Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorYıldırım, Günseli
dc.contributor.authorÖzyılmaz Akamca, Güzin
dc.contributor.authorAkkaya, Nevin
dc.contributor.authorUslu, Kübra
dc.contributor.editorAntczak, Mariola
dc.contributor.editorWalczak-Niewiadomska, Agata
dc.date.accessioned2022-07-18T12:37:49Z
dc.date.available2022-07-18T12:37:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationYıldırım, G., Özyılmaz Akam G., Tale Packet, Akkaya N., Uslu K., Tale Packet, [w:] Książki w życiu najmłodszych, Nauka – Dydaktyka – Praktyka, Antczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015, s. 25-32, https://doi.org/10.18778/7969-789-2.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-64203-47-3
dc.identifier.isbn978-83-7969-789-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42475
dc.description.abstractThe aim of this project is to support young learners development through writing stories of which effectiveness has been proved with an experimental method that is appropriate for the social-emotional attainments and indicators in curriculum of early childhood defined by Ministry of Education in 2012. Another aim of the project is to write story books which will be as a guide for the parents who are in need of being directed and for the teachers working in this field. Some examples given in the genres of fairy tales and stories through some esthetic messages emotions and actions of the character of the book and the solutions found for the problems in the story are the good examples for young learners to be emulated for daily life. Therefore writing literary books for children is a very significant matter which great importance should be attached to. The people who are going to write books for children should know the developmental aspects of children, understand their spirit deeply, pay attention to their likes. These people should also give examples through using simple and fluent language and write the books with a natural manner of narration. Only such writers can make the children face with the characters and the fictions which emulate them for something in a positive way. But today as the child books in the market are taken into consideration it is easily seen that most of the books have been written by unqualified people with a commercial concern. Early childhood teachers working in the field and the parents have trouble in choosing quality books. There is a great need of quality books which should be written appropriately for the attainments and the indicators defined in the current curriculum of Ministry of Education. Moreover this study will meet such need. ln this study, experimental and control group will be used for pre-test and post-test. The study was held in the Pre-school of Buca Avukat İlhan Ege. Twenty children were involved in control group and the other twenty children were involved in experimental group. Also the study was applied in class environment and lasted for 10 sessions. The effectiveness of the child books was measured through gained data.pl_PL
dc.description.abstractCelem omówionego w artykule projektu jest wspieranie rozwoju młodych uczniów poprzez pisanie opowiadań, których skuteczność została potwierdzona metodą eksperymentalną, odpowiednią dla ich osiągnięć i wskaźników społeczno-emocjonalnych określonych w programie nauczania wczesnej edukacji opracowanego przez Ministerstwo Edukacji w 2012 r. Kolejnym celem projektu jest stworzenie książek, które mają służyć jako przewodnik dla rodziców i nauczycieli. Niektóre podane w gatunkach bajek i opowieści przykłady emocji i działań oraz rozwiązań problemów skłaniają do wykorzystania ich przez młodzież w życiu codziennym. Dlatego pisanie książek literackich dla dzieci jest bardzo znaczącą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę. Ludzie, którzy zamierzają pisać książki dla dzieci powinni mieć wiedzę na temat aspektów rozwojowych dzieci, rozumieć do głębi ich wnętrze duchowe, zwracać uwagę na ich preferencje. Osoby te powinny również świecić przykładem poprzez zastosowanie prostego i płynnego języka, a także pisać książki, stosując naturalny sposób narracji. Tylko tacy pisarze mogą sprawić, że dzieci stawiają czoła bohaterom i fikcji, które stymulują je w pozytywny sposób. Ale dzisiaj, kiedy bierze się pod uwagę książki dla dzieci dostępne na rynku, można łatwo zauważyć, że większość z nich została napisana przez niewykwalifikowanych ludzi z koncernów handlowych. Nauczyciele wczesnej edukacji i rodzice mają problemy w wyborze książek o wysokiej jakości. Istnieje potrzeba dobrych książek, które powinny być pisane odpowiednio do osiągnięć i wskaźników określonych w obecnym programie nauczania Ministerstwa Edukacji. Opisane badanie odpowiada tym potrzebom. W jego realizacji, do przeprowadzenia wstępnego i końcowego testu, wykorzystano grupę eksperymentalną i kontrolną. Odbyło się w przedszkolu w Buca Avukat İlhan Ege. W grupie kontrolnej i eksperymentalnej wzięło udział po dwadzieścioro dzieci. Badania były prowadzone w środowisku klasowym i trwały 10 sesji. Skuteczność książek dla dzieci została wyrażona za pomocą uzyskanych danych.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskichpl_PL
dc.relation.ispartofAntczak M., Walczak-Niewiadomska A., (red.), Książki w życiu najmłodszych, Nauka – Dydaktyka – Praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015;
dc.relation.ispartofseriesNauka – Dydaktyka – Praktyka;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectuczniowiepl_PL
dc.subjectpisanie opowiadańpl_PL
dc.subjectksiążki dla dziecipl_PL
dc.titleTale Packetpl_PL
dc.title.alternativeZbiór opowieścipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź – Warszawa 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź – Warszawa 2015pl_PL
dc.page.number25-32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationDokuz Eylül Universitypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-790-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteGünseli Yıldırım – an associate prof. dr. at the Education Faculty of Dokuz Eylül University in İzmir (Turkey). Her research interests include burnout, early childhood education and educational psychology. Selected publications: • „Evaluation of the factors affecting loneliness and hopelessness among university students in Turkey”, “Journal of Social Behavior and Personality”, 2009, vol. 37, no. 6, p. 811-818 • „Oğretmen Adaylarının Sosyal Beceri Duzeylerinin İncelenmesi”, “Kuramsal Eğitimbilim Dergisi”, 2011, cilt 4, sayı 1 • „Universite oğrencilerinde duygusal zekanın bazı değişkenler acısından incelenmesi”, “KKTC-Milli Eğitim Dergisi-TRNC Journal of National Education”, 2009, Sayı 3, s. 1-12.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteGunseli Yıldırım – profesor nadzwyczajny na Wydziale Edukacji Uniwersytetu Dokuz Eylul w Izmirze (Turcja). Jej zainteresowania badawcze obejmują wypalenie, wczesną edukację i psychologię edukacyjną.pl_PL
dc.referencesArı M. (2003), Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitimi ve Kalitenin Önemi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, İstanbul, Morpa Kültür Yayınlarıpl_PL
dc.referencesAtaseven F., İnandı Y. (2000), Çocuk Kitaplarının Çeşitli Yönleriyle İncelenmesi, I. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu, Ankara, Ankara Üniversitesipl_PL
dc.referencesOktay A. (1999), Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul, Epsilon Yayınları, ISBN 978-97-533116-7-0pl_PL
dc.referencesYavuzer H. (2006), Çocuk Psikolojisi, İstanbul, Remzi Kitapevi, ISBN 9789751416445pl_PL
dc.contributor.authorEmailgunseli.girgin@deu.edu.trpl_PL
dc.contributor.authorEmailguzin.ozyilmaz@deu.edu.trpl_PL
dc.contributor.authorEmailnevin.akkaya@deu.edu.trpl_PL
dc.contributor.authorEmailk.uslu@hotmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-789-2.03
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe