Przeglądaj Turyzm/Tourism 2021, 31/1 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 11-20 z 20
-
Możliwości wykorzystania aplikacji opartych na grywalizacji i lokalizacji do promowania Sofii jako destynacji turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-11)Głównym celem artykułu jest określenie możliwości wykorzystania aplikacji opartych na grywalizacji i lokalizacji w miejscowościach turystycznych. Celem szczegółowym jest zbadanie i ewaluacja już istniejących aplikacji tego ... -
Od Pauzaniasza do Baedekera i serwisu Tripadvisor: prototuryzm tekstualny oraz zagrożenia dla kanałów dystrybucji turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-11)Głównym celem autorek artykułu jest interdyscyplinarne spojrzenie na turystykę i jej diachroniczne wątki tekstualne w prototurystycznych pismach Pauzaniasza – greckiego autora opowieści o podróżach. Korzystając z periegetycznych ... -
Perception of innovation in tourism with regard to controversial types of travel: A study of Polish consumers
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-25)The aim was to determine how tourism innovations, including controversial types of tourism, are perceived by consumers. The hypothesis adopted was that there would be statistically significant correlations between demographic ... -
Podejście klastrowe do tworzenia destynacji turystycznych w przygranicznych obwodach zachodniej Ukrainy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-18)Niniejszy artykuł dotyczy przygranicznych obwodów zachodniej Ukrainy. Tereny te odznaczają się dużą liczbą naturalnych zasobów rekreacyjnych, zabytków historii, kultury i architektury, rozbudowaną infrastrukturą transportową ... -
Postrzeganie innowacji w turystyce w odniesieniu do kontrowersyjnych rodzajów podróży – studium polskich konsumentów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-25)Celem badań było zdiagnozowanie sposobu postrzegania przez nabywców innowacji, przy uwzględnieniu traktowanych jako ich element składowy kontrowersyjnych rodzajów turystyki. Przyjęto hipotezę o istnieniu istotnych statystycznie ... -
The potential of location-based gamification apps for promoting Sofia as a tourist destination
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-11)The main aim of the research is to identify the potential of location-based gamification apps for promoting tourist destinations. The specific goal is to investigate and evaluate the existing gamified apps for Sofia and ... -
Tourist mobile applications: Evaluation of the VisitMalopolska app
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-11)The aim of the article is to evaluate the functionality of the VisitMalopolska mobile application developed for tourists. An attempt is made to outline ideas that allow tourists to explore Małopolska on their own, as well ... -
TOWS analysis for sustainable ecotourism development and state support during the pandemic: The Aral Sea region of Uzbekistan
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-18)Evaluating the current ecotourism situation in the Aral Sea region of Uzbekistan and offering strategies for its sustainable development are the main objectives of the study. The threats, opportunities, weaknesses and ... -
Turystyczne aplikacje mobilne – ocena funkcjonalności oprogramowania VisitMalopolska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-11)Celem artykułu jest ocena funkcjonalności aplikacji mobilnej VisitMalopolska. Autorki podjęły próbę zaprezentowania rozwiązań umożliwiających samodzielne zwiedzanie Małopolski, jak również ułatwiających dostęp do informacji ... -
Zmiany transgranicznego ruchu turystycznego na pograniczu polsko-białoruskim na przykładzie Kanału Augustowskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-25)Kanał Augustowski jest jedną z wyjątkowych atrakcji turystycznych pogranicza polsko-białoruskiego, znaną z wysokich walorów przyrodniczych, kulturowo-historycznych oraz turystycznych. Od początku XXI w., po całkowitej ...