dc.contributor.author | Szczęsny, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Kluszczyński, Ryszard W. | |
dc.contributor.editor | Kłys, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Korczarowska-Różycka, Natasza | |
dc.date.accessioned | 2020-07-29T08:16:55Z | |
dc.date.available | 2020-07-29T08:16:55Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Szczęsny T., Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 189-201, doi: 10.18778/7969-538-6.12 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-538-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32184 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 189-201 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-539-3 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Tomasz Szczęsny – doktorant w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania naukowe oscylują wokół historii filmu, w szczególności zaś kina popularnego i różnego rodzaju dyskursów, które kształtowały sposoby jego recepcji. Przygotowywana przez niego dysertacja doktorska dotyczy włoskiego westernu. | pl_PL |
dc.references | Adamczak M., System marketingowy Hollywood w latach 1977–2011, [w:] Kino Nowej Przygody, red. J. Szyłak, słowo / obraz, terytoria, Gdańsk 2011. | pl_PL |
dc.references | Foote J. H., Clint Eastwood: Evolution of a Filmmaker, Preager, Westport 2009. | pl_PL |
dc.references | Frayling Ch., Spaghetti Westerns: Cowboys and Europeans from Karl May to Sergio Leone, Routledge & Kegan Paul, London 1981. | pl_PL |
dc.references | Kitses J., Horizons West. Directing The Western from John Ford to Clint Eastwood, Palgrave Mcmillian, London 2004. | pl_PL |
dc.references | Kletowski P., Współcześni kowboje, „Kino” 2013, nr 7/8. | pl_PL |
dc.references | Legutko R., Koniec świata westernu, [w:] Etyka absolutna i społeczeństwo otwarte, Wydawnictwo Arcana, Kraków 1994. | pl_PL |
dc.references | Michalski C., Western i jego bohaterowie, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1972. | pl_PL |
dc.references | Płażewski J., Nowa przygoda i co dalej?, „Kino” 1986, nr 5. | pl_PL |
dc.references | Schickel R., Clint Eastwood: A Biography, Alfred A. Knopf, New York 1996. | pl_PL |
dc.references | Szyłak J., Kino Nowej Przygody – jego cechy i granice, [w:] Kino Nowej Przygody, red. J. Szyłak, słowo / obraz, terytoria, Gdańsk 2011. | pl_PL |
dc.references | Wright W., Six Guns and Society: A Stuctural Study of the Western, University of California Press, Berkeley–Los Angeles–London 1997. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-538-6.12 | |