Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMaciąg, Jolanta
dc.date.accessioned2025-10-07T12:00:38Z
dc.date.available2025-10-07T12:00:38Z
dc.date.issued2023-03-29
dc.identifier.citationMaciąg J., Czynniki organizacyjne pracy zawodowej w ocenie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Szkoła jutra? Tradycja i (r)ewolucje w edukacji, Jeznach K., Kowalkiewicz-Kulesza A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023, s. 133-154, https://doi.org/10.18778/8331-097-8.11pl
dc.identifier.isbn978-83-8331-096-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56443
dc.description.abstractW rozważaniach nad uwarunkowaniami pracy nauczyciela niezbędne jest dostrzeganie czynników organizacyjnych. Należą do nich zewnętrzne warunki pracy nauczyciela, w których przebiega ich działalność. Każdy z tych uwarunkowań może stanowić przedmiot odrębnych analiz ilościowych i jakościowych. Stąd też w dalszych rozważaniach zostaną przedstawione tylko niektóre czynniki organizacji pracy, uznane za istotne i mające wpływ na stopień wzajemnych relacji interpersonalnych w zespołach, w których funkcjonują nauczyciele wczesnej edukacji. Uznałam, że warto zgłębić zagadnienie dotyczące stosunków interpersonalnych w środowisku nauczycielskim z uwagi na specyfikę tego zawodu i jego niepowtarzalność. Działalność szkoły jest bowiem tym efektywniejsza, im bardziej nauczyciele współpracują ze sobą, im lepiej się rozumieją i potrafią wspólnym wysiłkiem podnosić styl własnej indywidualnej pracy.pl
dc.description.abstractIn all the deliberations concerning the conditioning of the teacher’s life, it is essential to pay attention to the organisational factors. Among those we can distninguish the external conditions of the teacher’s work in the context of which their activity takes place. Every single conditioning aspect can be the subject of a separate qualitative analysis. Therefore, in this author’s further considerations only certain organisational factors of career shall be presented – those that have been deemed essential and having influence on the degree of mutual interpersonal relations in teams in which the teachers of early education operate. This author arrived at the conclusion that it would be of value to analyse the very issue of interpersonal relations in the teachers’ environment. For the school’s activity is the more effective the more its teachers are able to cooperate smoothly, the better they understand one another and are able – with concentrated joint effort – to refine and improve the style of their respective individual work.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofJeznach K., Kowalkiewicz-Kulesza A. (red.), Szkoła jutra? Tradycja i (r)ewolucje w edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleCzynniki organizacyjne pracy zawodowej w ocenie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnejpl
dc.typeBook chapter
dc.page.number133-154
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Pomorska w Słupskupl
dc.identifier.eisbn978-83-8331-097-8
dc.identifier.doi10.18778/8331-097-8.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/