Show simple item record

dc.contributor.authorKiełczewska, Alicja
dc.contributor.editorBurska, Katarzyna
dc.contributor.editorCieśla, Bartłomiej
dc.date.accessioned2022-12-05T16:30:42Z
dc.date.available2022-12-05T16:30:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKiełczewska A., Od emotikonów po GIF-y – ewolucja przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowej, [w:] Kreatywność językowa w przekazach internetowych, Burska K., Cieśla B. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019, s. 157-165, https://doi.org/10.18778/8142-461-5.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-461-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44495
dc.descriptionAutorka poddaje analizie ewolucję przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowej na podstawie takich portali, jak Facebook, Instagram oraz Twitter, ponieważ, jak tłumaczy, są one najbardziej popularne i oferują najwięcej możliwości związanych z ekspresją językową. Badania rozpoczyna od najdawniejszych, a tym samym najbardziej podstawowych emotikonów.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana ze środków rektorskich na działalność kół naukowychpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBurska K., Cieśla B. (red.), Kreatywność językowa w przekazach internetowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectemotikonypl_PL
dc.subjectGIF-ypl_PL
dc.subjectkomunikacja internetowapl_PL
dc.subjectInternetpl_PL
dc.subjectFacebookpl_PL
dc.subjectInstagrampl_PL
dc.subjectTwitterpl_PL
dc.titleOd emotikonów po GIF-y – ewolucja przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2019; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2019pl_PL
dc.page.number157-165pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lubliniepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-462-2
dc.referencesBiliński K. [2006], Format GIF wolny od patentów! https://www.pcworld.pl/news/Format-GIF-wolny-od-patentow,100294.html [dostęp: 20.04.2018].pl_PL
dc.referencesBlagdon J. [2013], How emoji conquered the world. The story of the smiley face from the man who invented it https://www.theverge.com/2013/3/4/3966140/how-emoji-conquered-the-world [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesFahlman S.E., Smiley Lore :-) http://www.cs.cmu.edu/~sef/Orig-Smiley.htm http://www.cs.cmu.edu/~sef/Orig-Smiley.htm [wiadomość 1982] [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesFiliciak M. [2014], GIF-y z wakacji, [w:] Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty, Filiciak M., Tarkowski T. (red), Słowo/obraz terytoria, Gdańsk, s. 164–166.pl_PL
dc.referencesHouston K. [2015], Ciemne typki: sekretne życie znaków typograficznych, d2d.pl, Kraków.pl_PL
dc.referencesKuchata M. [2018] Z Instagrama i Snapchata zniknęły GIF-y. Dlaczego? https://socialpress.pl/2018/03/z-instagrama-i-snapchata-zniknely-gif-y-dlaczego/ [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesMcHugh M. [2015], You can finalny, actually, truly post GIFs on Facebook https://www.wired.com/2015/05/real-gif-posting-on-facebook/ [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesPołowianiuk M. [2015], To nie zdjęcie. To nie gif. To Boomerang, czyli nowa aplikacja Instagramu https://www.spidersweb.pl/2015/10/instagram-boomerang.html [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesReddy S. [2016], Introducing GIF search on Twitter https://blog.twitter.com/official/en_us/a/2016/introducing-gif-search-on-twitter.html [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesRussel J. [2013], Stickers: From Japanese craze to global mobile messaging phenomenon https://thenextweb.com/asia/2013/07/12/stickers/ [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesVan Grove J. [2013], Facebook affixes stickers to messages on Web https://www.cnet.com/news/facebook-affixes-stickers-to-messages-on-web/ [dostęp: 17.04.2018].pl_PL
dc.referencesWortham J. [2012], Digital Diary: How GIFs Became the Perfect Medium for the Olympics https://bits.blogs.nytimes.com/2012/08/12/how-the-gifs-became-the-perfect-medium-for-the-olympics/ [dostęp 17.04.2018].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-461-5.12
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe