Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKarolczuk, Agnieszka
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:42:36Z
dc.date.available2022-09-08T15:42:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKarolczuk A., Potencjał gry językowej czasowników polskich (głównie w twórczości Jeremiego Przybory), [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 157-165, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43107
dc.description.abstractGry (w tym językowe) są zwykle działaniami dydaktycznymi o charakterze ludycznym. Zjawisko gry językowej można rozpatrywać zarówno w odniesieniu do decyzji użytkownika języka w danej sytuacji, jak i w przypadku przemyślanego wcześniej działania wykorzystującego elementy języka tkwiące w nim immanentnie. Artykuł jest próbą zebrania zjawisk pokazujących możliwości gry językowej obserwowalne w zasobie czasowników polskich, zwłaszcza w kategorii aspektu i sferze słowotwórstwa. Ilustrację stanowią głownie przykłady z twórczości Jeremiego Przybory.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of this paper is to show Polish as a source of language-games and verbal humour. It provides a few descriptions of language-game ideas. The main part presents some examples of specific language-game based on the Polish verbal system, with an illustration from Jeremi Przybora’s output.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectgra językowapl_PL
dc.subjectkomizmpl_PL
dc.subjectironiapl_PL
dc.subjectczasownikpl_PL
dc.subjectJeremi Przyborapl_PL
dc.subjectlanguage-gamepl_PL
dc.subjectverbal humourpl_PL
dc.subjectironypl_PL
dc.subjectPolish verbpl_PL
dc.titlePotencjał gry językowej czasowników polskich (głównie w twórczości Jeremiego Przybory)pl_PL
dc.title.alternativePotential of Language-games in Polish Verbspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number157-165pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Nauk Humanistycznych, Instytut Językoznawstwa, Katedra Językoznawstwa Współczesnego i Ogólnego, ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesButtler D., 1974/2000, Polski dowcip językowy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChrzanowska-Kluczewska E., 1997, „Gry językowe” w teoriach naukowych, w: E. Jędrzejko, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Gry w języku, literaturze i kulturze, Warszawa, s. 9–16.pl_PL
dc.referencesChrzanowska-Kluczewska E., 2004, Language-games: pro and against, Kraków.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., 2000, Komizm wypowiedzi cudzoziemców, w: Świat humoru, S. Gajda, D. Brzozowska (red.), Opole, s. 349–354.pl_PL
dc.referencesHuizinga J., 1998, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, wyd. II, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJędrzejko E., Żydek-Bednarczuk U. (red.), 1997, Gry w języku, literaturze i kulturze, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzybora J., 2002, Piosenki prawie wszystkie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWittgenstein L., 1972, Dociekania filozoficzne, tłum. B. Wolniewicz, Warszawa.pl_PL
dc.contributor.authorEmaila.karolczuk@uksw.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.12
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe