Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBorzyszkowski, Jacek
dc.contributor.editorKrakowiak, Beata
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-07-24T07:26:22Z
dc.date.available2023-07-24T07:26:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBorzyszkowski, J. (2014). Ocena krótkoterminowych efektów organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012. Przykład rynku turystycznego Gdańska. W: B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – w kręgu wydarzeń (s. 139–160). Łódź: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61001-27-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47578
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherRegionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKultura i turystyka – w kręgu wydarzeń, red. B. Krakowiak, A. Stasiak, ROTWŁ, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesKultura i Turystyka;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleOcena krótkoterminowych efektów organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012. Przykład rynku turystycznego Gdańskapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number139–160pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Koszalińskapl_PL
dc.referencesBARTOSZEWICZ W., SKALSKA T., 2013, Zagraniczna turystyka przyjazdowa do Polski w 2012 roku, Instytut Turystyki, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBERBEKA J., SALA J., BOREK Z., BORODAKO K., LIPECKI K., NIEMCZYK A., SEWERYN R., ZIARKOWSKI D., RUDNICKI M., 2012, Wpływ organizacji Piłkarskich Mistrzostw Europy Euro 2012 w Polsce na turystykę w Krakowie, Badania statutowe nr 18/KT/1/2012/018, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków, http://www.slideshare.net/borodako/wpyw-Euro-2012-na-turystyk-w-krakowie#; 17.07.2014 r.pl_PL
dc.referencesBORZYSZKOWSKI J., 2012, Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 a turystyka w Polsce – wstępna ocena, „Turystyka Kulturowa”, 9, s. 55–68.pl_PL
dc.referencesBROWN CH., BUSSER J.A., BALOGLU S., 2010, Sport Tourists in a Gaming Destination: Predicting Gaming and Non-Gaming Expenditures, „UNLV Gaming Research & Review Journal”, 14, 2, s. 59–68.pl_PL
dc.referencesBRIEDENHANN J., 2011, Economic and Tourism Expectations of the 2010 FIFA World Cup – A Resident Perspective, , „Journal of Sport & Tourism”, 16, 1, s. 5–32.pl_PL
dc.referencesBRUNET F., 2002, The Economic Impact of the Barcelona Olympic Games, Barcelona: the legacy of the Games 1992–2002, [w:] M. de Moragas, M. Botella (red.), Barcelona: l’herència dels Jocs. 1992–2002, Centre d’Estudis Olímpics UAB, Planeta, Ajuntament de Barcelona, Centre d’Estudis Olímpics UAB, Barcelona.pl_PL
dc.referencesCALVITA N., FERRAR A., 2004, Behind Barcelona’s Success Story, [w:] T. Marshall (red.), Transforming Barcelona, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesCharakterystyka przyjazdów do Polski w 2013 roku, 2014, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Activ Group, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCHEN P.J., 2010, Differences between male and female sport event tourists: A qualitative study, „International Journal of Hospitality Management”, 29, s. 277–290.pl_PL
dc.referencesCHEN N., FUNK D.C., 2010, Exploring Destination Image, Experience and Revisit Intention: A Comparison of Sport and Non-Sport Tourist Perceptions, „Journal of Sport & Tourism”, 15, 3, s. 239–259.pl_PL
dc.referencesDANIELS M.J., NORMAN W.C., HENRY M.S., 2004, Estimating Income Effects Of A Sport Tourism Event, „Annals of Tourism Research”, 31, 1, s. 180–199.pl_PL
dc.referencesDURAN P., 2002, The impact of the Olympic Games on tourism. Barcelona: the legacy of the Games 1992–2002, [w:] M. de Moragas, M. Botella (red.), Barcelona: l’herència dels Jocs. 1992–2002, Centre d’Estudis Olímpics UAB, Planeta, Ajuntament de Barcelona, Barcelona.pl_PL
dc.referencesEfekt polski – sukces Euro 2012 powyżej oczekiwań, Ministerstwo Sportu i Turystyki, http:// www.msport.gov.pl; 21.11.2012 r.pl_PL
dc.referencesFOURIE J., SANTANA-GALLEGO M., 2011, The impact of mega-sport events on tourist arrivals, „Tourism Management”, 32.pl_PL
dc.referencesFOURIE J., SPRONK K., 2011, South African Mega-sport Events and Their Impact on Tourism, „Journal of Sport & Tourism”, 16, 1.pl_PL
dc.referencesGAWORECKI W.W., 2003, Turystyka, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGAWORECKI W.W., 2007, Turystyka, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGETZ D., 2005, Event management and event tourism (2nd ed.), Cognizant Communication, New York.pl_PL
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny, http://www.stat.gov.pl; 05.05.2014 r.pl_PL
dc.referencesGREIG M., MCQUAID R., 2004, Determinants of Visitor Expenditure at a Major Sports Event, European Regional Science Association ERSA conference papers, http://researchrepository.napier.ac.uk/2403/1/detvisattgreig.pdf; 16.04.2014 r.pl_PL
dc.referencesHALL C.M., 1992, Hallmark tourist events: Impacts, management and planning, Bellhaven Press, London.pl_PL
dc.referencesHALLMANN K., BREUER Ch., 2010, Image Fit between Sport Events and their Hosting Destinations from an Active Sport Tourist Perspective and its Impact on Future Behaviour, „Journal of Sport & Tourism”, 15, 3.pl_PL
dc.referencesInstytut Turystyki, http://www.intur.com.pl; 12.05.2014 r.pl_PL
dc.referencesJAKUSZ M., 2014, Wpływ Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 na wielkość i strukturę ruchu turystycznego w Polsce, praca licencjacka pod kierunkiem J. Borzyszkowskiego, Politechnika Koszalińska, Koszalin.pl_PL
dc.referencesKIM S.S., MORRSION A.M., 2005, Change of images of South Korea among foreign tourists after the 2002 FIFA World Cup, „Tourism Management”, 26, s. 233–247.pl_PL
dc.referencesKIM S.S., PETRICK J.F., 2005, Residents’ perceptions on impacts of the FIFA 2002 World Cup: the case of Seoul as a host city, „Tourism Management”, 26, s. 25–38.pl_PL
dc.referencesKOŚCIELNIAK R., 2013, Ocena następstw Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 dla rynku hotelarskiego Trójmiasta, praca licencjacka pod kierunkiem J. Borzyszkowskiego, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKryzys pożera „efekt Euro 2012”. Turyści mniej chętnie odwiedzają Gdańsk, Dziennik Bałtycki, http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/944384,kryzys-pozera-efekt-Euro-2012-turysci-mniej-chetnie-odwiedzaja-gdansk,id,t.html?cookie=1; 17.05.2014 r.pl_PL
dc.referencesMateriał informacyjny na temat efektów organizacji Euro 2012 w Polsce, roli spółki Pl.2012 w przygotowaniach do turnieju i wynagrodzenia dodatkowego dla członków Zarządu PL.2012 za sukces Euro 2012, PL.2012, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNICOLAU J.L., 2012, The effect of winning the 2010 FIFA World Cup on the tourism market value: The Spanish case, „Omega, 40, 5, s. 503–510.pl_PL
dc.referencesNIEDZIÓŁKA I., 2012, The Impact of Euro 2012 on Development of Tourism in Mazovia Region, „Human Resources – The Main Factor of Regional Development”, 5, s. 197–204pl_PL
dc.referencesOSSOWSKA J., 2012, Euro 2012 a start reprezentacji Polski w opiniach studentów uczelni trójmiejskich, „Rocznik Naukowy”, XXII, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPERNA F., CUSTÓDIO M.J., 2008, Importance of Events in Tourism: Impacts of the UEFA-EURO 2004™ on the Accomodation Inustry in Algarve, Portugal, „Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research”, 19, 1, s. 5–22.pl_PL
dc.referencesPodsumowanie kosztów i oszacowanie korzyści z organizacji turnieju UEFA Euro 2012TM. Gdańsk, 2- 12, Deloitte Polska.pl_PL
dc.referencesPREUSS H., 2007, FIFA World Cup 2006 and its legacy on tourism, [w:] R. Conrady, M. Buck (red.), Trends and Issues in Global Tourism, s. 83–102.pl_PL
dc.referencesPrzyjazdy do Polski w 2011 roku synteza wyników badań, 2012, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Instytut Turystyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzyjazdy do Polski w 2012 roku synteza wyników badań, 2013, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Instytut Turystyki, Activ Group, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRaport. Badania opinii turystów przyjeżdżających do Gdańska w sezonie letnim 2004 roku, 2004, Instytut Eurotest, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRaport. Turystyka Gdańska w sezonie letnim 2011 roku, 2011, Instytut Eurotest, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRaport. Turystyka Gdańska w sezonie letnim 2012 roku, 2012, Instytut Eurotest, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRaport. Turystyka Gdańska w III kwartale 2013 roku, 2013, Instytut Eurotest, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesROSE A.K., SPIEGEL M.M., 2011, Do Mega Sporting Events Promote International Trade?, „The SAIS Review of International Affairs”, 31, 1, s. 77–85.pl_PL
dc.referencesRÓŻYCKA M., 2013, Marketing miejsca – turystyka eventowa „Efekt UEFA Euro 2012”, „Studia i Materiały. Zeszyty Naukowe”, 3, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej.pl_PL
dc.referencesSCOTT A.K.S., TURCO D.M., 2007, VFRs as a Segment of the Sport Event Tourist Market, „Journal of Sport & Tourism”, 12, 1, s. 41–52.pl_PL
dc.referencesState Statistics Service of Ukraine, http://www.ukrstat.gov.ua; 06.05.2014 r.pl_PL
dc.referencesSZWICHTENBERG A., BORZYSZKOWSKI J., 2008, Wpływ wielkich wydarzeń sportowych na rynek turystyczny organizatorów, [w:] S. Bosiacki (red.), Gospodarka turystyczna w XXI wieku: problemy i perspektywy rozwoju w skali regionalnej i lokalnej, AWF w Poznaniu, Poznań 2008, s. 167–172.pl_PL
dc.referencesTOMAN T., BORZYSZKOWSKI J., 2012, Wpływ Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 na rynek turystyczny Trójmiasta w opinii mieszkańców aglomeracji, „Turystyka Kulturowa”, 3, Poznań, s. 16–28.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2005.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2006.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2007.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2008.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2009.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2010.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2012.pl_PL
dc.referencesUNWTO Tourism Highlights 2005 Edition, UNWTO, Madrid 2013.pl_PL
dc.referencesYFANTIDOU G., COSTA G., MICHALOPOULOU M., 2011, Sports tourist destination brands: the case of Greece, „Tourism Today. The Journal of the College of Tourism and Hotel Management”, 11, s. 96–109.pl_PL
dc.referencesWhat price euphoria?, 2004, „The Economist”, 3, July.pl_PL
dc.referencesWOŹNIAK J., NAPIERAŁA M., 2013, Ekonomiczne i społeczne korzyści wynikające z organizacji przez Polskę turnieju UEFA Euro w roku 2012 = The economic and social benefits for Poland of hosting UEFA Euro 2012 Tournament, „Journal of Health Sciences”, 3, 13, s. 428–465.pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe