Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStobiecki, Rafał
dc.contributor.editorKolbuszewska, Jolanta
dc.contributor.editorStobiecki, Rafał
dc.date.accessioned2022-09-07T09:26:12Z
dc.date.available2022-09-07T09:26:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationStobiecki R., Polityka historyczna a edukacja szkolna we współczesnej Polsce. Kilka uwag do dyskusji, [w:] Historia i pamięć. Studia i szkice historiograficzne, Kolbuszewska J., Stobiecki R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 179-190, https://doi.org/10.18778/8088-412-0.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-412-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43090
dc.descriptionAutor w swojej pracy omówił zjawisko polityki historycznej, analizując ją pod kątem działań struktur państwowych (państwa totalitarnego oraz państwa demokratycznego) i włączenia jej w ramy dyskursu potocznego, publicystycznego czy akademickiego. Badacz zastawiał się przede wszystkim nad rolą szkoły w propagowaniu współczesnej polityki historycznej. Na potrzeby pracy przeprowadził „sondę” wśród nauczycieli uczących historii, pracowników IPN prowadzących działania dotyczące popularyzacji historii najnowszej oraz przeanalizował podstawę programową oraz niektóre podręczniki do historii. Na podstawie wymienionych źródeł, autor podjął się próby dokonania pewnej generalnej oceny roli polityki historycznej w szkolnej edukacji.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKolbuszewska J., Stobiecki R. (red.), Historia i pamięć. Studia i szkice historiograficzne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthistoria historiografiipl_PL
dc.subjecthistoria naukipl_PL
dc.subjectstudia nad pamięciąpl_PL
dc.subjectPolska współczesnapl_PL
dc.titlePolityka historyczna a edukacja szkolna we współczesnej Polsce. Kilka uwag do dyskusjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number179-190pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Katedra Historii Historiografii i Nauk Pomocniczych Historii, 90-219 Łódź, ul. A. Kamińskiego 27apl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-413-7
dc.identifier.doi10.18778/8088-412-0.11
dc.disciplinehistoriapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe