Show simple item record

dc.contributor.authorWorsowicz, Monika
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2022-08-09T12:37:27Z
dc.date.available2022-08-09T12:37:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationWorsowicz M., Czym jest kicz prasowy? W kręgu polskich czasopism „true stories”, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 267-277, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.28pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-032-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42730
dc.descriptionPunktem wyjścia prezentowanych rozważań jest założenie, że prasa drukowana, podobnie jak architektura czy wystrój wnętrz, a także – by pozostać w obszarze form medialnych – reklama, tabloidy i opery mydlane, może być nośnikiem kiczu i wyrazem postawy kiczowej.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkicz prasowypl_PL
dc.subjectmagazyny "true stories"pl_PL
dc.subjectczytelnikpl_PL
dc.subjectkiczowatośćpl_PL
dc.subjectpolskie czasopismapl_PL
dc.titleCzym jest kicz prasowy? W kręgu polskich czasopism „true stories”pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number267-277pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-033-7
dc.referencesBanach A. [1968], O kiczu, Wydawnictwo Literackie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBinder E. [1999], Obraz współczesnej Polki (?) w prasie kobiecej, „Arcana”, nr 1.pl_PL
dc.referencesBisko A. [2008], Prawie jak sztuka. O współczesnym kiczu wnętrzarskim, [w:] Kiczosfery współczesności, Burszta W. J., Sekuła E. A. (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCała Ty! [b.r.] http://phoenix.pl/Aktualnosci/2013/lipiec/Cala-Ty!-dla-dojrzalych [dostęp 5.05.2015].pl_PL
dc.referencesDąbrowska-Cendrowska O. [2005], Działalność wydawnicza koncernu „Axel Springer Polska” w latach 1994–2003, „Studia Bibliologiczne Akademii Świętokrzyskiej”, t. 9.pl_PL
dc.referencesMaślanka J. (red.) [1976], Encyklopedia wiedzy o prasie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFilas R. [1997], Kto w Polsce czyta prasę, jaką i czego w niej szuka. Z doświadczeń lat dziewięćdziesiątych, „Zeszyty Prasoznawcze”, nr 3/4.pl_PL
dc.referencesFura M. [2009], Wydawcy kolorowej prasy stawiają na historie z życia wzięte http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/340243,wydawcy_kolorowej_prasy_stawiaja_na_historie_z_zycia_wziete.html [dostęp 5.05.2015].pl_PL
dc.referencesJaworski P. [2013], Kicz w trzech odsłonach, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1.pl_PL
dc.referencesKim R. [2010], Prawdziwe historie zmyślone, „Wprost”, nr 31.pl_PL
dc.referencesŁagoda J. [2004], Ilustrowane szczęście – ilustrowany kicz, „Przegląd Humanistyczny”, nr 3.pl_PL
dc.referencesMoles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia. Studium o psychologii kiczu, przeł. A. Szczepańska, E. Wende, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNoske M. [2004], Kicz, tandeta, jarmarczność – czyli kilka słów o sztuce „złej”. Czym ona właściwie jest i dlaczego jest tak popularna?, „Cywilizacja”, nr 9.pl_PL
dc.referencesPięta I. [2000], Czy kicz jest ciągle kiczem – kilka uwag na temat definicji w literaturze polskiej końca XX wieku, [w:] Kicz, tandeta, jarmarczność w kulturze masowej XX wieku, Rożek L. (red.), Wydawnictwo WSP, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesPodgórska J., Wilk E. [1998], Kobieta pod prasą, „Polityka”, nr 5.pl_PL
dc.referencesPoprzęcka M. [1998], O złej sztuce, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrawdziwe Życie [b.r.] http://www.edipresse.pl/index.php?/pl/layout/set/print/produits_et_activites/prasa/praw dziwe_zycie [dostęp 5.05.2015].pl_PL
dc.referencesStańczak-Wiślicz K. [2010], Opowieści o trudach życia. Narracje zwierzeniowe w popularnej prasie kobiecej XX wieku, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTomasiewicz K. [2008], Kicz w przedogródkach wiejskich, [w:] Kiczosfery współczesności, Burszta W. J., Sekuła E. A. (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTopolski M. [2010], Prawdziwe historie, „Nasz Kolporter”, nr 4.pl_PL
dc.referencesŻuchowska G. [2013], Kicz – przegląd koncepcji teoretycznych i propozycja definicji do celów badawczych, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-032-0.28
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe