dc.contributor.author | Sikorska-Bujnowicz, Katarzyna | |
dc.contributor.editor | Kudra, Barbara | |
dc.contributor.editor | Szkudlarek-Śmiechowicz, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2022-08-09T12:27:34Z | |
dc.date.available | 2022-08-09T12:27:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Sikorska-Bujnowicz K., Życie tekstu kabaretowego poza sceną i rola kanału YouTube. Na przykładzie kabaretu PARANIENORMALNI, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 171-180, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.18 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-032-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42719 | |
dc.description | Tekst ten jest próbą udzielenia odpowiedzi na pojawiające się od dawna w przypadku kabaretu pytanie – czy tekst kabaretowy w obecnych czasach to sztuka wysoka czy też sztuka tzw. niskich lotów? Czy komunikacja masowa jest zjawiskiem negatywnym czy też pozytywnym? Czy stosowane przez autorów językowe i pozajęzykowe środki budowania humoru mają wpływ na to, jak odbierany jest z założenia żartobliwy tekst? | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kabaret | pl_PL |
dc.subject | język kabaretu | pl_PL |
dc.subject | kicz w kabarecie | pl_PL |
dc.subject | kabaret "Paranienormalni" | pl_PL |
dc.subject | obiorca | pl_PL |
dc.subject | YouTube | pl_PL |
dc.title | Życie tekstu kabaretowego poza sceną i rola kanału YouTube. Na przykładzie kabaretu PARANIENORMALNI | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 171-180 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-033-7 | |
dc.references | Attardo S. [1994], Linguistic Theories of Humour, Mountain de Gruyter, Berlin−New York. | pl_PL |
dc.references | Bärnthaler T., Bernard A. [2011], Was ist guter Geschmack?, “Mode & Accessoires Reise”, Heft 36 http://sz-magazin.sueddeutsche.de/texte/anzeigen/36202 [dostęp 8.08.2014]. | pl_PL |
dc.references | Buttler D. [1968/2001], Polski dowcip językowy, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dettmar. U., Küpper Th. (Hrsg.) [2007], Kitsch: Texte und Theorien, Reclam, Ditzingen. | pl_PL |
dc.references | Drösser Ch. [1998], Linguisten wissen, warum wir über Witze kichern: Der Scherz lebt vom Widerspruch, http://www.zeit.de/ [dostęp14.06.2010]. | pl_PL |
dc.references | Ekman P. [2004], Gefühle lesen – Wie Sie Emotionen erkennen und richtig interpretieren, Elsevier Spektrum Akademischer Verlag, München. | pl_PL |
dc.references | Filipiak M. [2003], Homo Communicans. Wprowadzenie do teorii masowego komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin. | pl_PL |
dc.references | KABARET PARANIENORMALNI [2009], Mariolka prawdę Ci powie, DVD, Agora SA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kissler A. [2014], Wo die Satire ihre Grenzen hat http://www.cicero.de/salon/isis-witze-im-br-wo-die-satire-ihre-grenzen-hat/57800 [dostęp 23.06.2014]. | pl_PL |
dc.references | Matschnig M. [2007b], Gesten sagen mehr als Worte. Die Körpersprache gibt den Ton an, [w:] “TELIS Magazyn”, s. 142−144 http://matschnig.com/files/TELIS.pdf [dostęp 23.06.2014]. | pl_PL |
dc.references | Matschnig M. [2011], Zuerst spricht der Körper, “Kärtner Wirtschaft”, 10 http://matschnig.com/de/images/MX-2600N_20111007_100213.pdf [dostęp 23.06.2014]. | pl_PL |
dc.references | Sikorska-Bujnowicz K. [2010], Polysemie und Homonymie als Mittel des Humoristischen in einem Sketchtext, [w:] Sadziński W., Sikorska-Bujnowicz K. (red.), Adäquatheit in Sprache und Literatur, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Germanica”, z. 6, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 69−78. | pl_PL |
dc.references | Sikorska-Bujnowicz K. [2012c], Polisemia i homofonia jako środki budowania humoru na przykładzie skeczów kabaretu „Paranienormalni”, [w:] Kwiatkowska A., Stanecka A. (red.), Humor. Teorie – praktyka – zastosowania. Kody humoru, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski, s. 153−159. | pl_PL |
dc.references | Sikorska-Bujnowicz K. [2013], Sprachliche Mittel des Humoristischen im Deutschen und im Polnischen, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Deptuła B. [2010], Camp: „Notatki“ Susan Sontag http://www.dwutygodnik.com/artykul/221-camp notatki-susan-sontag.html [dostęp 14.06.2015]. | pl_PL |
dc.references | http://www.kul.pl/kicz-we-wspolczesnej-kulturze,art_43125.html | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-032-0.18 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |