Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPawlikowska-Grzeszczakowska, Beata
dc.date.accessioned2025-08-21T06:43:27Z
dc.date.available2025-08-21T06:43:27Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.otherRPS4855
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56157
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractGłównym przedmiotem zainteresowania w rozprawie są problemy związane z przyswajaniem rytmu języka niemieckiego przez osoby uczące się, których językiem wyjściowym jest język polski. Dysertacja stanowi pierwszą próbę nadrobienia zaległości w tej dziedzinie. W literaturze fachowej poświęconej kontrastom polsko-niemieckim w zakresie wymowy oraz w publikacjach specjalistycznych dotyczących problemów z wymową, jakie napotykają osoby uczące się języka polskiego w odniesieniu do języka niemieckiego, rytm mowy był dotychczas albo w większości przypadków w ogóle nie wspomniany, albo definiowany jedynie powierzchownie, bez zagłębiania się w jego istotę lub trudności, które mogą pojawić się podczas jego przyswajania. Rozprawa nie ma charakteru kompletnego, jednak wypełnia lukę w badaniach. Praca zawiera obszerny wykaz załączników, w tym materiały testowe w języku polskim i niemieckim nagrane na płycie CD.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectnauczanie języka niemieckiegopl_PL
dc.subjectrytm w nauce językapl_PL
dc.subjectPolacy uczący się języka niemieckiegopl_PL
dc.subjectrytm mowypl_PL
dc.titleProbleme mit dem Rhythmuserwerb bei Deutsch lernenden Polenpl_PL
dc.title.alternativeProblemy z przyswajaniem rytmu u Polaków uczących się języka niemieckiegopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number426pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanego, Zakład Językoznawstwa Niemieckiegopl_PL
dc.dissertation.directorSadziński, Roman


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe