dc.contributor.author | Łapczyński, Patryk | |
dc.contributor.editor | Kluszczyński, Ryszard W. | |
dc.contributor.editor | Kłys, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Korczarowska-Różycka, Natasza | |
dc.date.accessioned | 2020-07-29T08:15:56Z | |
dc.date.available | 2020-07-29T08:15:56Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Łapczyński P., Niewidzialna kamera. W stronę zwyczajnego realizmu i kina mówionego, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 153-165, doi: 10.18778/7969-538-6.10 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-538-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32183 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Niewidzialna kamera. W stronę zwyczajnego realizmu i kina mówionego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 153-165 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-539-3 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Patryk Łapczyński – absolwent kulturoznawstwa UŁ (2013), obecnie uczestnik Interdyscyplinarnych
Humanistycznych Studiów Doktoranckich. W Zakładzie Historii i Teorii Filmu Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej przygotowuje rozprawę poświęconą zagadnieniom narracji ponadkadrowej w filmie fikcjonalnym. Publikował w tomie zbiorowym oraz magazynie „Film &Tv Kamera”. | pl_PL |
dc.references | Bennett P., Hickman A., Wall P., Film Studies: The Essential Resource, New York 2007. | pl_PL |
dc.references | Bordwell D., Narration in the Fiction Film, The University of Wisconsin Press, Madison 1985. | pl_PL |
dc.references | Crisp C. G., Eric Rohmer, Realist and Moralist, Indiana University Press, Bloomington 1988. | pl_PL |
dc.references | Eboch D., Slice of Life, http://letsschmooze.blogspot.com/2012/03/slice-of-life.html. | pl_PL |
dc.references | King N., Oko stworzone do ironii: „Moja noc u Maud” Erica Rohmera, przeł. E. Mazierska, „Film na Świecie” 2002, nr 403. | pl_PL |
dc.references | Kracauer S., Teoria filmu. Wyzwolenie materialnej rzeczywistości, przeł. W. Wertenstein, Gdańsk 2009. | pl_PL |
dc.references | Łapczyński P., O autorskim stylu Erica Rohmera na podstawie cyklu „Sześciu opowieści moralnych”, Łódź 2013 [praca magisterska]. | pl_PL |
dc.references | Mazierska E., Eric Rohmer – oryginalność, nowoczesność i umiar, „Film na Świecie” 2002, nr 403. | pl_PL |
dc.references | Nolletti A., The Cinema of Gosho Heinosuke: Laughter Through Tears, Bloomington 2005. | pl_PL |
dc.references | Rohmer E., For a Talking Cinema, [w:] The Taste for Beauty, eds. H. Breitrose, W. Rothman, z franc. przeł. C. Volk, Cambridge 1989. | pl_PL |
dc.references | Rohmer E., Stare i nowe, wywiad przepr. J.-C. Biette, J. Bontemps, J.-L. Comolli, przeł.. L. Niedzielski, „Film na Świecie” 2002, nr 403. | pl_PL |
dc.references | Schilling D., Eric Rohmer, Manchester University Press, Manchester 2007. | pl_PL |
dc.references | Stone R., The Cinema of Richard Linklater: Walk, Don’t Run, Routledge, New York 2013. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-538-6.10 | |