dc.contributor.author | Antczak, Mariola | |
dc.date.accessioned | 2025-07-01T09:50:41Z | |
dc.date.available | 2025-07-01T09:50:41Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.other | RPS4032 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/55818 | |
dc.description | Z uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | Rozprawa stanowi próbę analizy i refleksji nad stanem kultury czytelniczej młodzieży w wieku trzynastu i czternastu lat. Ukazuje jedną z możliwości wprowadzenia zmian w sposobie wywierania na nią pozytywnego wpływu, którą jest nowatorskie prowadzenie zajęć metodami pedagogiki zabawy. Może też być okazją do porównania uzyskanych w drodze podobnej ankiety wyników zainteresowanej szkoły z tymi, które są zamieszczone w niniejszej pracy.
Badaniom ankietowym poddanych zostało 292 ósmoklasistów z wybranych losowo
dziesięciu szkól łódzkich. Celem było ustalenie jaki procent młodzieży reprezentuje wysoki poziom kultury czytelniczej będący wynikiem wielu czynników: środowiska szkolnego i rodzinnego, miejsca zamieszkania, wyposażenia szkoły, charakteru, predyspozycji, płci oraz wielu innych. W pracy autorka omówiła czterech z nich: szkoły, wykształcenia rodziców, płci oraz najważniejszego (z punktu widzenia dysertacji) - bibliotekarza i prowadzonych przez niego lekcji. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | metody pedagogiki zabawy | pl_PL |
dc.subject | kultura czytelnicza | pl_PL |
dc.subject | badania ankietowe | pl_PL |
dc.subject | scenariusze zajęć z przysposobienia czytelniczego | pl_PL |
dc.subject | biblioteka szkolna | pl_PL |
dc.title | Wybrane elementy kultury czytelniczej ósmoklasistów szkół łódzkich. Metody pedagogiki zabawy w dziedzinie upowszechniania czytelnictwa | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 204 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej | pl_PL |
dc.dissertation.director | Tadeusiewicz, Hanna | |