• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Repozytorium UŁ
  • Wydział Filologiczny | Faculty of Philology
  • Szukaj
  •   Repozytorium UŁ
  • Wydział Filologiczny | Faculty of Philology
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTen zbiórDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Odkryj

AutorBerezowski, Łukasz Jan (7)Badio, Janusz (6)Kaczmarek, Tomasz (6)Pluciennik, Jaroslaw (6)Woźniak, Maria Judyta (6)Groblińska, Justyna (5)Kowalik, Katarzyna (5)Stawikowska-Marcinkowska, Agnieszka (5)Antczak, Mariola (4)Bachura-Wojtasik, Joanna (4)... zobacz więcejTemattranslation (15)populism (10)glottodydaktyka (9)propaganda (8)hate speech (6)językoznawstwo (6)ludyczność (6)identity (5)migracja (5)mowa nienawiści (5)... zobacz więcejData wydania2020 (378)2021 (220)Has File(s)Yes (598)

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-10 z 598

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Wykorzystanie storytellingu i digital storytellingu w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytanii 

Hrycak-Krzyżanowska, Dorota (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Wykorzystanie opowiadań w celach edukacyjnych jest skuteczną strategią nauczania – w szczególności języków. Większość uczniów lubi słuchać opowieści. Historie mają moc, która może wprowadzić uczniów w świat wyobraźni, ...
Thumbnail

Konkurs „Recensiamo ItaliAMO” – o współzawodnictwie zachęcającym do nauki języka i poszukiwań literaturoznawczych 

Groblińska, Justyna; Kowalik, Katarzyna ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Zawarte w artykule obserwacje na temat kreatywnych form nauczania języka obcego i literatury opierają się na doświadczeniach zebranych podczas organizacji na Uniwersytecie Łódzkim w 2018 i 2019 r. dwóch edycji konkursu ...
Thumbnail

Gry językowe dla cudzoziemców vs. gry językowe dla rodzimych użytkowników języka – analiza jakościowa wybranych zbiorów 

Zwolińska, Paulina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Artykuł przedstawia porównanie gier językowych stosowanych w nauczaniu języka polskiego cudzoziemców oraz rodzimych użytkowników języka. Wynika ono z dostrzeżenia wyraźnych różnic w sposobie nauczania tego samego języka w ...
Thumbnail

Gry jako źródło mowy spontanicznej w kontekście ćwiczenia wymowy przez polskich średnio zaawansowanych uczniów języka angielskiego jako obcego 

Gajewska, Klaudia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Celem poniższego artykułu jest stwierdzenie, który z trzech gatunków wypowiedzi ustnych, czytanie na głos, prezentacja i mowa spontaniczna – różniących się między sobą poziomem spontaniczności – ma pozytywny wpływ na jakość ...
Thumbnail

Elementy ludyczne w nauczaniu związków frazeologicznych – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród studentów romanistyki 

Świątek, Zuzanna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Należy zauważyć, iż związki frazeologiczne są z reguły trudne do zapamiętania, dlatego tak ważne jest dobranie odpowiednich metod nauczania przez nauczyciela. W nauczaniu frazeologizmów wykorzystanie strategii ludycznej ...
Thumbnail

Ucząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcego 

Banach, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Wbrew obiegowej opinii, gry i zabawy nie są zarezerwowane tylko dla dzieci i nie stanowią wyłącznie rozrywki w czasie wolnym. Liczne badania psychologów udowadniają, że wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu sprzyja ...
Thumbnail

Wykorzystanie mnemotechnik w wybranych grach i zabawach w dydaktyce języka polskiego i glottodydaktyce polonistycznej 

Kuźma, Natalia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Techniki ludyczne są coraz częściej wykorzystywane w dydaktyce i glottodydaktyce. Na gruncie języka polskiego brakuje opracowań skupiających się na mnemotechnicznym wykorzystaniu gier i zabaw. Celem niniejszego artykułu ...
Thumbnail

(Tele)turniej sposobem na udaną lekcję języka polskiego dla obcokrajowców 

Nowicka, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Wykorzystywanie w procesie glottodydaktycznym gier i zabaw jest coraz bardziej popularne. Ich pozytywny wpływ na efekty nauczania jest bezsprzeczny. Klasyfikujący się wśród nich turniej powinien być bardziej doceniany. ...
Thumbnail

Potencjał gry językowej czasowników polskich (głównie w twórczości Jeremiego Przybory) 

Karolczuk, Agnieszka (2020)
Gry (w tym językowe) są zwykle działaniami dydaktycznymi o charakterze ludycznym. Zjawisko gry językowej można rozpatrywać zarówno w odniesieniu do decyzji użytkownika języka w danej sytuacji, jak i w przypadku przemyślanego ...
Thumbnail

Wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci w wieku szkolnym (refleksje po kursie letnim w Mołdawii) 

Pokorska, Michalina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Artykuł opisuje ludyczne metody pracy z dziećmi zastosowane przez lektorkę podczas wakacyjnych kursów w Bielcach, zorganizowanych dla lokalnej społeczności. Autorka tekstu omawia specyfikę środowiska polonijnego na terenie ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 60

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności