dc.contributor.author | Lehmkuhl, Paulina | |
dc.date.accessioned | 2025-05-22T11:48:51Z | |
dc.date.available | 2025-05-22T11:48:51Z | |
dc.date.issued | 2022-12-30 | |
dc.identifier.citation | Lehmkuhl P., Projektowanie aplikacji mobilnej do autonomicznej nauki leksyki języka angielskiego, [w:] Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Grochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 41-53, https://doi.org/10.18778/8220-940-2.04 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-940-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/55614 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł identyfikuje kluczowe cechy niezbędne do projektowania i rozwoju aplikacji do autonomicznej nauki słownictwa angielskiego jako języka obcego. Teorie i modele z (psycho)lingwistyki oraz projektowania multimediów zapewniają kompleksowy punkt wyjścia dla projektowania aplikacji mobilnych. W artykule pokazano również, jak omówione teorie i modele mogą być zastosowane w projektowaniu cyfrowych narzędzi do nauki słownictwa języka angielskiego na przykładzie nowo utworzonej aplikacji mobilnej LexiFun dla uczniów szkół średnich w Niemczech. | pl |
dc.description.abstract | This paper identifies key features crucial for design and development of vocabulary learning apps for English as a foreign language. Theories and models from (psycho)linguistics and multimedia design come together to provide a comprehensive point of departure for designing mobile apps. Taking the newly developed coursebook-corresponding app LexiFun for secondary EFL learners as an example, this paper also shows how such theories and models can be implemented into designing a digital tool for autonomous lexical learning for young secondary school students in Germany. | en |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartof | Grochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022; | pl |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.title | Projektowanie aplikacji mobilnej do autonomicznej nauki leksyki języka angielskiego | pl |
dc.title.alternative | Designing an EFL vocabulary app for autonomous lexical learning | en |
dc.type | Book chapter | |
dc.page.number | 41-53 | |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Wuppertal, School of Humanities, English and American Studies, Teaching English as a Foreign Language (TEFL) | pl |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-941-9 | |
dc.contributor.authorEmail | lehmkuhl@uni-wuppertal.de | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-940-2.04 | |