Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiśniewska-Kin, Monika
dc.date.accessioned2015-04-07T13:47:37Z
dc.date.available2015-04-07T13:47:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationWiśniewska-Kin M. O rozdźwięku między kulturą edukacyjną w programach nauczania we wczesnej edukacji w Polsce i w USA (stan New Jersey) . Problemy Wczesnej Edukacji 2011, nr 1pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7779
dc.descriptionThe text adds to the discussion on the program curriculum for pre-schools in Poland and USA. The author assesses the quality of the Polish document critically, showing the developmental inadequacy of the standards contained within it, their incoherence, and selectiveness. The program curriculum for preschools in USA shows that scientific literacy assumes an increasingly important role in the context of globalization. The rapid pace of technological advances, access to an unprecedented wealth of information, and the pervasive impact of science and technology on day-to-day living require a depth of understanding that can be enhanced through quality science education. In the 21st century, science education focuses on the practice of science that leads to a greater understanding of the growing body of scientific knowledge that is required of citizens in an ever-changing world.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherProblemy Wczesnej Edukacjipl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkultura edukacjipl_PL
dc.subjectprogramy edukacyjnepl_PL
dc.subjectwczesna edukacjapl_PL
dc.subjectedukacja w Polsce i w USApl_PL
dc.titleO rozdźwięku między kulturą edukacyjną w programach nauczania we wczesnej edukacji w Polsce i w USA (stan New Jersey)pl_PL
dc.title.alternativeThe difference between educational culture in curricula for pre-schools in Poland and New Jersey (USA)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.numbers. 62-70pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki Wydział Nauk o Wychowaniupl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMonika Wiśniewska-Kin, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie Pedagogiki, specjalność: wczesna edukacja, magister Filologii Polskiejpl_PL
dc.contributor.authorEmailmonikawk@uni.lodz.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska