Determinanty wizerunku turystycznego miasta - przykład Łodzi
Abstract
W metodologicznym założeniu, praca ma wypełnić nie do końca odkryty obszar, znaczenia czasu w kształtowaniu wizerunku miejsca i tym samym zdefiniować je jako proces ciągły a nie jako zjawisko dokonane, zakończone. W tym celu, autor postanowił przeprowadzić badania z turystami w dłuższym okresie – od zaplanowania wyjazdu, przez jego realizację, aż po „podróż zapamiętaną” kilka miesięcy po jej odbyciu.
Nieprzypadkowy jest też wybór miejsca przeprowadzenia badań wizerunkowych czyli Łodzi. Ze względu na swoją historię, miasto jest bardzo specyficzne i chętnie omawiane w badaniach wizerunkowych – zazwyczaj jako negatywny przykład.
Praca wpisuje się w kilka nurtów badań – geograficznych, socjologicznych, ekonomicznych. Aby osiągnąć założone cele pracy i zweryfikować postawione hipotezy, autor postanowił wykorzystać triangulację metod badawczych, licząc, że badanie zjawiska na różne sposoby i z różnych punktów widzenia, przyniesie pełniejszy obraz.