Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStasiak, Andrzej
dc.contributor.editorKrakowiak, Beata
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-07-25T16:14:32Z
dc.date.available2023-07-25T16:14:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationStasiak, A. (2015). Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce. W: B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – wokół wspólnego stołu (s. 119–149). Łódź: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-61001-86-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47633
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherRegionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKultura i turystyka – wokół wspólnego stołu, red. B. Krakowiak, A. Stasiak, ROTWŁ, Łódź 2015;
dc.relation.ispartofseriesKultura i Turystyka;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleRozwój turystyki kulinarnej w Polscepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number119–149pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesCZARNIECKA-SKUBINA E., 2009, Szlaki kulinarne. Turystyka kulinarna w Polsce, „Przegląd Gastronomiczny”, 02, s. 10–11.pl_PL
dc.referencesDEREK M. (red.), 2013a, Turystyka kulinarna, „Prace i Studia Geograficzne”, 52, Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDEREK M., 2013b, Kierunki rozwoju usług gastronomicznych w warszawskiej dzielnicy Śródmieście, „Prace i Studia Geograficzne”, 52: Turystyka kulinarna, M. Derek (red.), Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Warszawa, s. 85–100.pl_PL
dc.referencesDOMINIK P., 2010, Smaki rodzime w pamięci Polaków, czyli miejsce dziedzictwa kulinarnego w turystyce polonijnej, [w:] W. Rybczyński (red.), Turystyka polonijna – zarys problemu, Almamer, Warszawa, s. 193–218.pl_PL
dc.referencesDUBIŃSKA A., 2013, Kreowanie nowego produktu turystycznego na bazie szlaku tematycznego Małopolska Ścieżka Winna, „Turystyka Kulturowa”, 8, www.turystykakulturowa.org, s. 38–52.pl_PL
dc.referencesDUDA-GROMADA K., 2013a, Muzeum multimedialne jako miejsce spotkań – wybrane aspekty (na przykładzie muzeów piwowarstwa), [w:] B. Krakowiak, A. Stasiak, B. Włodarczyk (red.), Kultura i turystyka – miejsca spotkań, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, s. 237–253.pl_PL
dc.referencesDUDA-GROMADA K., 2013b, Biroturystyka w Polsce – charakterystyka zjawiska, „Prace i Studia Geograficzne”, 52: Turystyka kulinarna, M. Derek (red.), Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Warszawa, s. 63–84.pl_PL
dc.referencesDURYDIWKA M., 2013, Turystyka kulinarna – nowy (?) trend w turystyce kulturowej, „Prace i Studia Geograficzne”, 52: Turystyka kulinarna, M. Derek (red.), Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Warszawa, 9–30.pl_PL
dc.referencesGODLEWSKI G., POLAŃCZYK M., 2011, Rola lokalnych browarów w stymulowaniu rozwoju ruchu turystycznego w regionie Mazowsza, Zeszyty Naukowe, 627, „Ekonomiczne Problemy Turystyki”, 16, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 63–74.pl_PL
dc.referencesKLEIN-WROŃSKA S. i in. (red.), 2014, Smaki regionów. Dziedzictwo kulinarne w muzeach na wolnym powietrzu, „Biuletyn Stowarzyszenia Muzeów na Wolnym Powietrzu w Polsce”, 14, Sto-warzyszenie Muzeów na Wolnym Powietrzu w Polsce w Toruniu, Wdzydze Kiszewskie.pl_PL
dc.referencesKOSMACZEWSKA J., 2008, Turystyka piwna jako nowy przejaw aktywności turystycznej w Polsce, [w:] W. Siwiński, R. Tauber, E. Mucha-Szajek (red.), Współczesne tendencje w rekreacji i turystyce, Wyd. Naukowe Bogucki, Poznań, s. 349–356.pl_PL
dc.referencesKOWALCZYK A., 2003, Szlaki wina – nowa forma aktywizacji turystycznej obszarów wiejskich, „Prace i Studia Geograficzne”, 32, s. 69–98.pl_PL
dc.referencesKOWALCZYK A., 2005, Turystyka kulinarna – ujęcie geograficzne, „Turyzm”, 15, 1–2, s. 163–186.pl_PL
dc.referencesKOWALCZYK A., 2008, Współczesna turystyka kulturowa – między tradycją a nowoczesnością, [w:] A. Kowalczyk (red.), Turystyka kulturowa (spojrzenie geograficzne), Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Warszawa, s. 9–57.pl_PL
dc.referencesKOWALCZYK A., 2014, Od street food do food districts – usługi gastronomiczne i turystyka kulinarna w przestrzeni miasta, „Turystyka Kulturowa”, 9, www.turystykakulturowa.org,, s. 6–31.pl_PL
dc.referencesMALCHROWICZ E., 2011, Polscy touroperatorzy turystyki kulturowej, „Turystyka Kulturowa”, 9, www.turystykakulturowa.org, s. 78–89.pl_PL
dc.referencesMATUSIAK A., 2009, Turystyka kulinarna, [w:] K. Buczkowska, A.M. von Rohrscheidt (red.), Współczesne formy turystyki kulturowej, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Poznań, s. 313–332.pl_PL
dc.referencesMILEWSKA M., PRĄCZKO A., STASIAK A., 2010, Podstawy gastronomii, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesORŁOWSKI D., WOŹNICZKO M., 2010, Gastronomia folklorystyczna i jej wykorzystanie w turystyce, [w:] Z. Dolatowski, D. Kołożyn-Krajewska (red.), Gastronomia w ofercie turystycznej regionu, Wyd. Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie, Częstochowa, s. 323– 346.pl_PL
dc.referencesPIZIAK B., 2011, Baza gastronomiczna – wielkość, struktura i rozkład przestrzenny [w:] M. Mika (red.), Kraków jako ośrodek turystyczny, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ, s. 181–198.pl_PL
dc.referencesPLEBAŃCZYK K., 2013, Turystyka kulinarna w kontekście zrównoważonego rozwoju w kulturze – perspektywy dla Polski, „Turystyka Kulturowa”, 10, www.turystykakulturowa.org, s. 23– 38.pl_PL
dc.references„Rocznik Naukowy Wyższej Szkoły Turystyki i Rekreacji im. M. Orłowicza w Warszawie”, 7, 2008.pl_PL
dc.referencesROGOWSKI M., KUC M., KUC M., 2012, Możliwości rozwoju turystyki piwnej w oparciu o małe browary w Polsce, [w:] W. Siwiński, R. Tauber, E. Mucha-Szajek (red.), Społeczno-kulturowe studia z turystyki, rekreacji, hotelarstwa i żywienia, Wyd. Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii, Poznań, s. 217–228.pl_PL
dc.referencesM., 2013, Możliwości rozwoju turystyki piwnej w oparciu o browary regionalne Wielkopolski, Dolnego Śląska i Ziemi Lubuskiej, [w:] R. Wiluś, J. Wojciechowska (red.), Nowe – stare formy turystyki w przestrzeni, t. 3, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 199–215.pl_PL
dc.referencesROTTER K., 2002, Łańcuchy i systemy hotelowe w Polsce, „Turystyka i Hotelarstwo”, 2, s. 9–22.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., 2007, Gastronomia jako produkt turystyczny, „Turystyka i Hotelarstwo”, 11, s. 103– 132.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., 2013, Nowe przestrzenie i formy turystyki w gospodarce doświadczeń, „Turyzm/Tourism”, 23, 2, s. 65–74.pl_PL
dc.referencesSUŁKOWSKA K., 2013, Baza gastronomiczna jako potencjalny produkt turystyczny Łodzi, praca magisterska napisana pod kier. prof. S. Liszewskiego, Instytut Geografii Miast i Turyzmu UŁ, Łódź.pl_PL
dc.contributor.authorEmailandrzej.stasiak@geo.uni.lodz.plpl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe