dc.contributor.author | Stobiecki, Rafał | |
dc.contributor.editor | Kolbuszewska, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Stobiecki, Rafał | |
dc.date.accessioned | 2022-09-07T09:26:12Z | |
dc.date.available | 2022-09-07T09:26:12Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Stobiecki R., Polityka historyczna a edukacja szkolna we współczesnej Polsce. Kilka uwag do dyskusji, [w:] Historia i pamięć. Studia i szkice historiograficzne, Kolbuszewska J., Stobiecki R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 179-190, https://doi.org/10.18778/8088-412-0.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-412-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43090 | |
dc.description | Autor w swojej pracy omówił zjawisko polityki historycznej, analizując ją pod kątem działań struktur państwowych (państwa totalitarnego oraz państwa demokratycznego) i włączenia jej w ramy dyskursu potocznego, publicystycznego czy akademickiego. Badacz zastawiał się przede wszystkim nad rolą szkoły w propagowaniu współczesnej polityki historycznej. Na potrzeby pracy przeprowadził „sondę” wśród nauczycieli uczących historii, pracowników IPN prowadzących działania dotyczące popularyzacji historii najnowszej oraz przeanalizował podstawę programową oraz niektóre podręczniki do historii. Na podstawie wymienionych źródeł, autor podjął się próby dokonania pewnej generalnej oceny roli polityki historycznej w szkolnej edukacji. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kolbuszewska J., Stobiecki R. (red.), Historia i pamięć. Studia i szkice historiograficzne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | historia historiografii | pl_PL |
dc.subject | historia nauki | pl_PL |
dc.subject | studia nad pamięcią | pl_PL |
dc.subject | Polska współczesna | pl_PL |
dc.title | Polityka historyczna a edukacja szkolna we współczesnej Polsce. Kilka uwag do dyskusji | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 179-190 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Katedra Historii Historiografii i Nauk Pomocniczych Historii, 90-219 Łódź, ul. A. Kamińskiego 27a | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-413-7 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-412-0.11 | |
dc.discipline | historia | pl_PL |