Przeglądaj Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 105/1990 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 7-17 z 17
-
Motivation system in Polish trade - current experience and conditions of its improvement
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest analiza systemu zewnętrznej, materialnej motywacji u handlu u Polsce i określenie warunków i kierunków jego doskonaleniu w przyszłości. Autorka koncentruje się na dwóch podstawowych problemach: ... -
Od redakcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990) -
On the reliability of image and psychographic analyses. An application of dual scaling
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Wiarygodność badań psychograficznych oraz dotyczących wyobrażenia o produkcie stała się ostatnio przedmiotem zainteresowania badaczy rynku. Artykuł stanowi wyraz tego zainteresowania. W szczególności dokonano w nim ... -
Organizational design for product innovation under uncertainty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest charakterystyka typowych modeli wprowadzania innowacji produktu w warunkach niepewności. Autor krytycznie ocenie dotychczasowe sposoby wyboru metody wprowadzania Innowacji (metoda prób i błędów, metoda ... -
Pricing and product development strategy. Some remarks on contemporary marketing-mix concepts
(1990)W strategii mix-marketingowej, stosowanej współcześnie w praktyce działalności przedsiębiorstw, wzrosło szczególnie znaczenie dwóch jej elementów, a mianowicie polityki cenowej oraz strategii w zakresie rozwoju produktu. ... -
Reforms of the economic system - introduction to the functionnning of Polish economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Wysiłki zmierzające do wprowadzenia gospodarki zorientowanej rynkowo w Polsce, a także próby zreformowania systemu politycznego i społecznego nie dawały już dotąd rezultatów. Zwykle poprzedzano były presją społeczeństwa ... -
Relations and effectiveness of utilization of production factors in Polish agriculture
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)W artykule podjęto próbę ustalenia tendencji zmian w relacjach czynników produkcji oraz efektywności ich wykorzystania w rolnictwie polskim. Analizę tempa oraz kierunków zmian owych relacji ujęto na tle krajów wysoko ... -
Service marketing theory: a critical appraisal
(1990)Obecnie marketing usług jest hednym z najszybciej rozwijających się działów marketingu. Autorzy zajmujący się tą problematyką próbowali w szczególności podkreślić różnice istniejące między marketingiem usług oraz ... -
The buying behaviour in the furniture industry
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest analiza postępowania przedsiębiorstwa przy zakupie środków produkcji na przykładzie jednego z producentów mebil w Danii. Analizę przeprowadzono przy wykorzystaniu koncepcji "Box Model" opracowanej ... -
The use of a semantic understanding of communication in the developing of a typologization of advertisements
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Dotychczasowe badania marketingowe w zakresie procesów komunikowania koncentrowały sią głównie na wyborze nośników reklamy. Ma polu tym osiągnięto tym szereg pozytywnych wyników. Niewiele było natomiast badań na temat ... -
Working and living conditions of agricultural population in the light of empirical studies
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)W oparciu o wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na próbie 782 indywidualnych gospodarstw rolnych dokonano oceny warunków pracy i życia na wsi. Analizie poddano: zasoby czynników pracy, wyposażenie w ciągniki i ...