dc.contributor.author | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2025-06-30T08:21:53Z | |
dc.date.available | 2025-06-30T08:21:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/55801 | |
dc.description.abstract | Celem badania była identyfikacja rzeczywistych edukacyjnych właściwości coworkingu. Wyniki badania wskazują, że w coworkingu występują nie tylko „spontaniczne” możliwości uczenie się, ale złożone struktury myśli, działań, celów, wartości, praktyk, zachowań i przedmiotów angażujących dorosłych w edukację, co można nazwać coworkingową kulturą całożyciowego uczenia się. Kultura ta opiera się na ukierunkowaniu funkcjonowania coworkingu na edukacyjne potrzeby i aspiracje pracujących w nim osób, na pomocy w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych, na wspieraniu rozwoju osobistego i zawodowego oraz pomocy w osiąganiu sukcesów zawodowych., a jej główne elementy to: zaprojektowanie architektoniczne, wyposażenie, relacje międzyludzkie, wartości, narzędzia cyfrowe, meetup'y i regulaminy. Coworking zakreśla nowy i perspektywiczny dla pedagogiki (w szczególności pedagogiki pracy, andragogiki i pedagogiki społecznej) obszar badań. Dalsze pedagogiczne badanie coworkingu, próby zrozumienia i wyjaśnienia jego edukacyjnego wymiaru i pedagogicznej problematyki może rzucić nowe światło na od dawna w pedagogice podejmowane problemy jak: samowychowanie, uczenie się w miejscu pracy, rozwój, relacje człowiek-wychowanie-praca, socjalizacja i autokreacja. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Narodowe Centrum Nauki, Miniatura 8, 2024/08/X/HS6/00142 | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | coworking | pl_PL |
dc.subject | całożyciowe uczenie się | pl_PL |
dc.subject | uczenie się w miejscu pracy | pl_PL |
dc.subject | edukacja nieformalna | pl_PL |
dc.title | Edukacyjne właściwości coworkingu | pl_PL |
dc.type | Dataset | pl_PL |
dc.rights.holder | Marcin Rojek | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | adiunkt | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | marcin.rojek@now.uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |