Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPaszko, Sara
dc.date.accessioned2025-12-17T13:16:14Z
dc.date.available2025-12-17T13:16:14Z
dc.date.issued2025-12-17
dc.identifier.citationPaszko S., Przedstawienie wizyty prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Donalda Tuska w Stanach Zjednoczonych na stronach internetowych wybranych rozgłośni radiowych, [w:] Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie. Tom III, Komunikacja i Media, Czarnek-Wnuk P., Szczepaniak K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025, s. 41-52, https://doi.org/10.18778/8331-950-6.05pl
dc.identifier.isbn978-83-8331-949-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/57014
dc.description.abstractWe współczesnym medioznawstwie można zaobserwować proces medityzacji polityki, który polega na pośrednictwie środków masowego przekazu w relacjonowaniu zdarzeń istotnych społecznie. W konsekwencji media nadają opisywanym wydarzeniom nowe znaczenia, co następnie przekłada się na kształt obrazu medialnego danego zdarzenia w umyśle odbiorcy. Niniejszy artykuł jest próbą medioznawczego spojrzenia na problematykę opisu wizyty prezydenta A. Dudy oraz premiera D. Tuska w Stanach Zjednoczonych w marcu 2024 r. Materiał badawczy stanowiły strony internetowe ogólnopolskich rozgłośni radiowych uznane przez Instytut Monitorowania Mediów za najbardziej opiniotwórcze. Tym samym wybrano strony: Polskie Radio 24, RMF24, TOK FM oraz Radio ZET. Zastosowano metodę ilościową oraz jakościową, która pozwoliła na przeprowadzenie analizy ramowania badanych treści. Wyniki analizy pokazują, że przebadane strony podejmowały dyskurs związany z polską delegacją w USA, jednak był on marginalny wobec pozostałych treści opublikowanych w przebadanym okresie czasowym. Można jednocześnie wskazać, iż przebadane źródła częściowo powielały pewne treści, natomiast materiałami wyróżniającymi się były te, które stanowiły syntezę bądź transmisję rozmów przeprowadzonych na antenie wybranych rozgłośni. Ponadto wykazano, że ramą dominującą była „rama odpowiedzialności”, której wysoki współczynnik łączy się z politycznym wymiarem przebadanych treści.pl
dc.description.abstractIn contemporary media studies, one can observe the process of mediatization of politics, which involves the mediation of mass media in reporting socially significant events. As a result, the media assign new meanings to the events they describe, which in turn shapes the media image of a given event in the audience’s mind.This article offers a media studies perspective on the portrayal of the visit of President A. Duda and Prime Minister D. Tusk to the United States in March 2024.The research material consisted of the websites of nationwide radio stations recognized by the Institute of Media Monitoring as the most influential in shaping public opinion. The selected websites were Polskie Radio 24, RMF24, TOK FM, and Radio ZET. Both quantitative and qualitative methods were applied, enabling a framing analysis of the studied content.The results of the analysis indicate that the examined websites engaged in a discourse related to the Polish delegation’s visit to the USA; however, it was marginal compared to other content published during the studied period. It was also observed that the analyzed sources partially reproduced certain materials, while the most distinctive ones were those that synthesized or transmitted interviews aired on the selected radio stations. Furthermore, it was demonstrated that the dominant frame was the “responsibility frame,” whose high frequency is associated with the political dimension of the analyzed content.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofCzarnek-Wnuk P., Szczepaniak K. (red.), Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie. Tom III, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025;pl
dc.relation.ispartofseriesKomunikacja i Mediapl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titlePrzedstawienie wizyty prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Donalda Tuska w Stanach Zjednoczonych na stronach internetowych wybranych rozgłośni radiowychpl
dc.title.alternativeThe Portrayal of President A. Duda’s and Prime Minister D. Tusk’s Visit to the United States on the Websites of Selected Radio Stationsen
dc.typeBook chapter
dc.page.number41-52
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eisbn978-83-8331-950-6
dc.identifier.doi10.18778/8331-950-6.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/