Show simple item record

dc.contributor.authorBachura-Wojtasik, Joanna
dc.contributor.authorMatusiak, Eliza
dc.date.accessioned2025-02-24T11:19:36Z
dc.date.available2025-02-24T11:19:36Z
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.citationBachura-Wojtasik J., Matusiak E., Brzmienie Holocaustu: O reprezentacjach Zagłady w sztuce radiowej, Komunikacja i Media, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-980-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-980-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54735
dc.description.abstractJak pisze Jacek Leociak: „reprezentować” – to czynić na powrót obecnym. Twórcy sztuki audialnej podejmują próby uobecniania ocalałych i ofiar Szoa, a artystyczne formy dźwiękowe stanowią przestrzeń reprezentacji. Audialne opowieści podejmujące tematykę Zagłady, choć skupione wokół cierpienia i śmierci jednostek oraz całych grup, nierzadko w swej istocie są historią o ocaleniu, stawiają bowiem w swym centrum wspomnienia tych, którzy przetrwali. Specyfika wspomnień Zagłady i z Zagłady, ich fragmentaryczność – sprawiają, że praca twórców artystycznych form dźwiękowych skoncentrowana jest niejednokrotnie na rekonstruowaniu losów jednostek i ich rodzin oraz utkaniu opowieści z dostępnych i odnalezionych wspomnień, śladów, dokumentów. Dyskurs holocaustowy zapośredniczony przez medium audialne nie jest jednorodny, ale rozprzestrzeniony wskutek dyspersji zagarniającej coraz to nowe obszary budowania opowieści o Szoa. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja wzbogaci wiedzę o Zagładzie, a także wiedzę radioznawczą, wypełniając lukę w literaturze przedmiotu, w której ta tematyka nie była dotąd podejmowana.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesKomunikacja i Media;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectHolocaustpl_PL
dc.subjectZagładapl_PL
dc.subjectsztuka radiowapl_PL
dc.subjectaudycja radiowapl_PL
dc.subjectreportaż radiowypl_PL
dc.subjectaudioscenografiapl_PL
dc.titleBrzmienie Holocaustu: O reprezentacjach Zagłady w sztuce radiowejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Joanna Bachura-Wojtasik, Eliza Matusiak, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number154pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBachura-Wojtasik, Joanna - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationMatusiak, Eliza - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-981-8
dc.referencesAbramowska Janina, Rekonstrukcje i konstrukcje. Studia literackie, Poznańskie Studia Polonistyczne, Poznań 2003.pl_PL
dc.referencesAntczak Jacek, Reporterka. Rozmowy z Hanną Krall, Rosner i Wspólnicy, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesArendt Hannah, Eichmann w Jerozolimie. Rzecz o banalności zła, tłum. A. Szostkiewicz, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesArendt Hannah, Korzenie totalitaryzmu, t. 1, tłum. D. Grinberg, M. Szawiel, Niezależna Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1989.pl_PL
dc.referencesArendt Hannah, Auden Wystan Hugh, Drut kolczasty, tłum. P. Nowak, Kronos, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesArijon Daniel, Gramatyka języka filmowego, tłum. A. Forbet, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBachura Joanna, Feature – the marriage of fact and fiction, [w:] Radio: Community, Challenges, Aesthetics, red. G. Stachyra, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2013.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Analiza semiologiczna współczesnego słuchowiska, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2010, nr 13, s. 475–488.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Apetyt na życie. Rozważania o fikcji i prawdzie w dokumencie radiowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2017.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Między fikcją a nie-fikcją. O formie wybranych audycji radiowych Marii Brzezińskiej, „Forum Artis Rhetoricae” 2015, nr 3, s. 34–52.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Narracyjne formy radiowe jako przykłady artystycznych realizacji audiosfery, [w:] Radio w dobie nowych mediów, red. U. Doliwa, Olsztyn 2014, s. 63–80.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Odsłony wyobraźni. Współczesne słuchowiska radiowe, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Pawlik Aleksandra, Znaczeniowa funkcja muzyki w słuchowisku, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3, s. 162–170.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Sygizman (Klimczak) Kinga, Słuchaj, nagrywaj, praktykuj – o estetyce dźwięku i dźwiękowych środkach wyrazu oraz o angażowaniu w pracę z dźwiękiem, http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/16694/095_%20115_Bachura-Wojtasik_Klimczak.pdf?sequence=1&isAllowed=y (dostęp: 20.11.2019).pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna, Sygizman Kinga, Autonarracje w reportażu radiowym, http://uwm.edu.pl/mkks/wp-content/uploads/12_4_07_Bachura-Wojtasik-J_Sygizman-K.pdf (dostęp: 20.11.2019).pl_PL
dc.referencesBardijewska Sława, Nagie słowo. Rzecz o słuchowisku, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesBarthes Roland, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, tłum. J. Trznadel, Wydawnictwo KR, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesBauman Zbigniew, Nowoczesność i zagłada, tłum. F. Jaszuński, Biblioteka Kwartalnika Masada, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referencesBiewen John, Introduction, [w:] Reality Radio. Telling True Stories in Sound, ed. by J. Biewen, A. Dilworth, Chapel Hill 2010.pl_PL
dc.referencesBlaustein Leopold, Czy naprawdę „teatr wyobraźni”, „Pion” 1936, nr 42, s. 5.pl_PL
dc.referencesBłoński Jan, Biedni Polacy patrzą na getto, „Tygodnik Powszechny” 1987, nr 2, https://sprawiedliwi.org.pl/sites/default/files/attachment_85.pdf (dostęp: 30.10.2019).pl_PL
dc.referencesBrzezińska Maria, „Wszystko jest możliwe”, czyli kilka zwierzeń praktyka na marginesie słuchowisk autorskich z lat 2001–2014, [w:] Świat (w) polskiej dramaturgii najnowszej. W radiu, red. J. Kopciński, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesBuryła Sławomir, Wokół Zagłady. Szkice o literaturze Holokaustu, Universitas, Kraków 2016.pl_PL
dc.referencesBurzyńska Anna, O zwrocie narratywistycznym w humanistyce, „Teksty Drugie” 2004, nr 1/2, s. 43–64.pl_PL
dc.referencesCalvino Italo, Wykłady Amerykańskie. Sześć przypomnień dla przyszłego tysiąclecia, tłum. A. Wasilewska, Wydawnictwo Marabut, Oficyna Wydawnicza Volumen, Gdańsk– Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesCuber Marta, Miłość w getcie. Recenzja książki: Marek Edelman „I była miłość w getcie”, „Polityka” 2009, nr z 10 lutego, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/ksiazki/282162,1,recenzja-ksiazki-marek-edelman-i-byla-milosc-w-getcie.read (dostęp: 20.11.2019).pl_PL
dc.referencesCzarnek Paulina, Klimczak Kinga, Rola muzyki we współczesnym reportażu radiowym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 17, s. 171–181.pl_PL
dc.referencesDalej jest noc. Losy Żydów w wybranych powiatach okupowanej Polski, t. 1–2, red. B. Engelking, J. Grabowski, Centrum Badań nad Zagładą PAN, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesDąbrowski Roman, Słowackiego dialog z odbiorcą. Podmiot mówiący, narracja, dialog w „Podróży do Ziemi Świętej z Neapolu”, „Beniowskim” i „Królu Duchu”, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesDebaty po roku 1989. Literatura w procesach komunikacji w stronę nowej syntezy (2), red. M. Hopfinger, Z. Ziątek, T. Żukowski, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesDwa teatry Studia z zakresu teorii i interpretacji sztuki słuchowiskowej, red. E. Pleszkun-Olejniczakowa, J. Bachura, A. Pawlik, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesEco Umberto, Dzieło Otwarte, tłum. L. Eustachiewicz i in., Wydawnictwo WAB, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesEdelman Marek, I była miłość w getcie, Świat Książki, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesEngelking Barbara, W czasie zawieszonym, rozmowę przepr. B. Chomątowska, „Tygodnik Powszechny” 2018, nr 17, s. 52–55.pl_PL
dc.referencesEngelking Barbara, Leociak Jacek, Getto warszawskie. Przewodnik po nieistniejącym mieście, oprac. P.E. Weszpiński, wyd. 2, Stowarzyszenie Centrum Badań nad Zagładą Żydów, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesEngelking Barbara, Na łące popiołów. Ocaleni z Holocaustu, Wydawnictwo Cyklady, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesEngelking Barbara, Sny chociaż mamy wspaniałe… Okupacyjne dzienniki Żydów z okolic Mińska Mazowieckiego, Stowarzyszenie Centrum Badań nad Zagładą Żydów, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesEngelking Barbara, Zagłada i pamięć. Doświadczenie Holocaustu i jego konsekwencje opisane na podstawie relacji autobiograficznych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesForecki Piotr, Po Jedwabnem. Anatomia pamięci funkcjonalnej, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesFranckiewicz Izabela, Kolor, dźwięk i rytm. Relacja obrazu i dźwięku w sztukach medialnych, Wydawnictwo Neriton, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesFrankel Alona, Dziewczynka, Wydawnictwo Nisza, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGłowacka Dorota, Wsłuchując się w ciszę. Estetyka pamięci o Zagładzie według Jean-François Lyotarda, „Teksty Drugie” 2007, nr 1–2, s. 41–59.pl_PL
dc.referencesGłowiński Michał, Czarne sezony, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesGrabowski Jan, Judenjagd. Polowanie na Żydów 1942–1945, Stowarzyszenie Centrum Badań nad Zagładą Żydów, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGross Jan Tomasz, Sąsiedzi. Historia zagłady żydowskiego miasteczka, Pogranicze, Sejny 2000.pl_PL
dc.referencesGrynberg Mikołaj, Ocaleni z XX wieku. Po nas nikt już nie opowie, najwyżej ktoś przeczyta, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2018.pl_PL
dc.referencesHilberg Raul, Sprawcy, ofiary, świadkowie. Zagłada Żydów 1933–1945, tłum. J. Giebułtowski, Centrum Badań nad Zagładą Żydów, Wydawnictwo Cyklady, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesHopfinger Maryla, Zamiast wstępu, [w:] Zagłada w „Medalionach” Zofii Nałkowskiej. Tekst i konteksty, red. T. Żukowski, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesJarniewicz Jerzy, Szuster Marcin, Reprezentacje Holokaustu, Instytut Książki, Kraków– Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesKaziów Michał, O dziele radiowym. Z zagadnień estetyki oryginalnego słuchowiska, Ossolineum, Wrocław 1973.pl_PL
dc.referencesKlimczak Kinga, Reportaże radiowe o krzywdzie i cierpieniu, Primum Verbum, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesKot Wiesław, Hanna Krall, Rebis, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesKowalska Natalia, Polski i zagraniczny feature radiowy oraz jego odmiany gatunkowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.pl_PL
dc.referencesKowalska-Leder Justyna, Doświadczenie Zagłady w perspektywie dziecka w polskiej literaturze dokumentu osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesKrupa Bartłomiej, Opowiedzieć Zagładę. Polska proza i historiografia wobec Holocaustu (1987–2003), Universitas, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesLeociak Jacek, Doświadczenia graniczne. Studia o dwudziestowiecznych formach reprezentacji, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesLeociak Jacek, Młyny boże. Zapiski o Kościele i Zagładzie, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2018.pl_PL
dc.referencesLeociak Jacek, Ratowanie. Opowieści Polaków i Żydów, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesLeociak Jacek, Tekst wobec Zagłady. O relacjach z getta warszawskiego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016.pl_PL
dc.referencesLissa Zofia, Funkcje sfery słuchowej w filmie dźwiękowym, [w:] tejże, Wybór pism estetycznych, oprac. Z. Skowron, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesŁotman Jurij, Struktura tekstu artystycznego, tłum. A. Tanalska, PIW, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesMetody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.pl_PL
dc.referencesMiłość silniejsza niż Holocaust. 10 inspirujących historii, https://gazetakrakowska.pl/milosc-silniejsza-niz-holocaust-10-inspirujacych-historii/ar/c15-14568823 (dostęp: 20.11.2019).pl_PL
dc.referencesMisiak Tomasz, Audiosfera w kulturze współczesnej. Próba przybliżenia pojęcia, „Przegląd Kulturoznawczy” 2010, nr 1(7), s. 62–74.pl_PL
dc.referencesMorawiec Arkadiusz, Literatura polska wobec ludobójstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.pl_PL
dc.referencesNarratologia, red. M. Głowiński, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesOblicza getta. Antologia tekstów z getta łódzkiego, red. K. Radziszewska, E. Wiatr, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.pl_PL
dc.referencesOng Walter Jackson, Wtórna oralność, [w:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, red. M. Hopfinger, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesOpowieść o niewinności: kategoria świadka Zagłady w kulturze polskiej (1942–2015), red. M. Hopfinger, T. Żukowski, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesPamięć. Historia Żydów Polskich przed, w czasie i po Zagładzie, red. F. Tych, Fundacja Shalom, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesPawlik (Mucha) Aleksandra, Glosy do ontologii spektaklu radiowego, „Acta Universitas Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2010, nr 13, s. 489–503.pl_PL
dc.referencesPawlik Aleksandra, Teatr radiowy i jego gatunki, Wydawnictwo Mado, Toruń 2014.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa Elżbieta, Grzegorzewska Kinga, Protoplasta reportażu? O liście konkwistadora Hernana Cortésa, który podbił Królestwo Azteków, [w:] Apetyt narzeczywistość. Między literaturą a dziennikarstwem – relacje, interakcje, perspektywy, red. A. Kłosińska-Nachin, E. Kobyłecka-Piwońska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa Elżbieta, Muzy rzadko się do radia przyznają. Szkice o słuchowiskach i reportażach radiowych, Primum Verbum, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa Elżbieta, Polacy i Żydzi we współczesnym reportażu radiowym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2007, nr 9, s. 379–391.pl_PL
dc.referencesPłażewski Jerzy, Język filmu, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1961. Portelli Alessandro, What makes oral history different, https://link.springer.com/chapter/10.1057/9780230101395_2 (dostęp: 13.11.2019).pl_PL
dc.referencesProkopowicz Jan, Zagłada i gehenna ocalenia, Rzeszów 2015.pl_PL
dc.referencesProwincja noc. Życie i zagłada Żydów w dystrykcie warszawskim, red. B. Engelking, J. Leociak, D. Libionka, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesPrzeżyliśmy. Proza Jeszajahu Szpigla z getta łódzkiego, red. K. Radziszewska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesRees Laurence, Holokaust. Nowa historia, tłum. Ł. Praski, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesRembowska-Płuciennik Magdalena, Poetyka intersubiektywności: kognitywistyczna teoria narracji a proza XX wieku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012.pl_PL
dc.referencesReprezentacje Holokaustu, red. J. Jarniewicz, M. Szuster, Instytut Książki, Kraków–Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesRichman Joe, Diaries and Detritus: One Perfectionist’s Search for Imperfection, https://sites.duke.edu/homelessness/files/2010/08/Diaries-Detritus.pdf (dostęp: 15.11.2019).pl_PL
dc.referencesSemantyka milczenia. Zbiór studiów 2, red. K. Handke, Slawistyczny Ośrodek Wydawniczy, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSikorzanka Joanna, Sztuka reportażu radiowego – mikrokosmos dźwięków, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2005, nr 7(2), s. 29–37.pl_PL
dc.referencesŠmid Wacław, Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesSontag Susan, O fotografii, tłum. S. Magala, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2017.pl_PL
dc.referencesSontag Susan, Widok cudzego cierpienia, tłum. S. Magala, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesStanzel Franz, Sytuacja narracyjna i epicki czas przeszły, „Pamiętnik Literacki” 1970, z. 4, s. 219–232.pl_PL
dc.referencesStosowność i forma. Jak opowiadać o Zagładzie?, red. M. Głowiński, K. Chmielewska, K. Makaruk, A. Molisak, T. Żukowski, Universitas, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesStyl – dyskurs – media, red. B. Bogołębska, M. Worsowicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesSygizman Kinga, O narracyjności reportażu radiowego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2017, nr 1(39), s. 83–99.pl_PL
dc.referencesSzlengel Władysław, Pomnik, https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/szlengel-pomnik.html (dostęp: 30.11.2019).pl_PL
dc.referencesŚlady Holokaustu w imaginarium kultury polskiej, red. J Kowalska-Leder, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesTeorie literatury XX wieku. Podręcznik, red. A. Burzyńska, M.P. Markowski, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesThompson Paul, The voice of past. Oral history, Oxford University Press, Oxford 2000.pl_PL
dc.referencesTomczok Marta, Czyja dzisiaj jest Zagłada? Retoryka – ideologia – popkultura, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesUbertowska Agnieszka, Świadectwo – trauma – głos. Literackie reprezentacje Holokaustu, Universitas, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesWańkowicz Melchior, Od Stołpców po Kair, PIW, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesWejs-Milewska Violetta, Współczesne radio – pytanie o tożsamość, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polnica” 2017, nr 1(39), s. 23–30.pl_PL
dc.referencesWimmer Roger, Dominick Joseph, Mass media. Metody badań, tłum. T. Korłowicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesWojcik Małgorzata, Żak Rafał, Cisza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesZiątek Zygmunt, Wiek dokumentu. Inspiracje dokumentarne w polskiej prozie współczesnej, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesZmarz-Koczanowicz Maria, Zagadnienie inscenizacji fabularnej w filmie dokumentalnym i metody dokumentalnej w filmie fabularnym na przykładzie dwóch zrealizowanych przeze mnie filmów: fabularnego „Kraju świata” i dokumentalnego „Urzędu”, [w:] Pogranicza dokumentu, red. M. Jazdon, K. Mąka-Malatyńska, P. Pławuszewski, Centrum Kultury Zamek, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesZ zagadnień semiotyki sztuk masowych, red. A. Helman, M. Hopfinger, H. Książek-Szczepanikowa, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław–Warszawa–Kraków– Gdańsk 1977.pl_PL
dc.referencesŻukowski Tomasz, Wielki retusz. Jak zapomnieliśmy, że Polacy zabijali Żydów, Wydawnictwo Wielka Litera, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesŻurek Sławomir Jacek, Zagłada w najnowszej polskiej literaturze dla dzieci i młodzieży, „Teksty Drugie” 2017, nr 2, s. 184–194.pl_PL
dc.referencesŻyrek-Horodyska Edyta, Kartografowie codzienności. O przestrzeni (w) reportażu, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2019.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-980-1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/