 2012, nr 77-78. | pl_PL |
dc.references | Arendt Hannah, Korzenie totalitaryzmu, przeł. Mariola Szawiel, Daniel Grinberg, Niezależna Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1993. | pl_PL |
dc.references | Comolli Jean-Luc, Jean Narboni, Cinema/Ideology/Criticism, [w:] eds. Leo Braudy, Marshall Cohen, Film Theory and Criticism, 6th edition, Oxford University Press, Oxford 2004. | pl_PL |
dc.references | Graff Agnieszka, Płeć i naród tu i teraz. Kilka uwag o genderowym i seksualnym wymiarze współczesnego polskiego nacjonalizu, [w:] red. Elżbieta H. Oleksy, Tożsamość i obywatelstwo w społeczeństwie wielokulturowym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 | pl_PL |
dc.references | Graff Agnieszka, Rykoszetem. Rzecz o płci, seksualności, narodzie, W.A.B., Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Hryciuk Renata E., Elżbieta Korolczuk (red.), Pożegnanie z Matką Polką? Dyskursy, praktyki i reprezentacje macierzyństwa we współczesnej Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012. | pl_PL |
dc.references | Jagielski Sebastian, (Melo)dramatypolskości. Naród i płeć w polskim filmie patriotycznym, [w:] red. Tadeusz Lubelski, Maciej Stroiński, Kino polskie jako kino narodowe, ha!art, Kraków 2009. | pl_PL |
dc.references | Janion Maria, Kobiety i duch inności, wyd. 2, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | Janion Maria, Niesamowita słowiańszczyzna: Fantazmaty literatury, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Kaniecki Przemysław, „Joanna” en face. O filmie Feliksa Falka, „Kwartalnik Filmowy” 2012, nr 77−78. | pl_PL |
dc.references | Klinger Barbara, „Cinema/Ideology/Criticism” Revised: The Progressive Genre, [w:] ed. Barry Keith Grant, Film Genre Reader III, University of Texas Press, Austin 2005. | pl_PL |
dc.references | Mazierska Ewa, In the Land of Noble Knights and Mute Princesses: Polish Heritage Cinema, „Historical Journal of Film, Radio and Television” 2001, vol. 21, no. 2. | pl_PL |
dc.references | Michlic Joanna Beata, Poland’s Threatening Other. The Image of the Jew from 1880 to the Present, University of Nebraska Press, Lincoln and London 2006. | pl_PL |
dc.references | Morstin Agnieszka, Mocne filmy i głębokie kompleksy. „Róża” Wojtka Smarzowskiego wobec „Jak być kochaną” Wojciecha J. Hasa, „Kwartalnik Filmowy” 2012, nr 77−78. | pl_PL |
dc.references | Mrozek Witold, Film pamięci narodowej. Najnowsze kino polskie w dyskursie polityki historycznej, [w:] red. Tadeusz Lubelski, Maciej Stroiński, Kino polskie jako kino narodowe, ha!art, Kraków 2009. | pl_PL |
dc.references | Nowicka Magdalena, Post-Katyń, „Odra” 2007, nr 11. | pl_PL |
dc.references | Ostrowska Elżbieta, Matki Polki i ich synowie. Kilka uwag o genezie obrazów kobiecości i męskości w kulturze polskiej, [w:] red. Małgorzata Radkiewicz, Gender: Konteksty, Rabid, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Piotrowska Anita, Śpóźnione rekolekcje, „Tygodnik Powszechny” 12 grudnia 2010, nr 50. | pl_PL |
dc.references | Rakowiecki Jacek, Tragedia i wzruszenie, „Film” 2010, nr 11. | pl_PL |
dc.references | Rich Adrienne, Zrodzone z kobiety: Macierzyństwo jako doświadczenie i instytucja, przeł. Joanna Mizielińska, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000. | pl_PL |
dc.references | Śliwowska Wiktoria, Polskie drogi do emancypacji (O udziale kobiet w ruchu niepodległościowym w okresie międzypowstaniowym 1833−1856), [w:] red. Barbara Grochulska, Jerzy Skowronek, Losy Polaków w XIX−XX w. Studia ofiarowane profesorowi Stefanowi Kieniewiczowi w osiemdziesiątą rocznicę Jego urodzin, PWN, Warszawa 1987. | pl_PL |
dc.references | Śmiałkowski Piotr, Joanna, „Kino” 2010, nr 12. | pl_PL |
dc.references | Stachówna Grażyna, Suczka, Cycofon, Faustyna i inne kobiety w polskim filmie lat dziewięćdziesiątych, [w:] red. Małgorzata Radkiewicz, Gender w humanistyce, Rabid, Kraków 2001. | pl_PL |
dc.references | Szwajcowska Joanna, The Myth of Polish Mother, [w:] Ewa Mazierska, Elżbieta Ostrowska, Women in Polish Cinema, Berghahn Books, New York, Oxford 2006. | pl_PL |
dc.references | Taras Katarzyna, Historia i kobiety, „Kino” 2010, nr 12. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-034-3.16 | |