Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAntczak, Mariola
dc.date.accessioned2025-07-01T09:50:41Z
dc.date.available2025-07-01T09:50:41Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.otherRPS4032
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55818
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractRozprawa stanowi próbę analizy i refleksji nad stanem kultury czytelniczej młodzieży w wieku trzynastu i czternastu lat. Ukazuje jedną z możliwości wprowadzenia zmian w sposobie wywierania na nią pozytywnego wpływu, którą jest nowatorskie prowadzenie zajęć metodami pedagogiki zabawy. Może też być okazją do porównania uzyskanych w drodze podobnej ankiety wyników zainteresowanej szkoły z tymi, które są zamieszczone w niniejszej pracy. Badaniom ankietowym poddanych zostało 292 ósmoklasistów z wybranych losowo dziesięciu szkól łódzkich. Celem było ustalenie jaki procent młodzieży reprezentuje wysoki poziom kultury czytelniczej będący wynikiem wielu czynników: środowiska szkolnego i rodzinnego, miejsca zamieszkania, wyposażenia szkoły, charakteru, predyspozycji, płci oraz wielu innych. W pracy autorka omówiła czterech z nich: szkoły, wykształcenia rodziców, płci oraz najważniejszego (z punktu widzenia dysertacji) - bibliotekarza i prowadzonych przez niego lekcji.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmetody pedagogiki zabawypl_PL
dc.subjectkultura czytelniczapl_PL
dc.subjectbadania ankietowepl_PL
dc.subjectscenariusze zajęć z przysposobienia czytelniczegopl_PL
dc.subjectbiblioteka szkolnapl_PL
dc.titleWybrane elementy kultury czytelniczej ósmoklasistów szkół łódzkich. Metody pedagogiki zabawy w dziedzinie upowszechniania czytelnictwapl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number204pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowejpl_PL
dc.dissertation.directorTadeusiewicz, Hanna


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe