Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzczęsny, Tomasz
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-29T08:16:55Z
dc.date.available2020-07-29T08:16:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSzczęsny T., Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 189-201, doi: 10.18778/7969-538-6.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32184
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleSposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnympl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number189-201pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteTomasz Szczęsny – doktorant w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania naukowe oscylują wokół historii filmu, w szczególności zaś kina popularnego i różnego rodzaju dyskursów, które kształtowały sposoby jego recepcji. Przygotowywana przez niego dysertacja doktorska dotyczy włoskiego westernu.pl_PL
dc.referencesAdamczak M., System marketingowy Hollywood w latach 1977–2011, [w:] Kino Nowej Przygody, red. J. Szyłak, słowo / obraz, terytoria, Gdańsk 2011.pl_PL
dc.referencesFoote J. H., Clint Eastwood: Evolution of a Filmmaker, Preager, Westport 2009.pl_PL
dc.referencesFrayling Ch., Spaghetti Westerns: Cowboys and Europeans from Karl May to Sergio Leone, Routledge & Kegan Paul, London 1981.pl_PL
dc.referencesKitses J., Horizons West. Directing The Western from John Ford to Clint Eastwood, Palgrave Mcmillian, London 2004.pl_PL
dc.referencesKletowski P., Współcześni kowboje, „Kino” 2013, nr 7/8.pl_PL
dc.referencesLegutko R., Koniec świata westernu, [w:] Etyka absolutna i społeczeństwo otwarte, Wydawnictwo Arcana, Kraków 1994.pl_PL
dc.referencesMichalski C., Western i jego bohaterowie, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesPłażewski J., Nowa przygoda i co dalej?, „Kino” 1986, nr 5.pl_PL
dc.referencesSchickel R., Clint Eastwood: A Biography, Alfred A. Knopf, New York 1996.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Kino Nowej Przygody – jego cechy i granice, [w:] Kino Nowej Przygody, red. J. Szyłak, słowo / obraz, terytoria, Gdańsk 2011.pl_PL
dc.referencesWright W., Six Guns and Society: A Stuctural Study of the Western, University of California Press, Berkeley–Los Angeles–London 1997.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe