Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCiesielska, Olga
dc.contributor.authorStasiak, Andrzej
dc.contributor.authorRouba, Rafał
dc.date.accessioned2014-04-24T07:52:59Z
dc.date.available2014-04-24T07:52:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4285
dc.description.abstractDuża konkurencja na rynku usług noclegowych zmusza do poszukiwania i przygotowywania coraz to nowych ofert, gwarantujących gościom unikalne doznania i satysfakcje. Jednym z możliwych działań jest adaptowanie na cele hotelarskie obiektów zabytkowych (np. zamków, pałaców, dworów, kamienic, klasztorów). Pobyt w historycznych wnętrzach już ze swej natury jest wyjątkowy: umożliwia bezpośredni kontakt z dziedzictwem kulturowym, wzbudza żywe emocje, rozpala wyobraźnię, wzmacnia poczucie prestiżu i luksusu. Indywidualne podejście do gości czyni zaś każdą wizytę niepowtarzalnym doświadczeniem. Dodatkowo hotele zabytkowe mają w swej ofercie pakiety specjalnych usług (organizacja konferencji, imprez typu incentive, zabiegi spa & welness, wiele możliwości aktywnego wypoczynku, organizacja przyjęć weselnych, koncertów, plenerów artystycznych itp.). Dla gości znudzonych monotonią hoteli systemowych noclegi w zabytkach stanowią więc niezwykle atrakcyjną alternatywę. Prężnie rozwijająca się branża hoteli zabytkowych sprawiła, że w ostatnich 20-25 latach powstała duża liczba organizacji zrzeszających i konsolidujących tego typu obiekty. Jedną z nich są grupy markowe, rozumiane jako grupy hoteli dobrowolnie stowarzyszonych, prowadzących wspólną politykę marketingową w celu wypracowania dodatkowych zysków, obrony przed konkurencją, wymiany doświadczeń, wspólnej promocji i identyfikacji (Włodarczyk 2002). Celem artykułu jest dokonanie charakterystyki najważniejszych europejskich grup markowych zrzeszających hotele w zabytkach. Najogólniej organizacje te można podzielić na hotelarskie i parahotelarskie, tę pierwszą grupę zaś – na narodowe i międzynarodowe. Spośród hotelarskich organizacji narodowych szczegółowej analizie poddano m.in.: Paradores de Turismo Network of Spain (Hiszpania), Châteaux & Hôtels de France (Francja), Pousadas de Portugal (Portugalia), Swiss Historic Hotels (Szwajcaria) oraz Yades Heritage & Hospitality (Grecja). Omówiono liczebność i strukturę danej grupy, jej organizację, zakres działalności, sposoby promocji etc. Z kolei do wiodących międzynarodowych (paneuropejskich) grup markowych zaliczono: Historic Hotels of Europe, Relais & Châteaux, Romantik Hotels & Restaurants International, European Castle Heritage, Silencehotel International oraz Schlosshotels Herrenhäuser. Swoistym podsumowaniem prezentowanych rozważań jest charakterystyka jedynej w Polsce grupy markowej Leisure & Heritage – Wypoczynek w zabytkach (w 2006 r. zrzeszała 128 zabytkowych obiektów noclegowych). Zaprezentowano proces tworzenia tej grupy markowej, działania promujące markę, strukturę organizacji, rozmieszczenie hoteli wg województw, strukturę hoteli wg typów zabytków, a także produkty marki, tzw. toury objazdowe po Polsce.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.relation.ispartofseries;9 (2006)
dc.subjecthotelarstwopl_PL
dc.subjecthotele w zabytkachpl_PL
dc.subjectgrupy markowepl_PL
dc.subjectłańcuchy hotelowepl_PL
dc.titleHotelarstwo w zabytkach - grupy markowepl_PL
dc.title.alternativeHospitality in historical buildings - brand groupspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number9-34pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord