Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBanach, Agnieszka
dc.contributor.authorPokorska, Michalina
dc.contributor.authorDębska, Małgorzata
dc.date.accessioned2025-05-22T11:49:53Z
dc.date.available2025-05-22T11:49:53Z
dc.date.issued2022-12-30
dc.identifier.citationBanach A., Pokorska M., Dębska M., Eduprofil "Try Some Polish" jako przykład innowacyjnych materiałów dydaktycznych do nauczania języka polskiego jako obcego – studium przypadku, [w:] Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Grochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 55-69, https://doi.org/10.18778/8220-940-2.05pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-940-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55615
dc.description.abstractNa portalu społecznościowym Instagram zauważyć można coraz więcej profili o charakterze edukacyjnym, w tym także kont zajmujących się nauczaniem języków obcych. Odpowiadając na sytuację pandemiczną, a także związane z nią ograniczenia, grupa członków Koła Naukowego Glottodydaktyków UŁ działającego przy Zakładzie Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej postanowiła założyć na Instagramie edukacyjne konto Try some Polish i publikować na nim treści związane z językiem polskim oraz kulturą polską. Zawartość profilu składa się z trzech sekcji: leksykalnej, w której pojawia się nowe słownictwo dotyczące określonej tematyki; ludycznej, polegającej na publikowaniu gier i zabaw językowych aktywizujących odbiorców, a także kulturowej, zawierającej ciekawe informacje dotyczące szeroko rozumianej kultury polskiej. Po analizie statystyk publikowanych postów oraz po przeprowadzeniu ankiety wśród obserwujących konto można dojść do wniosku, że wirtualna działalność dydaktyczna studentów i doktorantów spotyka się z pozytywnym odbiorem wśród uczących się języka polskiego jako obcego, a Instagram może być odpowiednią przestrzenią do wspomagania procesu dydaktycznego.  pl
dc.description.abstractOn the social networking site Instagram there is increasing amount of the profile connected with education, including profiles concerning foreign language teaching. Responding to the pandemic situation and the related restrictions, members of Student Research Group of Glottodidactics at the University of Lodz affiliated with the Department of Applied and Cultural Linguistics decided to create an educational account on Instagram “Try some Polish” and publish content related to the Polish language and culture. The profile consists of three main sections: lexical, where new vocabulary asscociated to specific topic apears entertaining, which is based on publihsing language games and plays activating the recipients; and cultural, which contains interesting information on Polish culture in its broad sense. After the analysis the statistics of the published posts and after conducting the survey among the account’s followers, it may be concluded that the virtual didactic activity of the students and PhD candidates is positvely perceived by learners of Polish language, and Instagram might be a suitable platform to support of didactic process.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofGrochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleEduprofil "Try Some Polish" jako przykład innowacyjnych materiałów dydaktycznych do nauczania języka polskiego jako obcego – studium przypadkupl
dc.title.alternative"Try Some Polish"as examples of innovative teaching materials for teaching Polish as a foreign language - a case studyen
dc.typeBook chapter
dc.page.number55-69
dc.contributor.authorAffiliationBanach, Agnieszka - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej,pl
dc.contributor.authorAffiliationPokorska, Michalina - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowejpl
dc.contributor.authorAffiliationDębska, Małgorzata - Zespół Szkół Katolickich im. Jana Pawła II, Łódźpl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-941-9
dc.contributor.authorEmailBanach, Agnieszka - agnieszka.banach@edu.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailDębska, Małgorzata - m.debska97@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/8220-940-2.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/