Wydział Filologiczny | Faculty of Philology: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 641-660 z 3705
-
Monomit – uniwersalna struktura narracji w budowaniu wizerunku marki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Budowanie wizerunku marki to zagadnienie bardzo popularne w teorii i praktyce marketingowej. Postępująca technicyzacja społeczeństwa i mnogość informacji, które docierają do konsumenta, sprawiają, że czuje się on ... -
Digital storytelling – narracje marek w mediach społecznościowych (analiza na przykładzie marki "Vianek")
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł stanowi próbę przybliżenia pojęcia narracji cyfrowej (digital storytellingu), który marki coraz częściej stosują w mediach społecznościowych. Analizie poddałam komunikaty polskiej firmy kosmetyków naturalnych Vianek. ... -
Wpływ pandemii COVID-19 na komunikację reklamową marek w przestrzeni outdoorowej. Real-time marketing w praktyce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Powszechna sytuacja epidemiczna, z którą firmy i znajdujące się pod ich pieczą marki musiały (i wciąż muszą) się mierzyć, wpłynęła nie tylko na zmiany w procesach zarządczych, kadrowych czy finansowych. Równie mocno dotknęła ... -
Real-time marketing w strategii reklamowej włoskiej firmy Barilla
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W artykule została zaprezentowana strategia komunikacyjna włoskiej firmy Barilli na rodzimym rynku w zakresie stosowania marketingu czasu rzeczywistego (real-time marketing) w kampaniach reklamowych w mediach społecznościowych. ... -
Kreatywne wykorzystanie słowa i obrazu w strategiach marketingowych (na przykładzie real-time marketingu)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Twórcy kampanii marketingowych posługują się rozmaitymi narzędziami, aby skutecznie dotrzeć do świadomości potencjalnych konsumentów. Do podstawowych środków przekazu w komunikacji marketingowej należą jednak słowo i obraz, ... -
Strategie komunikacji w nazwach i opisach podcastów popkulturowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu jest identyfikacja strategii komunikacyjnych w komunikacji marketingowej podcastów – nowej formy dystrybucji treści promocyjnych, informacyjnych i edukacyjnych. Przyjmując perspektywę konstruktywistycznej ... -
Psia kość! Kreatywność językowa w nazwach gier planszowych i karcianych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W niniejszym artykule omówiono kreatywne na płaszczyźnie formalnej i znaczeniowej oraz podporządkowane celom pragmatycznym nazwy gier planszowych i karcianych. Do przejawów kreatywności językowej w zebranym materiale ... -
Wykorzystanie haseł reklamowych w obszarze marketingu komunalnego – wybrane aspekty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Marketing komunalny odgrywa centralne znaczenie w pozycjonowaniu samorządów m.in. na rynku inwestycyjnym, turystycznym czy kulturalnym. W opracowaniu autorzy ukazują determinanty marketingu komunalnego, wskazują czynniki, ... -
Kreatywność językowa i wartościowanie w nagłówkach serwisów informacyjnych (na przykładzie Wiadomości i Wydarzeń)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Główne zadanie telewizyjnych serwisów informacyjnych to przekazywanie wiadomości odbiorcom. Język, którego w tym celu używają prezenterzy i nadawcy, charakteryzuje się pewnymi cechami. Celem artykułu jest analiza ilościowa ... -
„Złap sen na całą noc”. Charakterystyka reklam w czasopismach medycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu była analiza reklam leków pochodzących z czasopisma specjalistycznego „Medycyna po Dyplomie”, które jest kierowane do wyspecjalizowanego typu odbiorcy, którym jest lekarz (lub lekarz będący specjalistą), a ... -
Kreatywność językowa w mediach społecznościowych (na przykładzie stron facebookowych sieci kawiarni)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł zawiera analizę kreatywnych środków językowo-stylistycznych stosowanych w internetowych tekstach reklamowych. Materiał badawczy stanowią posty publikowane na facebookowych fanpage’ach trzech sieci kawiarni: Costa ... -
Neologizmy słowotwórcze jako element komunikatu reklamowego w internecie (na przykładzie fanpage’a Lidl Polska)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu jest przyjrzenie się kreatywnym zabiegom słowotwórczym wykorzystywanym w komunikatach reklamowych zamieszczanych na Facebooku. Skoncentrowano się na neologizmach, które dzięki innowacyjnej strukturze mają ... -
Nawiązania intertekstualne jako egzemplifikacja kreatywności reklamowej na przykładzie sieci sklepów Lidl
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł koncentruje się na językowej analizie nawiązań intertekstualnych występujących w reklamach sieci sklepów Lidl zamieszczanych w serwisie społecznościowym Facebook. Publikowane treści układają się w triadyczny układ ... -
Kreatywność językowa w ujęciu przedmiotowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł dotyczy pojęcia kreatywności językowej, za którym kryje się współcześnie wiele znaczeń i badawczych intuicji. Może ono wskazywać: a) dynamiczny proces tworzenia nieskończonej liczby wypowiedzi na podstawie skończonej ... -
Kreatywność językowa w marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Monografia stanowi kolejną odsłonę cyklu poświęconego kreatywności językowej. To już siódma książka, w której młodzi badacze, adepci wielu dziedzin humanistycznych, głównie lingwiści, rozpatrują wskazane zagadnienie na ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18) -
Ja (po)romantyczne w poezji Czesława Miłosza. Dynamika przemian od "Trzech zim" do "Wierszy ostatnich"
(2024)The subject of this dissertation is the transformations of the (post)romantic self in the poetry of Czesław Miłosz. Intellectually, the dissertation owes much to the foundational collective work edited by Jacek Brzozowski ... -
Międzywojenne przewodniki i informatory Kalisza jako źródło wiadomości o mieście
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-17)Celem autorki artykułu jest przedstawienie kaliskich przewodników i informatorów okresu międzywojennego, które wciąż budzą zainteresowanie badaczy. Ich kształt edytorski i zamieszczone wiadomości, pomimo pozornej ulotności, ... -
„Słownik biograficzny Wielkopolski południowo-wschodniej” z perspektywy 20 lat
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-17)W 1998 roku ukazał się pierwszy tom „Słownika biograficznego Wielkopolski południowo-wschodniej: ziemi kaliskiej” pod redakcją Hanny Tadeusiewicz. Kolejne dwa tomy ukazały się w roku 2003 oraz 2007, pod redakcją Danuty ... -
„Charaktery” i książki w latach 2016–2017
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-17)W pracy omówiono zawartość czasopisma „Charaktery” z punktu widzenia zamieszczanych tam informacji o książce. Zgromadzone dane zestawiono w trzech grupach: jako reklamy, recenzje oraz pozostałe informacje. Porównano zawartość ...
